Herhaalde vroege miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Finca, 15 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Mijn man en ik zijn nu in ronde 3 voor een eerste kindje. Voor de 3e keer op rij heb ik een hele vroege miskraam gehad.
    Telkens heb ik een positieve test en ga dezelfde dag of een paar dagen later bloeden. Ik word nu doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ik ben erg bang dat dit een lang proces wordt.
    Ik heb nu deze 3e keer nog steeds knaltesten na het bloedverlies. Waarschijnlijk is er iets achtergebleven. Ik heb geen hoop dat ik toch nog zwanger ben aangezien de testen niet echt oplopen.
    Ik vraag me af of er dames zijn hier die dit hebben meegemaakt en uiteindelijk een gezonde zwangerschap hadden. Ook al ben ik pas bij ronde 3, de moed zakt goed in mijn schoenen.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het is echt niet lullig bedoeld….

maar als je voor je NOD test… misschien dat niet meer doen…

het brengt jezelf alleen nodige onrust.

buiten dat hoop ik natuurlijk dat het snel raak mag zijn!

Chanbee en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Hier heb ik dus helemaal niks aan, aan zulke opmerkingen.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oké…

het was goed bedoeld hoor ;)

5. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    #5 Emotions, 15 jan 2022
    Laatst bewerkt: 15 jan 2022
    Wat een verschrikkelijke situatie dit.

Ik heb van juni tot november 3 miskramen gehad.
    1x missed abortion in Juli met een leeg vruchtzakje en in september en oktober een VMK waarbij ik 1 of 2 dagen na nod ongesteld werd. (Dus die vorige opmerking over testen voor NOD is heel erg onnodig en kwetsend want ik ben heel blij dat ik eerder teste zodat ik direct wist waar ik aan toe was dan dat ik op NOD blij was voor 1 dag. Maar dit terzijde). Ik word dus gewoon elke maand zwanger. Jij ook. Dat was voor mij wel een 'fijne' gedachte.

We gingen in november beginnen aan onderzoek, was toen enkel bloedprikken enzo maar ik werd dus toch semi-perongeluk zwanger en deze is blijven plakken. Zonder hulp en zonder onderzoek dus. Nu wacht ik nog even de 13 weken echo af, maar de vorige echo's waren perfect dus geen reden om te denken dat dit niet goed zit. Je kan dus gewoon 3x dikke pech hebben.

Er werd mij toen ook gezegd dat 85% van de gevallen niets uit dit onderzoek komt. Maar goed, na 3 miskramen ga je beginnen denken dat er iets mis is hé. Is ook normaal dat je dit denkt.

Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

6. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Jeetje meid wat ontzettend klote.
    Ik heb zelf 5 miskramen (4 tussen de 4 en 6 weken, 1 met 10 weken na goede hartactie te hebben gezien op eerdere echo) gehad en ben nu 24 weken zwanger (had al een zoon die kwam toen we het amper probeerde dus het scheelt dat je weet dat je lichaam het 'kan'). Maar was serieus wel wanhopig aan het worden of het nog zou lukken!

Heb na miskraam 3 allemaal standaard onderzoeken gehad bij de huisarts en ziekenhuis, daar kwam niets uit.

Als deze zwangerschap ook een miskraam was geworden had ik al een verwijzing klaar liggen naar België (Gent) en had ik een afspraak om al mijn hormonen etc hier in Nederland te laten onderzoeken.
    De kans is inderdaad heel groot dat er geen oorzaak wordt gevonden maar ik lees eigenlijk bij alle dames die zich hebben laten onderzoeken voor herhaalde miskramen: ga naar België of Duitsland, daar zijn ze verder.
    Vandaar.

Ok dit is misschien iets meer info dan je vroeg en ik loop misschien op zaken vooruit maar dit is hoe ik het ervaarde.

Omdat ik ook steeds direct zwanger was heb ik maar mijn eigen diagnose 'gesteld'. hyperfertiliteit. Dan nestelt eigenlijk ieder eitje zich in ook al is het niet van goede kwaliteit zich in om vervolgens weer afgestoten te worden. Geen idee of dit waar is maar vond de verklaring wel logisch.
    Hier staat wat meer info mocht je het interessant vinden:
    https://pregnantchicken.com/hyperfertility/

Houd hoop, hoop doet leven (maar bied geen garanties i know). Bij mij heeft het uiteindelijk 13 maanden gekost wat vervelend is maar ook niet onoverkomelijk lang.
    Hopelijk heb je nu snel duidelijkheid!

7. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Hey! Bedankt voor je reactie.
    Klinkt heel herkenbaar wat die vrouw zegt in haar post. Ik weet ook bijna wel zeker dat ronde 4 waarschijnlijk weer zo zal gaan. Dus het wil zeggen dat wanneer anderen een negatieve test hebben omdat het geen goed vruchtje was, 'wij' hem wel pakken en dan wordt het toch afgestoten omdat het slecht was? Pff...
    Ik ben gewoon erg op zoek naar of dit normaal is en vaker voorkomt, dan ben ik allang gerustgesteld. En natuurlijk is het goed dat de slechte embryo's worden afgestoten. Maar als je niet weet wat er aan de hand is dan ga je je toch afvragen of dit klopt en of er ooit een gezonde zwangerschap ontstaat.
    Ik was al bij de huisarts geweest en daar krijg je weer te horen dat je niet moet denken dat je zomaar snel zwanger raakt en dat je niet te vroeg moet testen. Gelukkig nam de verloskundige het wel heel serieus en stuurt me door naar een gynaecoloog.
    Alleen nu zit ik in de 3e miskraam en mijn testen blijven oplopen, dus ben hier ook nog wel even zoet mee.

8. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Wat jammer dat je huisarts je niet serieus neemt. Wel fijn dat de verloskundige en de gyn dat wel doen. Klote om nog in zo'n miskraam te zitten, het is al verdrietig genoeg.
    Ik hoop dat je volgende eitje wel goed is en dat je blijvend zwanger mag raken. En mochten ze onderzoeken doen dan wil ik je daar heel veel succes mee wensen. Het is niet belastend (je moet soms wel even een tijdje wachten met zwanger worden maar ik had dat niet gedaan iom de arts) en het is toch fijn om te weten of het ergens wel of niet aan ligt.

Finca vindt dit leuk.
  9. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja, ik zat ook te denken aan te weinig progesteron misschien tussen ovulatie en menstruatie. Maar ik wil natuurlijk geen slechte embryo's laten blijven. Gelukkig is er hoop :) Dat voelt goed.

Ang1987 vindt dit leuk.
  10. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Ik wil ook graag even reageren. Ik zit nu in mijn vierde vroege miskraam. Ben in aug, okt, dec en nu weer zwanger. Alle keren mis rond tussen de 4 en 6 weken. Nu begin ik dus weer met bloed bij afvegen helaas!
    Heb ook het idee dat elk eitje nu probeert in te nestelen. En heel vervelend dat je er dan toch al gauw 2-3 weken mee rondloopt voor het echt doorzet. Althans zo is dat bij mij.
    Heb echt het idee dat er iets aan de hand is. In het verleden 2 gezonde kids gekregen zonder problemen. En nu dus telkens miskramen. Heel vervelend!!!
    Jullie veel sterkte ook! Hoop snel op duidelijkheid voor iedereen en een plakbaby!

11. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend rot! Op welke dag test je positief? Normaliter hoor je pas te testen op je NOD ( niet dat iemand dat doet volgens mij :o: ) test je bijvoorbeeld op dag 9 al positief, je wordt dan eigenlijk “gewoon ongesteld” en je hebt dan ook geen positieve test meer, als je niet had getest had je het nooit geweten omdat je dan ongesteld wordt op je NOD, dan is het een biochemische zwangerschap en geen miskraam.

Dit is goed om te weten als je wil onderzoeken waar het vandaan komt en welke onderzoeken je eventueel kunt gaan krijgen. Wellicht gaat er iets mis in de bevruchting, maak je niet genoeg slijmvlies aan waardoor het goed kan nestelen en ga zo maar door.

Bij een miskraam is het vaker het geval dat er iets is met het embryo waardoor het wordt afgestoten en dit is dus na je NOD.
    Natuurlijk is het niet zo zwart wit als hier nu staat, het zit allemaal zo ingewikkeld in elkaar ook.

Heb je een foto van je testen misschien? Het is nog geen enkele keer eerder voor gekomen dat je nog positieve testen had na die tijd? Vloei je nog steeds nu?

Ikzelf heb helaas ook ervaring. Met heel vee
    Complicaties overigs tijdens zwangerschappen. Ook deze gaat alles behelsde vlekkeloos maar vandaag nog op de echo een beweeglijk meisje gezien.

nizzie86 vindt dit leuk.
  12. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja maar maakt het wat uit of je voor of na NOD test? Je bent dan toch zwanger en het gaat mis… Ik snap niet goed waarom mensen dat blijven zeggen, tenzij het bij iedereen gebeurt. Vind er altijd een bevruchting plaats dan?
    En ja, ik heb deze keer nog wel positieve testen. Ik ga morgen naar het ziekenhuis.

13. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik probeer je alleen maar te helpen he.. En ja.. dat maakt dus zeker wat uit zoals ik eerder al aangaf want misschien maak je wel gezonde embryo’s maar gaat er met het opbouw van het baarmoederslijmvlies wat mis en daar zit wel verschil in.
    Ik heb zelf bijvoorbeeld een miskraam gehad met 12 weken. Het hartje is gestopt = dus wat mis met het embryo. Als het embryo wel goed is maar je niet voldoende slijmvlies op bouwt in de periode vlak voor je menstruatie, probeert hij te nestelen, geeft hcg af, maar kan dus niet verder nestelen en groeien doordat er in een ander proces wat mis gaat, dus dat zijn 2 hele verschillende dingen waar je dan naar moet kijken.

Ik voel een beetje irritatie in je post, terwijl ik je alleen maar probeer te helpen.

Achterkantvandemaan en nizzie86 vinden dit leuk.
  14. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Mijn schoonzus had dit ook: elke eisprong zwanger, elke keer een miskraam (wel op latere termijn, dus een paar weken na haar NOD). De vijfde keer bleef het bevruchte eitje wel zitten en daar is ze nu in gezonde verwachting van. Ze was er zelf nogal nuchter over omdat ze toch elke keer weer zwanger raakte, dus al met al heeft ze alsnog maar een paar maanden over het blijvend zwanger worden gedaan, wat nog steeds vele malen sneller is dan dames zoals ik die in de medische molen belanden. Hopelijk is het de volgende keer gewoon goed raak, succes!

15. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik vind de TS ook erg boos en chagrijnig overkomen ja, terwijl ik je reactie superbehulpzaam vond.

Chanbee, Biny en Malbec vinden dit leuk.
  16. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    @Beheer het topic mag op slot aub

17. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Graag gedaan hoor, meid! :thumup:

18. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Laat het maar, ze leest enkel wat ze wil lezen. Komt denk ik door de emoties, het is ook super rot allemaal natuurlijk maar een beetje onbeleefd is het wel.

Ang1987, nizzie86 en Biny vinden dit leuk.
  19. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Topic is nog niet gesloten dus ik sneak nog ff naar binnen om antwoord te geven op deze vraag. Ja dat maakt uit. Je spreekt van een miskraam vanaf 5w. Daarvoor spreek je over een biochemische zwangerschap. Zoals ik dus lees heb jij te maken met herhaalde biochemische zwangerschappen (dus niet met herhaalde miskramen). Voor de gyn waarmee je een afspraak hebt is dat wel relevant, want zoals je zelf al zei het kan er indd op wijzen dat je bijv. Te weinig progesteron aanmaakt.

Wat je voor nu zelf al kan doen, is gaan temperaturen. Er is daar een speciaal gedeelte voor op dit forum waar toegelicht wordt hoe het precies werkt. Je kunt op deze manier eigenlijk zelf al zien of je progesteron ok is. Je ziet dan zowel je eisprong, de lengte van je luteale fase en je ziet vanaf wanneer je temp daalt (dus progesteron daalt) na je eisprong. Dit kan je al behoorlijk wat inzicht geven. Er zijn verder nog wel andere redenen voor een biochemische zwangerschap, maar dat gaat de gyn je vertellen (of google).

Verder kan het absoluut en zeker gewoon 3x stomme pech zijn waarbij al heel erg vroeg sprake is van een aanlegfout. Dat zou nog altijd het meest gunstige scenario zijn natuurlijk.

Deel Deze Pagina