Herhaalde miskramen + Zorgverzekering

Discussie in 'Miskraam' gestart door Samvs86, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Het is weer zover dat veel mensen, waaronder ik zelf, de zorgverzekering even onder de loep nemen.

Ik heb net mijn 2e miskraam achter de rug en we gaan nu de mallemolen van onderzoeken in.
    We gaan eerst kijken of we in NL achter een eventuele oorzaak kunnen komen, maar willen anders richting Gent in België.

Maar hoe zit dat met je zorgverzekering? Welke verzekering dekt het als je richting het buitenland gaat hiervoor(zonder verwijzing?) en welke verzekering is nu echt goed als je in de mallemolen van onderzoeken komt?

Ik zit nu bij VGZ Gezin, maar ga 154 euro betalen, wat ik nogal veel vind.

Ben benieuwd of er geen goed alternatief is, dus tips zijn welkom!

2. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    De kans dat er iets medisch gevonden wordt is niet heel erg groot. Zelf heb ik een MA gehad en duurde het 9 maanden voordat ik weer zwanger was. Het begin van deze zwangerschap was ook heel dubieus, met veel bloedverlies. En uiteindelijk toch wel goed gekomen. Stel nou, dat ze in Nl geen oorzaak vinden, wat kan Belgie dan toevoegen?
    In ieder geval sterkte!

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    In Belgie (eigenlijk overal behalve in Nederland) zijn ze veel verder met onderzoeken en nemen ze veel meer mogelijke oorzaken serieus. Bijna iedereen die in Nederland behandeld is gaat uiteindelijk naar Belgie omdat ze je daar wél serieus nemen...

Ikzelf heb alle mogelijke onderzoeken in Nederland gehad (waar niks uitkwam) en we gaan nu een afspraak maken voor komende zomer in Gent. Simpelweg omdat ze daar nooit zullen zeggen wat ze in EMC tegen me gezegd hebben: "vooral blijven oefenen, komt vast een keer goed..."

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Vansteenis, let er vooral op dat je een restitutieverzekering neemt, dan wordt er eigenlijk altijd een hoop vergoed. Ik weet van Angelica (uit andere topic) dat ze een heel goede verzekering heeft die de ivf in Gent volledig vergoedt. Anders moet je het haar even vragen.

Suus

5. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Inderdaad, in NL is de kans dat ze een oorzaak gaan vinden niet zo heel groot. En wij gaan niet zitten afwachten totdat het met `geluk` misschien wel lukt. Dus de kans is dan groot dat we richting België gaan. Hopelijk is dat niet nodig, maar ja, dat weet je jammer genoeg nooit....
    Maar ik heb zeker wel het idee dat België iets toe kan voegen wat betreft onderzoeken, maar ook medicatie/ ondersteuning zoals progesteron e.d.

Heb nu VGZ Gezin, zal eens kijken of dat restitutieverzekering is. Ik dacht van wel.

Bij mij is er ook geen sprake van IVF o.i.d. omdat zwanger worden niet het probleem is. Dus eigenlijk gaan we dan op eigen houtje richting Gent.

Lastig....

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wij gingen ook niet voor ivf hoor... Maar je weet maar nooit hè, wat je nu niet nodig hebt, kun je later wel eens nodig hebben. En dan kun je vaak niet meer switchen.

Suus

7. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Dat is waar Suus... Maar wat heb jij voor zorgverzekering als ik vragen mag? Jij bent ook zelf richtig Gent gegaan toch?

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik zit bij ONVZ.

Deel Deze Pagina