Herhaalde miskramen

Discussion in 'MMM clubs' started by LenaMill, Mar 14, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Welkom hier! Hopelijk heb jij binnenkort ook meer geluk! Schrijf hier gerust mee!

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Ik kom net van de huisarts. Mijn hcg weer laten prikken, dit zou nu na mijn miskraam van vorige week weer negatief moeten zijn. Maaaaar nu heb ik blijkbaar een abces net boven mijn anus. Het zit er al 1,5 jaar, maar omdat ik er niet continu last van heb, liet ik het nooit eerder zien. Nu moet dat abces chirurgisch verwijderd worden. Dat komt er dus ook nog eens bij. Deze avond heb ik al een eerste consult met de chirurg. Pff Ik vraag me nu af of dit abces geen ontsteking heeft veroorzaakt in de buurt van mijn baarmoeder. Heel misschien is er nu een reden voor ee miskramen?? Ooit zoiets gehoord? Iemand hier ervaring mee?

3. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    oeh, dat is naar. Heb zelf na mijn zwangerschap aambeien laten verwijderen chirurgisch, dat was geen pretje (doen ze met een soort elastiekjes). Maar is wel wat anders dan een abces. Dat lijkt me nog heftiger

Qua ontsteking, geen idee. Ben je ooit wel eens gecontroleerd op ontstekingswaarden? Dan zou dat daarin te zien moeten zijn geweest

zou het eens aan arts vragen, sowieso goed om er wat aan te doen ja.

Ik zou denken dat het wel de kans op innesteling kan verminderen, maar niet dat het echt een miskraam kan veroorzaken. Mogelijk bij heel heftige ontstekingen, maar als je er verder niet extreem veel last van hebt gehad lijkt me dat niet een miskraam te veroorzaken

4. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    @Barbje ook heftig verhaal zeg. Wat kan zo’n mooie en fijne wens toch een ellende opleveren

5. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,597
    4,450
    113
    Female
    Ik kreeg geen meldingen meer van dit topic en was jullie ineens kwijt!

@LenaMill oh nee! Wat rot! Hoe was je consult? Ik ken het niet en heb hier verder ook geen ervaring mee. Hopelijk heeft dit geen invloed op jullie verdere pogingen.

Bedankt nog voor alle suggesties voor verdere onderzoeken! Ik herken ook wel heel erg dat ik er gewoon klaar mee ben en eigenlijk ook geen zin meer heb in andere onderzoeken.

Terugplaatsing was vrij pijnlijk dit keer, ze kwam niet goed voorbij mijn niche (litteken van de keizersnede) en ik heb het idee dat ze een verkeerde catheter gebruikte. Normaliter gebruiken ze bij mij alleen de flexibele binnenkatheter omdat een andere katheter gewoon niet langs het littekenweefsel kan, daarbij ligt m'n baarmoeder ook nog eens compleet gekanteld.

Gelukkig was wel meteen de eerste cryo goed ontdooid! En ineens, bam, bruinverlies deze middag. 3 dagen na de tp. In november had ik dit ook en is de terugplaatsing mislukt. Dus mijn hoop is alweer 0,0.... :cry:

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Ik snap dat bruinverlies erg hatelijk is, maar zo snel na de tp kan dit volgens mij wat oud bloed zijn van die katheter die zo moeizaam en pijnlijk verliep. Al weet ik heeeel goed hoe je je voelt. Probeer rustig te blijven en bij ons mag je echt je hart luchten als de stress te hoog oploopt hoor! X

7. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Ah nee. Wat naar. Maar 3 dagen na tp kan toch nog niet de aantocht van menstruatie zijn?

gebruik je utro? Het kan sowieso idd nog van de katheter zijn. Klinkt ook wel logisch met wat je beschrijft.

krijg je ook altijd de instructie om met een half volle blaas te komen? Sinds kort krijg ik de instructie voor de tp in mijn digitale dossier. Daar staat precies in hoeveel ik een uur van tevoren moet drinken (kan het opzoeken als je wilt).

De keren dat ik dat precies had gedaan ging het perfect soepel en ook alles goed te zien. Anders toch weer net te weinig. Misschien kan dat je nog helpen als je dat niet al doet. Maar we gaan er voor nu vanuit dat het niet nodig is en deze poging geslaagd is. Ik duim voor je!

ik heb as woensdag mijn 8e tp.

8. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,597
    4,450
    113
    Female
    Bedankt! Lucht inderdaad op om het verhaal even kwijt te kunnen. En ze had ook nog gezegd dat ik wat bloed kon verliezen maar geen idee of dat dan ook nog 3 dagen later kan. Verder geen bloed meer gezien gelukkig. Ik gebruik geen utro maar eigenlijk ook nooit problemen gehad met m'n luteale fase of baarmoederslijmvlies. Mijn baarmoeder ligt zo gek dat een gevulde blaas bij mij maar een minimaal verschil maakt. Ik kom inderdaad wel altijd met een volle blaas maar m'n baarmoeder rust niet op m'n blaas waardoor het ook altijd slecht zichtbaar is.

Spannend Do, terugplaatsing nummer 8! Hoe voel je je? Doe je nog iets speciaals om te ontspannen of laat je het allemaal over jezelf heenkomen? Heel veel geluk!

Ik begin inmiddels aardig wat symptomen te herkennen. Lig elke nacht wakker, niet piekeren maar gewoon wakker. Ik ruik extra scherp en voel vanalles gebeuren in m'n baarmoeder. Super spannend! Vanochtend een heeel licht streepje op de test. Nu duimen dat het oploopt. Jullie herkennen het vast dat je niet eens meer helemaal blij bent met een streepje, eerst maar eens kijken hoe de komende tijd verloopt.

Asil and Do1981 like this.
  9. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    oeh, heel spannend! Geen ovitrelle oid gebruikt? Duim voor een goede oploop!!! En herken idd het sceptische bij een positieve test ja

ik zit er zelf nog redelijk relaxed in. Dinsdag nog belangrijke dag op werk met presentatie voor heeeeel grote groep. Daar ben ik zenuwachtiger voor, haha

Krv likes this.
  10. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,597
    4,450
    113
    Female
    Oh dat kan ik me voorstellen haha, dat is ook spannend! Ik was ineens heel zenuwachtig op de dag van deze terugplaatsing, weet ook niet goed waarom want heb nog nooit zoveel cryo's gehad. Ik heb 11 dagen geleden ovitrelle gespoten, dus als het streepje morgen is opgelopen dan gaat het om eigen hcg. Heb de ovitrelle er dit keer niet uitgetest omdat ik wilde wachten met testen haha, mislukt.

LenaMill likes this.
  11. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    wat voor test heb je gedaan? (Merk en gevoeligheid)

Ik heb op 10 dpo meestal nog wel vaag streepje. Dan kan het 2 kanten op.

heb je een foto? Leuk om mee te turen :D

Krv likes this.
  12. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,597
    4,450
    113
    Female
    Nou, ik dacht dat ik de sensitest 10 MIU/ml had maar ik kom er nu net achter dat ik de iets minder gevoelige variant heb van 25. Eerste foto is binnen 2 minuten, 2e foto van nu net. Ik denk niet dat er nog iets van overblijft na het uploaden hier haha.

Asil, Frummels, Barbje and 2 others like this.
  13. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    ik zie ze op beide foto’s. Wordt spannend morgen!

Krv likes this.
  14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Hoe spannend weer! Ik ga heel hard duimen!! Ik hoop dat dit embryootje eens kan blijven!

Hier nog meer stress... Nu zit er ook.nog corona in de kleuterschool van ons zoontje.

Krv likes this.
  15. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,597
    4,450
    113
    Female
    Dankjewel!! Fijn dat jullie ze ook zien!

Oh nee wat rot, wat is nu het beleid? De hele klas in quarantaine? Hopelijk weten jullie corona buiten de deur te houden want dat kan je er nu echt niet bij hebben!

Do1981 likes this.
  16. Barbje

Barbje Actief lid

Oct 1, 2016
    298
    208
    43
    @Krv ja ik zie m ook!! Duimen voor mooie oploop

Even nieuwsgierig. Wat voor ondersteuning gebruiken jullie bij een cryo terugplaatsing? Of doen jullie de tp in geheel natuurlijke cyclus?
    Vanavond weer de eerste spuit voor nieuwe ronde ivf gezet. We gaan er weer voor.

Do1981 likes this.
  17. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    #37 Frummels, Mar 21, 2021
    Last edited: Mar 21, 2021
    Ik heb ook in Gent geweest. Bij mij is nooit een oorzaak gevonden. Uiteindelijk was mijn oplossing de combi van bloedverdunners, prednison, utro en cardioaspirine. Daarvoor aantal keer alleen utro en aspirine gebruikt en dat leidde niet tot succes. Ik heb ook van alles geprobeerd daarvoor, acupunctuur, osteopaat, kruiden, dieet (geen suiker en gist eten). Ik heb ook allerlei vitaminen bijgeslikt die in verband zijn gebracht in onderzoeken met herhaalde mk als er een tekort aan is. Sowieso uit m’n hoofd was dat zuigtablet b12, magnesiumcitraat, volgens mij ook E en B3 en vitamine D en sowieso een goede zwanger multi (ik nam prenafem). Ik at ook elke dag 5 paranoten voor selenium. Kostte me veel centjes maar destijds wilde ik er voor m’n gevoel echt alles aan doen om het maar te laten lukken. Geen idee of het echt geholpen heeft.

De acupunctuur heeft mij persoonlijk nier geholpen. Ik werd niet zwanger in rondes dat ik dat probeerde. Bij de osteopaat had ik wel een goed gevoel, ook omdat hij de eerste keer zei dat hij mijn buik los ging masseren omdat alles helemaal strak was gaan staan door de miskramen/stress.
    Kan toeval zijn maar elke cyclus dat ik bij hem was voor eisprong was in zwanger (1x mk 1x goede zwangerschap). Bij m’n tweede dochter ben ik niet gegaan.

Heel veel sterkte en succes. Wat een lange weg is het zo hé...

18. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female

Dit herken ik trouwens enorm. Ik deed op een gegeven moment ook van alles waarvan het maar een beetje zou kunnen helpen (warme dranken, geen ijs, niet naar de sauna, niet in (een heet) bad, niet vliegen, sokken aan in bed, gezond eten, niet sporten na eisprong)...en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als ik zwanger was werd ik direct zo bang om het te verliezen. Ik testte elke dag en vergeleek de streepjes. Zo veel spanning. Maarja wat wil je...ik wilde zo graag moeder worden. Bij m’n tweede dochter ging het wel een stuk beter omdat ik toen dezelfde medicatie gebruikte en wist dat m’n lijf het kon. Dat vertrouwen had ik daarvoor niet. Ik had toen ook het geluk dat het in 1 keer goed ging zonder miskramen.

19. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,597
    4,450
    113
    Female
    @Barbje ik gebruik verder niks ter ondersteuning.

Hier nog geen uitsluitsel, streepje is hetzelfde. Misschien toch nog ovitrelle geweest dan. Vanochtend ook weer wat gekleurde afscheiding dus dat stemt me minder positief. Voel nog wel vanalles in m'n baarmoeder, hopelijk is dat innesteling en geen afstoting. Nog maar even afwachten!

20. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Hoeveel dpo ben je dan nu, 10?
    Het kan dan nog 2 kanten op. Vervelend die buikpijn, maar hoop dat het een goed teken is!

Share This Page