Ik denk dat het hier ook foute boel is. Zal even bij het begin beginnen. Vorige week maandag, NOD. Had ik 1 keer bruinverlies bij afvegen, ik dacht dat mijn menstruatie wel zou beginnen, logisch op NOD. Verder die dag gebeurde er niks en normaal zet mijn menstruatie dan altijd gelijk door. Dus dinsdagochtend een test gedaan, yup zwanger! Vervolgens verlies ik woendag weer 1 keer bruinverlies met afvegen en donderdag weer 1 keer. Ik heb nog nooit bruinverlies tijdens de zwangerschap gehad dus dit vond ik al een beetje vreemd. Vrijdag en zaterdag niets, zaterdag nog een test gedaan en die loopt op naar 2-3 zwanger. Dinsdag nog 1-2. Dus dat zou allemaal kloppen bij het termijn, dus weer gerustgesteld. Zondag ochtend verloor ik ineens donkerrood bloed in combi met slijm bij afvegen. Toen schrok ik toch wel echt. Vervolgens heb ik de rest van de dag zo nu en dan eens een veegje lichtroze bij afvegen. Zit me toch niet zo lekker, mijn BM begon ook een zeurendgevoel te geven dus ja, 1+1 is 2 dacht ik en ik zat al te wachten tot het los brak. Vanochtend wordt ik wakker, hele nacht nergens last van gehad en ook geen bloed meer gezien. De hele ochtend niet. In de middag begin ik ineens een felle pijn te krijgen aan de rechterkant ter hoogte van mijn eierstok, wat doorstraalde naar mijn rug rond mijn ribben. Ik belde meteen de VK weer en ze gaf steeds aan dat het bandenpijn was en dat het bloedverlies kwam door mijn verkoudheid (niezen, snuiten etc omdat ik zaterdag avond verkouden was geworden). Toch was ik er niet gerust op, de pijn was zo heftig dat ik amper kon lopen en toch dacht aan een bbz. Maar goed, er was nog geen bloed. Vanmiddag mocht ik toch komen voor een echo om een bbz uit te sluiten. Er was niks te zien bij mijn eierstok en in de baarmoeder zag ze een zwart puntje (geen idee wat het inhoud maar volgens haar een goed beeld). Na de echo verloor ik wel bloed, weer met afvegen maar helderrood. Naarmate de middag vorderde werd het minder en ook de buikpijn nam af, nu heb even nergens last van. Geen buikpijn en geen bloed. Toch de vraag, wie herkent dit als een beginnende miskraam? Ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben, vind die onzekere tijd zo slopend. 4 jaar geleden heb ik een miskraam gehad. Toen had ik gruwelijke buikkrampen maar echt in mijn buik en niet aan de zijkant. Na het eerste bloed, stroomde het ook gelijk eruit en had ik gelijk maandverband nodig.... dus hoe het nu gaat, herken ik helemaal niet, niet tijdens een mk maar ook niet tijdens een goede zwangerschap
Geen idee meid. Bij mijn mk had ik de eerste keer een foute echo bij 8wk en kreeg ik pas bloedverlies 4dg voor de curretage. De 2de keer begon het meteen met bloedverlies en heb ik verder geen krampen gehad en ook geen stolsels of vruchtje verloren. Sterkte
Zo moeilijk he om te zeggen, want het verloopt bij iedereen anders en ik wil je de hoop eigenlijk niet ontnemen!Bloedverlies is bij mij nooit een goed teken geweest, maar toch zijn er zat vrouwen waarbij het wel goed gaat.. Sterkte..
Bij mijn miskramen heb ik het ook zo als jij gehad qua bloedverlies. Ene keer een veeg andere keer wat meer. Geen buikpijn ofzo. Was wel 3x verder met goede echo's. Een keer leeg vruchtzakje en verloor ik ook heel weinig bloed. 2x echo laten maken en toen ik 7weken zou moeten zijn en niks op de echo zag heb ik cytotec gebruikt. Bij mij kwam het dus niet vanzelf. Maar dat is bij iedereen verschillend. Hopelijk zit het toch goed bij je. Wanneer mag je weer terug voor een echo?
Na dinsdagmiddag heb ik geen bloed meer gehad, maar sinds gister avond begin ik te hoesten en vandaag een paar keer bij afvegen lichtroze. De buikpijn was alleen maandagmiddag en daarna ook weg en dat is sowieso niet meer teruggekomen. De zwangerschapstesten lopen nog wel op, donkerder kan nu niet meer. Over een weekje wil ik toch nog eens testen of ze misschien niet lichter gaan worden. 21 mei mag ik weer terug voor een echo. De VK doet er een beetje luchtig over want ze vind dat ik me geen zorgen moet maken omdat het op de echo er allemaal goed uit zag... Tja, dat zegt ook weinig want dan kan het alsnog een dag later er niet meer zijn. Ik zou eens willen dat de verkoudheid weg ging want als ik dan nog bloed verlies weet ik zeker dat het niet daardoor komt.
Hier sinds gisteren licht bloedverlies. Ook alleen maar bij het afvegen. De ene keer helderrood, de andere keer roze of bruinig en de volgende keer weer helemaal niks. Zo gaat het een beetje door. Geen krampen, stolsels of buikpijn. Mijn testen lopen alleen niet meer op. Tussen de test van vandaag en die van 5 dagen geleden zat geen verschil. Ik moet van mijn VK nog zeker een week wachten voor ik weer bel. Vind het wel lang wachten hoor in onzekerheid. Heb het liever maar duidelijk, dan weet je waar je aan toe bent he!
Zo ben ik ook hoor Eveline, ik heb een hekel aan onduidelijkheid. Maarja, hier heb je zelf ook weinig controle op he, vreselijk irritant ook dat je er iemand anders voor nodig hebt (een VK dus) om te weten waar je aan toe bent. Het is dat zo'n echo apparaat bakken met geld kost anders had ik er eentje aangeschaft
haha ja echt he, ik heb zelfs al een andere vkpraktijk hier in de buurt opgezocht (paar dorpjes verderop). ALs mijn vk volgende week geen echo wil doen, dan ga ik hen bellen haha. Ik zou dan 7 weken moeten zijn, denk dat je dan wel op een vroege echo kunt zien of het klopt met zwschapsduur of niet toch...
Ja zeker, als ik weer voor een echo kom dan ben ik ook net 7 weken en dan moet er een hartje kloppen.
Joyofliving, ik herken dit bij mezelf toen ik idd een BBZ had. Ook hier was na de echo alles goed. Over t hoofd gezien achteraf. Hou t goed in de gaten hoor. Hier ook geen pijn, dan wel dan geen bruinverlies. Mooie testen etc. Ik duim voor je dat t dat niet is! Sterkte!
Op de echo zag ze iets in de baarmoeder zitten dus dan neem ik aan dat dat de goede plek is anders zou er daar niets te zien zijn...? Of er moet nóg een vruchtje op de verkeerde plaats zitten bedoel je dat?