Helaas heb ik vanochtend geen goed nieuws gekregen. Met het maken van de uitwendige echo kreeg de echoscopiste mijn baarmoeder maar niet te zien. Mijn baarmoeder ligt blijkbaar meer naar achteren en mijn darmen waren erg onrustig, dus ze kreeg hem niet te zien. Vervolgens een inwendige echo gedaan. We vonden mijn baarmoeder, wat volgens de meting 8w2d zou moeten zijn. Ook zat er een dooierzak in, maar deze was leeg. Ik kreeg direct de vraag of ik minder ver zou kunnen zijn dan ik dacht, maar ik antwoordde dat ik regelmatig ongesteld ben met af en toe een dag eerder/dag later. Ook testte ik (licht) positief op 30 januari. Daarna een aantal knaltesten gehad, ook bij MvM met 6 weken. Ik had ook een moment waarop ik een knipperend lichtje zag, ik dacht dat dit misschien een hartje zou zijn. Ze vertelde me toen dat dat waarschijnlijk mijn eigen hartslag was. Ik baal er enorm van en heb het idee dat het nog niet "echt" gebeurt. Ik heb helemaal geen bloedverlies gehad en vind het zo vervelend dat ik dit niet zag aankomen. Wilde dit graag even kwijt. Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?
Wat een verdrietig nieuws... Het kan inderdaad zijn dat de zwangerschap niet goed is gegaan, maar dat je lichaam het nog niet afgestoten heeft. Dan heb je helemaal geen klachten die op een miskraam kunnen wijzen, maar kom je er pas met een echo achter dat het fout zit. Hier helaas ook meegemaakt. Alleen was het bij ons met 11 weken en hadden we met 8 weken al wel een goede echo gehad. Totaal onverwacht: Mijn buik was flink gegroeid, ik had nog zwangerschapskwaaltjes, geen buikpijn of bloedverlies gehad. Wat een dreun dan! Heel veel sterkte!
Oh jeetje dat is ook heftig zeg! Eerst blijdschap dat het goed zit, en daarna toch niet goed gegaan. Wat een rot situatie moet dat voor jullie geweest zijn, hoop dat jullie er goed uit zijn gekomen. Het is inderdaad een verdrietige situatie, vooral omdat we het niet zagen aankomen. Hopen dat het een "natuurlijke" miskraam wordt en we het dan kunnen afsluiten. Hopen dat er over een tijdje een goede zwangerschap zal zijn!
Wat kut. Sterkte. Hier bij de echo van 8 weken ook een windei. Waarom voelde ik dat niet aankomen??? Heeft alsnog twee weken geduurd en toen kwam het vanzelf. Vaak als het besef er is dat het niet goed is kan het los komen. K hoop dat je het een plekje kan geven.
Ja ik ook een missed abortion de eerste zwangerschap. Ook bij 8 of 9 weken(de eerste echo iig) een heel klein vruchtje dat na 3xdelen ofzo was gestopt met groeien, maar mijn lichaam hield t maar mooi vast. Het erge vond ik dat je zo “voor de gek” bent gehouden door je lichaam. Vooral bij de zwangerschap van de tweede ook echt pas gevoelens toegelaten tot ik dat knipperlichtje zag op de echo. Sterkte met verwerken, neem de tijd, het is superverdrietig om afscheid te moeten nemen van het in verwachting zijn.
Ja ik herken precies wat je zegt, ik vond het ook heel vervelend dat ik het niet voelde aankomen. Hoop dat het bij mij vanzelf snel "weggaat", dan kan ik het naar mijn idee écht laten rusten. Heftig dat het bij jou nog twee weken heeft geduurd, dat is nog best wel lang naar mijn idee, of klopt dat niet wat ik denk? Ik hoop dat jij het ook een plekje hebt gegeven en dat er snel een mooi kindje voor jou komt.
Ja inderdaad, het "voor de gek" gehouden zijn is zo vervelend. Ik ben blij dat het bij jouw tweede zwangerschap wel goed is verlopen en je een hartje zag. Hoop dat dat bij mij over een tijdje ook zo is. Bedankt voor je reactie!
Ja vond het ook lang duren. Bedenk me nu dat het 1.5 week was (voelt als 2..). Ik wilde het heel graag natuurlijk laten genieten ivm zsm voor een nieuwe zwangerschap gaan..nu ronde drie.. Ik hoop dat jij snel een nieuwe zwangerschap mag mee maken en je snel je kindje mag vast houden !
Ik snap je, was in dat opzicht dan wel he beste. Zou ik ook het liefste willen. Lief van je, dank je wel! Ik wens voor jou precies hetzelfde!
Ik weet hoe je je voelt en vooral dat met je lichaam je voor de gek kan houden. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook een leeg vruchtzakje, hier waren ze pas met 11+3 achtergekomen bij de echo. Ik had ook totaal geen afnemende symptomen geen bloedverlies en geen krampen. Bij mij heeft het wel 2 weken geduurd voordat mijn lichaam het op een natuurlijke manier afstootte. Ik ben nu weer zwanger ik zou vandaag 10 weken zijn maar met 9+3 bij de eerste echo is het weer mis. Geen hartslag en geen groei bij 6,5 week. Nu 3 weken lang loop ik dus met een miskraam en wéér stoot mijn lichaam het niet af en wéér heb ik geen krampen en bloedverlies en afnemende symptomen. Je raakt hier zo verward door. Ik moet maandag na het zkh en krijg ik een extra echo en dan ga ik dit x voor tabletten. Dus mijn lichaam heeft tot die tijd om het zelf los te laten. Ondanks dat ik nu wel wat krampjes heb maar niet echt doorzet wacht ik nog steeds onzeker af. Ik ben wel blij dat ik niet de enigste ben met mijn verhaal. Trekt toch wel een beetje onzekerheid over mijn lichaam weg.
Vervelend dat je je post niet meer kan bijwerken. Maar ik wens je nog bij deze veel sterkte en hoop ook dat je snel weer een positieve test in handen hebt dat wel goed zit met de echo
Jeetje ook zo'n heftig verhaal. Kan me voorstellen dat je je verward voelt, dat herken ik ook. Ik wens jou heel veel sterkte en hoop dat jij ook snel weer een positieve test hebt met een goede echo.