Hallo, Zoals in mijn onderwerp staat, ik voel me nog steeds zwanger. Op 11 november heb ik een miskraam gehad met 5.5 weken, tenminste toen ben ik het vruchtje verloren. Het bloeden begon al op 8 november dus weet niet zo goed vanaf wanneer ik moet tellen. 16 november een echo gehad en daar was op te zien dat het allemaal zo goed als weg was. Ik zou toen 6 weken en 2 dagen zijn. Ik voel me alleen nog steeds erg zwanger. Mijn borsten doen echt heel erg zeer, mijn eetlust is ver te zoeken, mijn bekken doen zeer. Slapen kan ik niet. Allemaal erg herkenbaar uit andere zwangerschappen. Zou de verloskundige het mis kunnen hebben? Wat als ik niet 6.2 weken zwanger was maar korter, wat had ze dan moeten zien? Dinsdag moeten we voor de mexicaansegriepspuit omdat de jongste onder de 6 maanden is, als ik nu toch nog zwanger ben mag ik deze niet halen. Hadden jullie ook nog lang een gevoel zwanger te zijn na een miskraam? Met kwaaltjes? Liefs Lies
Hallo Lies, Wat vervelend voor je dat je een miskraam gehad hebt. Vreemd zeg dat je nog zwangerschapskwalen hebt. Ik heb een miskraam gehad met 11 weken, het vruchtje is niet ouder geworden dan 6,5 week. Ik heb totaal geen last meer van kwaaltjes. Je zegt dat je een vruchtje verloren bent, waarom denk je dat de verloskundige het verkeerd gezien kan hebben? Je zou dan toch niet korter zwanger kunnen zijn, zeker omdat je zegt dat je een vruchtje verloren bent. Als je twijfelt zou ik morgen contact opnemen met je verloskundige en je verhaal uitleggen. Misschien mag je dan nogmaals komen voor een echo. Veel sterkte de komende periode.
Na een miskraam ben je nog niet gelijk de zwangerschapshormonen kwijt, dat duurt vaak nog eventjes, je lichaam moet zich er even op instellen dat er geen zwangerschap meer is. En inderdaad wat Noukje ook zegt, als je er nog niet helemaal zeker van bent, moet je gewoon morgen nog de VK bellen, die kan je vast gerust stellen.
De zwangerschapshormonen kunnen na een miskraam nog wel 6-9 weken in je lichaam blijven. Dus op zich is het niet zo vreemd dat je nog kwaaltjes hebt. Als je veel bloedverlies hebt gehad en een vruchtje hebt verloren, dan kun je nu eigenlijk niet nog zwanger zijn. Ook omdat er op de echo te zien was dat je baarmoeder schoon was. Sterkte!
Dankjewel voor jullie reacties. Gisteren was niet zo'n goede dag voor mij, haalde vanalles in mijn hoofd waardoor ik dacht dat de verloskundige het misschien verkeerd gezien had. Ik weet dat ik niet meer zwanger ben, maar af en toe voelt dat nog wel zo. Ik heb het er gister ook over gehad met mijn man en die zei ook dat het echt niet meer kon. Opzich gaat het verder best goed met me hoor,maar ik zou nu graag ongesteld raken zodat ik deze periode echt af kan sluiten en eventueel weer opnieuw kan gaan proberen. Jullie allemaal ook heel veel succes!!! Liefs Lies.
Hoi Lies, Het kan inderdaad nog dat je je zwanger voelt ook al heb je een mk gehad. Maar wat mssn ook zou kunnen (ik wil je geen valse hoop geven, maar mijn moeder had dat toen ze zwanger was van mij) is dat het een tweeling was waarvan er eentje is blijven zitten. Ik zou als ik jou was gewoon nog een keer bellen en vragen voor een echo. Een zwangerschapstest geeft nog geen duidelijkheid, omdat bij mijn mk de test tot dag 32 na het vruchtje verloren te hebben nog posi was... Sterkte!
Jep, dat laatste wilde ik ook zeggen. Dat zijn geen broodje aap verhalen, het gebeurt gewoon wel eens. Ook een vriendin van mij, die een gezond kindje heeft gekregen na 1 vd tweeling te zijn verloren. Zij wist niet dat ze een tweeling droeg, dus dacht dat ze een miskraam had, en bleek later nog zwanger. Bij de echo zou in jouw geval dat vruchtje dan wel gemist moeten zijn, dat maakt de kans wel erg klein denk ik. Laat je nog eens horen wanneer je ongesteld bent geworden en dus duidelijkheid hebt? Sterkte,
Zoiets is niet onmogelijk, maar als ze een inwendige echo heeft gehad waar op te zien was dat de baarmoeder schoon was, dan is die kans minimaal. Met ruim 6 weken moet je duidelijk een vruchtje zien, soms al met een kloppend hartje. Zoiets kun je eigenlijk niet over het hoofd zien. Dus ik denk dat de kwaaltjes door de hormonen komen, die nog aanwezig zijn.
Oh wat zou het natuurlijk erg leuk zijn als ze iets over het hoofd hebben gezien, maar ik denk het niet meer. Voel ook dat mijn buik weer aan het slinken is en ben alweer iets aan het afvallen. Ik had met 6 weken al echt een hele opgezetten buik, verloskundige zei dat dat erbij hoorde in het begin van een zwangerschap. Nu is ie gelukkig weer iets minder aan het worden. Ik denk dat ik de dingen voel omdat mijn menstruatie/eisprong er aan zit te komen. En dat zou ik nu wel heel erg fijn vinden. Ik weet niet of ik al meteen weer zwanger wil worden.Al die hormoonschommelingen in mijn lichaam, weet niet of dat allemaal wel zo goed is. Ik word er zelf ook niet goed van. Maar goed we zien wel waar moeder natuur ons gaat brengen. Liefs Lies
Lies, helaas meis soms duurt het gewoon een tijdje voor het gevoel ook weg is. Dat gaat soms heel geleidelijk en soms een stuk sneller. Heel veel sterkte!!