Wie betere resultaten met Menopur na Puregon?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maritu, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mmm-meiden,

Ik ben vandaag op evaluatiegesprek geweest bij mijn FA.

In de hoop op sterkere emmies ga ik in onze derde IVF stimuleren met Menopur.
    We heb reeds 2 IVF-pogingen achter de rug met Puregon. Hebben altijd veel emmies (14 en 12), maar van matige kwaliteit. Telkens geen cryo's zodat we al meteen aan poging 3 toe zijn.:(

Zijn er meiden die in dezelfde situatie zitten (of gezeten hebben) en met Menopur tot betere resultaten komen?:(:)

Graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt,
    liefs,
    Maritu en Marituman

2. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Bij mij was het net zo; veel eitjes, en 'slechts' 1 topkwaliteit emmy erbij, waardoor we geen cryo's hadden.
    Heb dus in de 3e poging ook Menopur gespoten, maar dit bracht geen andere resultaten. Het was gelijk bijna met Puregon.
    Ik kies dus in poging 4 nu gewoon voor Puregon. Dit prikt ook veel makkelijker.
    Groetjes,
    Hypo

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben een uber junk, heb alles gespoten, geslikt en gesnoven. Maar uiteindelijk met Menopur zwanger geraakt...

Deze keer had ik de meeste follikels van alle keren, maar of de kwaliteit ook echt beter was weet ik niet... Denk dat de timing van mn punctie een beetje beter had gekunt:

11 follikels, 7 goed voor ICSI, 3 niet rijp, 4 dus wel rijp, 2 bevrucht, 1 is niet doorgedeeld tot aan dag 5, eentje dus wel tot aan dag 5 en die is blijven plakken. Met andere hormonen heb ik nooit dag 5 emmy's laten terugplaatsen, dus kan de kwaliteit niet vergelijken. Wel had ik de vorige keren in verhouding meer bevruchtingen, maar vaak is dit juist andersom!

4. Maj

Maj Lid

7 aug 2007
    48
    1
    0
    Bij mij werkte helemaal niets, ook met puregon geen reactie. Eerste ronde menopur zwanger geraakt dus dat werkte bij mij super goed!

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Mijn verhaal staat uitgebreid op mijn IVF-dagblogje...
    Had bij Puregon slechte kwaliteit emmy's, de vorige ronde IVF met Menopur begonnen, maar slechts 1 ei!!! (dominantie, luidde de verklaring)... werd escape IUI zonder resultaat..

Nu bezig met de 3e poging en er groeien tot nu toe 5 folli's en 2 kleinere folli's... Hoe de kwaliteit is weet ik nog niet...
    Ze gaan ALS er emmy;s ontstaan ze op dag 4 terugplaatsen, omdat ze dan hopen meer over de kwaliteit te kunnen zeggen...
    Als ze dan nog in redelijk snel tempo zijn doorgegroeid is de kwaliteit waarschijnlijk beter...

Kan je nog niks zeggen, maar hoop dus wel op beter resultaat ;) !

Succes meid!

Deel Deze Pagina