Herhaalde miskramen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door LenaMill, 14 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Nee, nog niet eerder gecanceld of gezien. De niche uiteraard wel, maar het vocht zat dan alleen in de niche. Erg spannend..
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dat geeft dan op zich wel goede hoop toch? Dat ze dat vocht nu voor het eerst zien? Of heb jij het gevoel dat, dat er eerder ook al zat? (Zonder dat ze het zagen)
     
  3. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Ja ik vrees dat het er altijd al heeft gezeten (bij de miskraam in januari zag je namelijk wel een grote holte met bloed naast het vruchtzakje zitten, zie de foto).
     
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    welke holte bedoel je dan? Die zwarte vlek direct ernaast?

    die zwarte ‘vlek’ heelmaal links is schaduw toch?
     
  5. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Die vlek meteen ernaast inderdaad. Ik had bij de laatste miskraam vanaf 13 dpo al bloedverlies. Uiteindelijk stopte het wel en bij 7.4 was het helemaal verdwenen en zagen we die vlek tegen het vruchtzakje aan ook niet meer. Helemaal links is inderdaad schaduw.
     
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    En ze dachten toen dat het bloed was? Maar misschien dus vocht denk je nu?
     
  7. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Ja, of klinkt dat heel gek haha?
     
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik weet niet of het gek klinkt. Denk dat ik dat ook zou denken. In ieder geval zou ik ook wel een relatie er tussen zoeken ja.

    kun je deze echo foto niet meenemen en het gewoon vragen dinsdag? Zou ik doen
     
    Krv vindt dit leuk.
  9. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Oh dat kan ik wel doen ja! Toevallig zie ik dan ook dezelfde arts die toen ook een aantal echo's heeft gemaakt. Thanks voor de tip.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  10. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wie weet is het niks. Maar zou het zeker vragen. Mijn ervaring is dat ze altijd wel de tijd nemen om het uit te leggen. Dit zijn best ‘leuke’ vragen volgens mij

    en super handig dat het dezelfde arts is ook nog
     
    Krv vindt dit leuk.
  11. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Mag ik even inbreken?
    Ik ben ‘herstellende’ van een niche-hersteloperatie. Ik mocht absoluut niet starten met ivf/icsi zonder deze ingreep (risico op uterusruptuur was immens). Maar blijkbaar geeft zo’n niche secundaire infertiliteit, gezien er continue vocht in zo’n niche zit en dit nefast is voor een goede innesteling.. ?
     
  12. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Oh wat ben ik blij dat je reageert! Natuurlijk ontzettend rot dat jij dit ook mee moet maken maar ik kan zo weinig vinden. Hoe is het nu met je?

    Mij is bij de laatste miskraam ook verteld dat ik absoluut niet normaal mag bevallen omdat de kans op een uterusruptuur inderdaad erg groot is. Wat je zegt klopt, ik vind het alleen zo vreemd dat het me eerst is afgeraden en het nu door een andere arts dan mijn behandelend arts (wel dezelfde kliniek) wel wordt aangeraden. Ik heb deze week een topic geopend waarin ik wat vragen heb gesteld. Ik tag je even daarin.
     
    Lampje007 vindt dit leuk.
  13. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Vanochtend echo gehad, het vocht is weg! Dus de terugplaatsing staat ingepland. Maar er is toch een kans dat het niet gaat lukken, baarmoeder ligt zo extreem gekanteld dat ik extra tijd krijg voor de terugplaatsing en vooraf paracetamol moet innemen. Ze verwacht dat het heel moeizaam en pijnlijk zal worden en als het niet lukt moet het embryo terug de vriezer in. Doodeng. Eerdere tp's waren ook pijnlijk, behalve de laatste keer met (per ongeluk) lege blaas. Voor de zekerheid wel met volle blaas komen zodat we allebei kunnen proberen. Als het toch niet lukt dan verwijzen ze me door naar Amsterdam maar deze arts was er weer geen voorstander van omdat ik dan zeker 6 maanden niet zwanger mag worden na de operatie.
     
    LenaMill vindt dit leuk.
  14. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,

    sorry dat ik zomaar inbreek, maar wellicht heeft iemand hier adviezen voor ons.

    Van 12 terugplaatsingen heb ik 9 keer positief getest. 1 zoon (godzijdank!), 1 lege vruchtzak en 1 mk op 5 weken. Daarnaast heb ik 6 keer een biochemische zwangerschap gehad. Sinds de geboorte van onze zoon vorig jaar mei, hebben we 5 terugplaatsingen gehad en 4 keer op rij een biochemisch zwangerschap.

    Nu hebben we nog 1 embryo te gaan, voor we opnieuw beginnen met stimuleren. Maar jullie begrijpen wellicht wel dat ik wat extra onderzoeken wil laten doen. We zijn in behandeling in Nederland en ik kom er niet echt uit welk aanvullend onderzoek ze in Nederland doen voor herhaalde biochemische zwangerschappen.

    De kliniek zegt: Jullie hebben een zoon, dus er is geen reden om aan te nemen dat er iets aan de hand is. Maar de moed om zo ‘doelloos’ door te gaan is ver te zoeken momenteel... hopelijk heeft hier iemand nog een tip voor mij!
     
  15. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    @Killy88 welkom hier en totaal geen sorry zeggen. Wat hebben jullie ook al veel meegemaakt zeg. Ik snap dat je extra onderzoeken wil laten doen. Zijn er überhaupt onderzoeken geweest? Bloedstolling en schildklier kan je makkelijk laten onderzoeken. Daarnaast zou je ook een chromosomenonderzoek kunnen laten doen. Bij mij is dit aangevraagd via de herhaalde miskramen poli in het ziekenhuis.

    Een paar pagina's terug heeft @Kramertje ook een hele lijst met mogelijke onderzoeken hier gedeeld.

    Heel veel sterkte en succes!
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  16. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hallo,
    Ik kreeg ook in totaal al 2 vroege miskramen en 4 biochemische zwangerschappen. Heb ook al 1 zoontje geboren in 2017. Ik heb zelf na mijn 4de foutgelopen zwangerschap om een hysteroscopie gevraagd met biopsie van de baarmoeder. Er bleek nog een weefseltje van een zwangerschap te zitten. En mijn baarmoederslijmvlies was chronisch ontstoken. Ik had nergens last van... dus verder onderzoek kan wel degelijk nuttig zijn.
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  17. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    dankjewel voor je bericht! Hier heb ik nog nooit een seconde bij stil gestaan. Ik neem het mee in ons vervolg. Er lijkt bij mij ook iets niet helemaal goed te gaan, maar kom er eens achter hè...
     
  18. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Goedemorgen meiden, ik heb een vraag en misschien word ik hier wat wijzer.
    Ik heb vorige maand mijn eerste verse terugplaatsing (ivf) gehad. Bij het bloedprikken (16dpo) was er wel hcg te vinden in het bloed, maar heel laag (29).
    Ze gaven aan dat het zorgelijk was en dat het waarschijnlijk mis gegaan is. De volgende dag had ik ook een knalwitte sensitest. De dag daarna ook.
    Dit kan ik dus een biochemische zwangerschap noemen? En kwam de ongesteldheid dan snel bij jullie?
    Zou nu vandaag 19dpo zijn.
    Ik mag morgenmiddag nog 1 keer bloedprikken om te kijken of het echt helemaal terug gelopen is. Hoop dat ik snel weer ongesteld word.
     
  19. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Ah wat verdrietig!! Ik heb dit ook een paar keer gehad maar meestal had ik al bruinverlies wat dan later overging in een menstruatie. Welke testen gebruik je? Ik verwacht dat je na een witte test snel ongesteld zal worden. Ik hoop ook dat je gauw weer verder mag maar nu eerst een rustmaand denk ik he? Heb je nog cryo's over? Dikke knuffel voor jou!
     
  20. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Ja sowieso een rustmaand, is een vaste regel na een punctie in mijn zh. Ik heb nog 4 cryo’s over, dus dat is fijn.
    Ik hoop dan dat ik snel ongesteld word. Ik heb altijd een cyclus van 26-27 dagen, nu dus een week overtijd en ik voel echt niets. Heel gek.
    Ik heb net iets gelezen over osteopathie en innesteling. Heb jij daar toevallig ervaring mee?
     

Deel Deze Pagina