Hoe vaak controle/echo twee eiige tweeling?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Vlindertje23, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje23

Vlindertje23 Actief lid

15 dec 2013
    102
    0
    16
    Hoi

Ik ben 14 weken zwanger van een twee eiige tweeling.
    Ik krijg om de 4 weken controle bij gynaecoloog in ziekenhuis en dan niet altijd een echo.
    Ik vroeg me af of dit niet erg weinig is.. en zoek daarom ervaringen..

Alvast bedankt!

Groetjes
    Vlindertje!

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Voor deze termijn nog niet. Controles zullen later in de zwangerschap vaker zijn.
    Hier ook bij een gyn, geen tweeling. Wel elke controle een echo, maar nu 7 weken tussen de controles zitten.

3. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag het even in het tweeling-topic. Ben zelf zwanger van een eeneiige tweeling, vanwege de grotere risico's vaker controle dan twee-eiig.

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Volgens mij is dat wel normaal in dit stadium bij twee-eiig. Ze hebben elke hun eigen placenta? Hier eeneiig en een geteelde placenta en daarom iedere 2 weken.

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik kreeg wel elke keer een echotje. Dan kon ze makkelijker de hartslagen onderscheiden van elkaar, dan via dopler.

6. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ik zwanger van twee eiig. Ik heb echo gehad met 6.3 (ivm iui) met 7.3 (ivm overdracht aan gyn) met 10 weken voor de termijn en 12 weken voor combitest. Daarna met 19 weken de 20-weken echo en toen weer met 24 weken een echo voor de groei. Vanaf 24 weken had ik eigelijk elke twee weken controle en echo moeten krijgen maar het gaat zo goed dat het nu elke 3 weken is. Ik heb altijd een combi afspraak, dus eerst naar echoscopiste een dan daarna naar de gyn.
    Heb jij geen zorgpad ofiets gekregen van de gyn. Ik wel dat staat precies op wat je kan verwachten in welke week.

7. Fleurtje03

Fleurtje03 Actief lid

31 jan 2016
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zien ze niet goed of t een een of twee eiige tweeling is. Ik krijg nu om de vier weken controle. Heb de 12 weken echo gehad en bij de 16 weken gaan ze ook een echo maken om te kijken hoe t gaat.

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben ook zwanger van twee-eiige tweeling. Ik ga elke 3 wkn op controle en heb een gyn en vk. Ik krijg bij elk bezoek een korte echo, om het hartje te luisteren. Vanaf 20 wkn krijg ik om de zoveel weken groei echo's bij de echoscopiste.

Weet nog niet precies hoe het straks allemaal zal gaan, maar dit is vanaf het begin (eerste echo met 7 wkn) tot nu (16+4);)

Deel Deze Pagina