Herhaalde miskramen in IUI traject

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Ofniet, Feb 6, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ofniet

Ofniet Nieuw lid

Aug 21, 2023
    2
    0
    1
    Female
    Lieve dames, ik wil even van mij afschrijven en om tips vragen waar mogelijk.

In 2017 wilde we graag een gezin en startte onze eerste kinderwens.
    Toen ik maar niet ongesteld werd (en ook niet zwanger) ben ik na een half jaar doorverwezen naar MMM
    Ik bleek PCOS te hebben en ging starten met Clomid. De 2e ronde was het raak, na een jaar was ik dan toch zwanger. Helaas ging het na de 20 weken echo minder goed en zijn er veel controles en vruchtwaterpunctie geweest ivm groeivertraging. Er kwam niks uit, maar toch overleed onze dochter met 27 weken in mijn buik. Conclusie was dat de placenta te klein was en er meerdere infarcten in deze placenta waren geweest. Ze had geen schijn van kans.
    Toen ik 3 maanden na de bevalling zelf ongesteld werd heb ik aan de arts gevraagd weer met Clomid te mogen starten. De eerste poging was het meteen raak, en ik kreeg veel medicatie om herhaling van de 1e zwangerschap te voorkomen. In juli 2019 is onze gezonde zoon geboren.
    Toen hij 2 werd ontstond er weer een kinderwens voor een broertje of zusje. Helaas werkte Clomid niet meer, ik kreeg te horen dat ik resistent was geworden. In mei 2022 ben ik gestart met Gonal F en Ovitrelle.
    Ik werd zwanger, maar dit bleek een ZOL. Nadat ik hiervan hersteld was zijn we doorgegaan en weer werd ik zwanger. In december 2022 bleek het op de 1e echo niet goed te zijn, er was geen hartslag. Na afwachten en medicatie werd het toch ook nog een curettage.
    Een volgende zwangerschap mocht ook niet blijven en in juli 2023 na een echo met kloppend hartje kwam er toch een miskraam welke ook in een spoed curettage is geëindigd.
    Nu was ik weer zo blij met een positieve test met kerst, alles leek te kloppen.
    Met 6 weken mooie echo met kloppend hartje, met 7 weken ook en toen sloeg de bom in toen met 8 weken het hartje alweer was gestopt. Dit werd nu een geplande curettage waarvan ik aan het herstellen ben.
    De grote vraag is nu, hoe en of nog verder? Ik weet het niet meer, ik ben leeg.
    Arts zegt dikke pech, de aanhouder wint.

Heeft iemand nog tips wat ik kan doen, of een positief verhaal?

2. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

Apr 28, 2020
    1,485
    955
    113
    Female
    Noord-holland
    Wat heb jij al veel moeten meemaken zeg! Ongelofelijk verdrietig. Zijn er ooit onderzoeken ingezet naar de herhaalde miskramen in het ziekenhuis?
    Denk aan chromosoomonderzoek, auto immuun afwijkingen, stollingsziekte, doorgemaakt infectie?, afwijkingen aan de anatomie van de baarmoeder? Dat soort dingen. Veel sterkte in ieder geval.

3. Ofniet

Ofniet Nieuw lid

Aug 21, 2023
    2
    0
    1
    Female
    Stollingsproblemen zijn bekend, dus ik moet nu na positieve zwtest al meteen met bloedverdunners starten. Verder onderzoek als chromosomen geeft mijn arts aan dat dit niet nodig is omdat ik al een gezond kind heb gekregen..

4. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,562
    2,859
    113
    Female
    Ik zit in hetzelfde schuitje 4 miskramen op rij voor een 3e kindje. 2 kinderen spontaan gekregen. Door de leeftijd duurt het zwanger worden ook steeds langer.

Share This Page