Herhaalde miskramen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LenaMill, 14 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Ja, 10 dpo. Is eigenlijk ook nog heel vroeg natuurlijk! Hierbij de foto van gister en vandaag. Vandaag is nog niet helemaal opgedroogd.
     
    LenaMill vindt dit leuk.
  2. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Bedankt voor je reactie!
    Bij mij vinden ze ook niks. Ik had plots na 2 foute zwangerschappen in 2017 een goede zwangerschap en daarvoor nam ik helemaal niks. Geen utro, geen bloedverdunners, niks. Zelfs geen acupunctuur... die zwangerschap liep feilloos, nooit bloedverlies of bruinverlies gezien, niet misselijk geweest , op 40 weken bevallen van zoontje van 4kg175 en 54 cm. Een kleine reus, die ondertussen een intelligente kleuter van 3 jaar is.

    Ik begrijp echt niet waarom mijn lichaam dit geen tweede keer kan. Na zoontje 4 miskramen gekregen. Echt keer op keer zwanger na tp en loopt iedere keer ook mis. Ik durf amper naar toilet, als is positief begin te testen, word meteen doodsbang om het te verliezen enz...
     
  3. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Misschien om de 2 dagen proberen te testen? Dan pas zou je oploop kunnen zien.
    Ik duim verder voor je!!!!
     
  4. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ga mijn volgende tp puregon gebruiken om een rijpe eicel te verkrijgen (want pcos) en pregnyl voor de eisprong en tp te kunnen timen. Na tp neem ik niks. Geen utro geen amelgen meer. Ik heb altijd bruinverlies bij het gebruik van progesteron die vaginaal miet opgestoken worden. Bij tp na eisprong en dus natuurlijke progesteron, nooit bruinverlies, maar helaas ook wel 3 biochemische zwangerschappen. Zoontje werd ook teruggeplaatst zonder utro, gewoon na een eisprong en pregnyl. Ik heb enkel de recentste zwangerschap nog eens een kunstmatige cyclus geprobeerd met progynova en amelgen. Met als gevolg veel bruinverlies. De eerste keer ging het over na 2 dagen en kreeg ik hoop. Maar bruin kwam terug na een weekje.
     
  5. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    @Frummels ik heb je verhaal destijds ook gevolgd, zo fijn dat je uiteindelijk toch 2 kindjes hebt gekregen.

    @LenaMill ja je hebt gelijk hoor, ik ga proberen om morgen niet te testen!
     
    Frummels vindt dit leuk.
  6. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik begrijp ook echt niet waarom wij allemaal zo vaak zwanger worden, maar het niet altijd blijven. Er zijn ook vrouwen die 10 tp krijgen en geen enkele keer zwanger worden. Hebben wij dan een baarmoeder die niet selectief genoeg is en ook embryo's toelaat die niet oké zijn?
     
  7. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Vraag ik me ook wel eens af inderdaad. Heb echt 100 keer liever dat een embryo niet innestelt dan telkens die miskramen. Maar ik weet ook nog toen ik in 3 jaar tijd niet 1 keer zwanger was geworden dat ik dacht 'ik heb niet eens ooit een miskraam gehad, kan ik überhaupt wel zwanger worden?' ook echt erg achteraf. Het is nooit goed in deze trajecten helaas. De uitkomst blijft hetzelfde, nog steeds geen dikke buik of een (extra) kindje om voor te zorgen. En dan prijs ik mezelf zo gelukkig met onze zoon. Maar waar trek je de grens, hoe lang ga ik hier nog mee door. Zoveel vragen..
     
  8. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Echt hé! Wij zijn ook oprecht heel blij met ons zoontje. We houden hem zelfs een week thuis van school omdat er in een klasje hoger 4 corona besmettingen waren vorige week en we weten dat sinds gisteren. Mega ongerust natuurlijk. Ons gouden kindje, zo voelt het soms wel. Zeker als je weeral een miskraam krijgt. Ik ben overdreven ongerust, ook als hij koorts heeft of ziek wordt flip ik volledig door. Het zou voor mij goed zijn om een tweede kindje te mogen krijgen. Zo moet ik de focus verdelen en ga ik me niet meer over alle kleine en grotere dingen zo kunnen opjagen wat betreft ons zoontje. Ik ga dan moeten leren loslaten. Nu merk ik dat ik bij iedere miskraam ons zoontje nog liever zie. Wij beseffen heel goed dat we ons al gelukkig mogen prijzen met hem. Het voelt soms zelfs wat raar dat we persé nog een tweede willen. Net alsof ons zoontje niet voldoende is ofzo. En dan voel ik me weer heel schuldig. Het is allemaal zoooo dubbel. Ik weet ook niet of ik nog een nieuwe icsi poging zou willen starten, indien onze laatste 3 cryo's geen tweede wondertje zouden opleveren. Mijn man is daar veel kordater in en zegt 100 procent zeker te zijn dat hij wil stoppen na deze 3 laatste cryo's. Ik merk dat de druk ook alleen maar erger wordt en het verdriet groter, telkens het weer niet goed blijft lopen.
     
  9. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Krv heb je nog getest? Hoop op mooie oploop!
     
  10. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Ik heb niet meer getest, alle symptomen die ik had zijn ook weg dus ik vrees dat het niet gelukt is. Ik wil pas woensdag weer testen, heb het nu erg druk met werk.

    @LenaMill heel herkenbaar allemaal! Dikke knuffel! ❤️
     
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Oh, wat klote dat het niet goed voelt.
    Maar wie weet, het kan nog steeds. Maar ken je gevoel nu maar al te goed.

    @LenaMill ook zo herkenbaar wat je beschrijft.
     
  12. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wie weet voelt het deze keer niet goed en loopt het juist wel eens goed. Ik geloof dat alles mogelijk is. Afwachten is helaas het enige dat we kunnen doen. X
     
  13. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    #53 Krv, 23 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2021
    Hee lieve dames, toch maar getest vanochtend maar het streepje is hetzelfde als een paar dagen terug. Voor de zekerheid nog een kruidvat 2 voor 5 gedaan en hier is niks op te zien. Geen sensitest voor mij meer de volgende keer! Ik vind het natuurlijk heel jammer dat het niet gelukt is maar liever zo dan weer door een miskraam heen.

    Do, heel veel succes morgen bij de terugplaatsing!

    Edit: m'n menstruatie breekt nu ook door, iets vroeger dan ik had verwacht maar wel prima zo, op naar de volgende ronde!
     
  14. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Ahh
    Balen dat kruidvat wit is... Maar ik snap je wel.. Liever zo dan oplopende testen die toch weer mis gaan...
    Ik gebruik altijd de kruidvat testen 2 voor 5 euro. Zijn betrouwbaar en niet al te duur. Al had ik de vorige keer nog heel lang een pregnyl streepje..
    Hoeveel cryos heb je nog?
     
  15. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Krv mogelijk is er wel biochemisch iets gebeurt? Zou ook kunnen verklaren waarom je een licht streepje ziet misschien. Blijf wel opletten dat het streepje wel echt afloopt en dat dit geen bbz is oid. Hopelijk dan gewoon echt menstruatie

    en dank je! Toch wel weer heel spannend richting morgen. Eerste keer in kunstmatige cyclus. Zul je zien dat het nu moet goed ontdooit en er geen terugplaatsing is
     
  16. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ooh wat jammer! Ik begrijp ook volledig dat je liever 2 streepjes zag, maar ik zou het zelf ook "beter" vinden als de test negatief is, wanneer embryootje toch niet lang kan blijven. Heb je steeds een korte fase na eisprong? Nam jij utrogestan of amelgen? Bij mij werkt dit net bruin/bloed in de hand, maar bij sommigen werkt dit juist prima om fase te verlengen.
     
  17. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Veel succes en geluk morgen!!!!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  18. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Zo spannend Do! Hoe laat is de terugplaatsing? En waarom is er nu voor een kunstmatige cyclus gekozen?

    Gisteren de kliniek gebeld en ze vinden het toch te vroeg eigenlijk voor m'n menstruatie. Ze willen dat ik zondag alsnog een zwangerschapstest doe en anders toch gisteren aanhouden als eerste dag laatste menstruatie. Ik ben ook niet bekend met een korte luteale fase. Nu dus op 12 dpo ongesteld geworden en normaal rond 13/14/15 dpo. Ik gebruik niks ter ondersteuning maar daar willen we toch naar gaan kijken de volgende terugplaatsing. Helaas kan ik m'n eigen arts pas op 8 april hierover spreken. Ik heb wel alvast een uitgangsecho ingepland op 2 april en vraag het dan meteen even aan de arts die de echo doet. Gelukkig hebben we nog 5 cryo's dus voorlopig geen nieuwe punctie (en voor mijn gevoel ook wat ruimte om te 'experimenteren' met wel/geen ondersteuning, misschien gewoon pech gehad en geen goede cyclus dit keer).
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  19. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Krv tp gehad. Was beginnende blasto, dus niet super. Was wel beetje teleurgesteld eigenlijk.

    nu niets anders dan afwachten

    volgens mij kan utro ter ondersteuning van lf sowieso geen kwaad. 12 dagen is op zich prima volgens mij. Maar utro kan geen kwaad volgens mij. Dat eens proberen kan altijd. Misschien net het steuntje dat je lichaam kan gebruiken.

    dit was in kunstmatige cyclus op mijn verzoek. Ook ihkv ‘laten we eens wat anders proberen’
     
  20. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je een beetje teleurgesteld bent, maar het zegt ook niet alles. Ik vraag tegenwoordig ook niet meer naar kwaliteit enz, dan ga ik weer lopen googelen haha. Spannend weer he. Veel succes met de wachtweken en schrijf hier gerust van je af.
     
    Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina