Ik zou graag in contact komen met meiden die 4 of meer miskramen hebben gehad. Ikzelf zit nu op nummer 4. Deze is nu bijna achter de rug. Nu gaan m'n bloedonderzoeken starten....spannend! Geloof niet meer in domme pech er is iets aan de hand. 24-02 afspraak in Gent bij dr de Sutter, alvast voor als ze in NL niks kunnen vinden of doen. Is er hoop voor me? Ik voel me zo alleen omdat iedereen om me heen zwanger wordt en blijft. Overbuurvrouw de buurvrouw een collega een vriendin en mijn zus . Lijkt wel of ik de enige ben die maar niet zwanger kan blijven..... Hoop dat er mensen zijn met positieve verhalen of tips of gewoon het gevoel herkennen. liefs
Hoi wishmom, Hier ook 4x een miskraam moeten meemaken, elke keer tussen 5 en 7 weken. Na 2 miskramen geloofde ik ook niet meer in domme pech, ondanks dat er uit de onderzoeken niets raars kwam. Na miskraam 3 dus weer terug naar het de gynaecoloog gegaan. Hier hebben ze mijn hormoonwaarden een cyclus lang gevolgd. Toen dit allemaal goed bleek, was de volgende stap de hysteroscopie. Ook hier was niks raars te zien. Na miskraam 4 hebben ze mij een hele cyclus lang door middel van echo en hormoonwaarden gevolgd, waaruit bleek dat mijn baarmoederslijmvlies aan de dunne kant was. De ronde daarop mocht ik starten met het spuiten van Gonal-F, bedoeld om het baarmoederslijmvlies te verdikken, door de oestrogenen die daarin zitten. Helaas werd mijn eigen eisprong hierdoor onderdrukt en moest ik ook nog de Ovitrelle spuiten voor een eisprong. Het resultaat hiervan is, dat ik nu 15 weken zwanger ben! Blijf dus geloven en laat je niet afschepen met dat er niks aan de hand is.
Kan mij (nog) niet plaatsen in soortgelijke situatie, maar wil je heel veel sterkte wensen. Heb veel positieve verhalen voorbij zien komen en kan je alleen maar vragen niet op te geven. De aanhouder wint en wonderen bestaan nog steeds. Liefs
Hier 4 terugplaatsingen en 4 miskramen in NL en dankzij prof De Sutter zwanger van onze vijfde terugplaatsing. Dus: ja, helaas ken ik de situatie en ja, er is hoop!
Ja helaas hier ook ervaringen mee, vier miskramen in vijf maanden zelfs. Nu heb ik bloedonderzoeken gehad uitslag de 20ste en utrogestan voor als ik weer gelijk zwanger zo worden, inmiddels zwanger en ben het meteen gaan gebruiken. Volgende week echo dus spannend nu. Succes he meid en sterkte nog
Dames bedankt voor jullie reacties. Vraagje .... ik heb PCOS en werd dus ook al moeilijker zwanger. Ik mag nu 3 maanden niet zwanger worden omdat ze bezig zijn met alle onderzoeken naar chromosomen etc. En stolling .. Hebben jullie deze onderzoeken ook gehad? zo ja is er wat uitgekomen? En hoelang duurde jullie uitslagen? Hebben jullie IVF gehad in Gent ivm miskramen of ook met moeilijker zwanger worden? Kunnen ze met slechte chromosomen wel iets betekenen voor je? Ik heb zoveel vragen ....zoals jullie merken! Maar samen weten we nu eenmaal meer dan alleen.
Die onderzoeken heb ik 17 oktober gehad en de uitlag hoor ik volgende week donderdag. Duurt dus wel even voor het binnen is.
Hier ook 4 mks, in NL niets gevonden, in Gent uiteindelijk m'n schildklier als boosdoener gevonden en de volgende zwangerschap ging goed En nu zelfs een tweede goede zwangerschap. Dus ja er is hoop! Ik mocht vóór de onderzoeken niet zwanger worden zodat m'n hormoonwaarden geen invloed zouden hebben. Tijdens het wachten op de uitslagen an sich wel, maar ja dan is de kans dat het weer misgaat natuurlijk ook aanwezig. Duurde ongeveer 3mnd voor de uitslagen er waren. Voor de meest voorkomende problemen is een oplossing Met chromosoomproblemen ligt het er volgens mij helemaal aan welk chromosoom het probleem is... maar... wacht eerst de resultaten af. Ze zijn goed in Gent
Nog geen positief verhaal, maar wel eentje met hoop dankzij Gent. In NL heb ik ook veel laten onderzoeken en hier kwam niets uit, ze zeiden dat het waarschijnlijk aan mijn immuunsysteem zou liggen. Een paar maanden terug ben ik ook in Gent geweest bij die gyn en zij heeft nog maar iets van 4 dingen kunnen testen en daar kwam iets uit. Ik maak antistoffen aan, een auto-immuunprobleem. Dit kan een mogelijke oorzaak zijn voor de miskramen, dus krijg daar medicijnen voor. Heb ook een hysteroscopie gehad, maar dat zag er allemaal goed uit. De uitslag van de onderzoeken in Gent duurde 4 weken en in NL 2 maanden. Heb wel altijd meteen zwanger mogen worden, heb nooit hoeven wachten met die bloedtesten.
Sterkte! Hier 4 missed abortion's ( hartslag steeds gestopt) achter elkaar en uiteindelijk dankzij Gent zwanger gebleven en nu moeder van een prachtige wonder dochter. In Gent ontdekt dat ik een schildklier afwijking heb en ik blijk zodra ik zwanger ben zware suiker te ontwikkelen ( al meteen bij positieve test) dus zit wel aan de schildklier medicatie en moest al met week 5 insuline spuiten. Verder heb ik tot week 12 10 mg prednison geslikt puur uit voorzorg. Dus ja, het is een lange moeilijke weg... Maar het is uiteindelijk wel gelukt!
Het kan een lange weg zijn die uiteindelijk veel verdriet brengt, maar ook uiteindelijk wel slaagt en je daarom des te gelukkiger bent! Hier 1 kindje verloren na 4 maanden zwangerschap, daarna een gezonde dochter gekregen, gevolgd door 4 miskramen en 1 MA. Nu voor de 8e keer dus zwanger en inmiddels 38 weken. Vorig jaar september is er een autoimmuunziekte geconstateerd na die onderzoeken die jij nu ook krijgt. Daarna nog 1 MK gehad met bloedverdunners slikken en spuiten, maar daarna dus blijvend zwanger. Het was een lange weg, maar deze lijkt dus wel degelijk positief te eindigen! Onbezorgd wordt het nooit meer. Een roze wolk? Die zul je niet meer hebben. Het is hard werken steeds de moed bij elkaar te rapen en weer te hopen....L heel veel sterkte!
Hier op dit moment ook in miskraam nr. 4 Ga nu ook naar een ander zkh en mogelijk ook naar Gent. Er is een topic op dit forum voor meiden met meerdere miskramen waar ik echt heel erg veel aan heb.
Ja hoor dat mochten gewoon zwanger worden was het probleem niet maar het blijven wel. Hopen dat het nu goed blijft gaan, hope so
Hoi,ja hier ook 4 stuks. 2 hele vroege maar ook een tweeling zwangerschap die mis is gegaan. Bij mij is bekend hoe het komt dus we doen al icsi. Sterkte...😪
Ik heb helaas zeven miskramen gehad. Inmiddels in Nederland alle onderzoeken gehad en er is geen oorzaak gevonden. Ik twijfel over Gent. Wat zijn de kosten? Hoe is het verzekerd? Ik wil antwoorden! En het liefst een tweede gezonden kindje voor onze zoon.
Nemo81 ik sta op precies hetzelfde punt als jij. Ben nu ook alles aan het uitzoeken. Het topic over herhaalde miskramen is een aanrader wat dat betreft.
Gent is gewoon verzekerd hoor.... Tenminste bij CZ. Wij hebben nog geen kindje, mijn angst begint nu wel te groeien !
Ik heb, vóór de geboorte van onze dochter, 4 miskramen gehad. Uit allerlei onderzoeken is niks gekomen, in Maastricht ben ik uitgebreid onderzocht en ook niks gevonden. Wel het advies goed te sporten om zo mijn bloedsomloop zo optimaal mogelijk te krijgen. Ik ben gaan hardlopen, rustig opgebouwd tot 5-10km twee keer per week en toen kregen we onze cryo teruggeplaatst (o ja, ook nog onbegrepen moeilijk zwanger worden erbij) en dat is onze dochter! Moed houden en er in blijven geloven, hoe makkelijk dat ook klinkt het is heel moeilijk.
Thanks voor de reacties meiden.... Zit er zo doorheen en begin de hoop te verliezen wat erg klote is. 24-2 naar de Sutter in Gent, hopelijkgaat het nu allemaal wat meer met medicatie etc. Geloof niet in Domme pech met 4 miskramen.