31 augustus heb ik wat poppenkleertjes besteld bij 1 leverancier. Is nog niet binnen, las dat ik contact moest opnemen met de klantenservice als het 3 november nog niet binnen zou zijn. Heb er geen erg meer in gehad en nu kijk ik weer naar de status staat er 3 november: bestelling voltooid. Klopt niks van natuurlijk. Ik heb nog steeds purchageprotection, loopt over 34 dagen af. Wat moet ik nu doen? Baal er best van, lees bij de reviews allemaal recente berichten van (Nederlandse) klanten dat ze het zo snel ontvangen hebben. Ik heb dus weer pech.. Nog een vraag, heb nog een bestelling die maar niet binnenkomt. Daar staat bij dat ik, als het de 15e nog niet binnen is, contact moet opnemen met de klantenservice. Welke klantenservice bedoelen ze? Aliexpress of de leverancier??
Even bericht naar de verkoper; komen jullie er samen niet uit, dan kun je via aliexpress zelf een claim indienen voor je geld terug.
Ik zou gelijk een dispute openen, als het nog kan (of iig even checken tot wanneer je dit kan doen. Heb je nog tijd dan zou ik eerst een bericht naar de verkoper sturen. Heb je nog maar 1 dag bijv dan wel gelijk openen). 31 aug is wel erg lang geleden namelijk, ik denk dat je het niet meer binnenkrijgt
Mag ik vragen welke verkoper het was voor de kleertjes want ik wil namelijk ook dingen bestellen maar dan kijk ik of het niet die verkoper is.
Even geteld en het is 10 weken geleden. Lijkt lang maar het mag er echt 12 weken over doen. Maar goed mijn ervaring is wel ook dat het er vaak sneller is.
Het kan idd 12 weken duren en je hebt nog protection tijd. Ik zou Dus gewoon een bericht naar verkoper sturen, dat je het nog niet binnen hebt en als je het ook niet meer krijgt, je over 2 weken een dispute gaat openen.
WAW dollhouse. Ik denk zelf dat ik gewoon pech heb, lees een hoop recente reviews waar er snel geleverd is.
Ff niet op m'n steenkolen Engels letten hoor. Maar wat schrijven ze nu eigenlijk? Wat is er uitgesteld??Zag dat mn buyersprotection verlengd is, ruim 50 dagen heb ik nu. Maar ze gaan dus niks nieuws opsturen en ik moet maar wachten? Als ik de bijgevoegde foto aanklik zie ik alleen maar een track and trace die stopt vanaf het moment dat het verstuurd zou zijn vanaf China. Die gegevens had ik zelf ook al..Ik word dus eigenlijk aan het lijntje gehouden? Vanaf wanneer zou ik een dispute kunnen openen? Heb eigenlijk geen zin om nog 50 dagen te gaan zitten afwachten..
Inmiddels zijn we ruim 2 weken verder en heb niks ontvangen. Er is contact geweest met de verkoper en het enige wat er gebeurd is is dat hij die bescherming heeft verlengd. Maar ben er wel klaar mee eigenlijk. Zal ik nu een dispute openen?
Dat kun je doen. Maar in mijn ervaring gebeurt er dan alsnog niks. Ik weet niet welke ervaringen anderen hebben? Ik kreeg steeds te horen dat ik maar naar ‘the local post office’ moest gaan, maar ik kreeg geen geld terug. Uiteindelijk kreeg ik bericht dat ik opnieuw kon bestellen met 50% korting. Ja, ik ben daar gek. Nog een keer betalen voor iets dat niet aankomt.
Ik zou voor de zekerheid even informeren bij je postkantoor. Sommige pakketjes van Ali liggen daar ook zonder melding te wachten. Dan krijg je een Chinese track en trace code waar je niks mee kunt. Ik heb deze door ggl translate gegooid en kwam toen het woord postkantoor tegen. Bleek dat het pakje er al enige tijd lag.
Ik zou nu dus wel een dispute openen. Je hebt de volledige tijd minstens gewacht en die verlenging is leuk, maar mijn ervaring is dat het vaak niet meer komt nu. Lost in the post... Tot nu toe kreeg ik altijd mijn geld gewoon terug en eerlijk? Ik heb van de 26 disputes misschien nog één keer alsnog het pakketje gehad weken later.
Gewoon dispute openen. Ik heb goede ervaringen daarmee. Heb het gelukkig maar 3 keer moeten doen en heb er heel veel besteld.het blijven verlengen wat de verkoper doet heeft in mijn ogen geen zin.
Schijnbaar duren bestellingen momenteel heel lang! Ik heb weken geleden wat spullen besteld en een voor een komt het langzaam aan binnen (gelukkig cadeautjes als eerst) maar een blouse is nog spoorloos.. Ik maak me er niet zo druk om...de prijzen zijn er ook naar dat het mis kan gaan.... het zal vast een keer binnen komen... Hopelijk kom je eruit!
Dat bestellingen nu langer duren snap ik wel, maar deze bestelling heb ik 31-8 al geplaatst. Ik heb 2 weken geleden ook een bestelling gedaan en die was na een week al binnen.. Ik ga het eerst bij het postkantoor proberen en als dat niks oplevert een dispute openen. Thanks voor de tips!
Ik had een hele tijd geleden iets besteld op aliexpress. Het kwam maar niet binnen en had er eigenlijk al vreden mee dat ik het ook nooit binnen zou krijgen. Uiteindelijk 5!!! Maanden later lag het oppeens in de brievenbus.
Uhm... het postkantoor bestaat niet eens meer? Ik zou niet weten waar ik het dan zou moeten zoeken? Er zijn al vier verschillende afhaalpunten alleen in deze wijk. Als het daar naartoe wordt gebracht, hoort er toch gewoon een kaartje in de bus te liggen waar je het moet ophalen. Anders weet ik niet waar ik moet beginnen.
Dan zijn wij gezegend met maar één postagentschap... @Zara75 Heb je een track en trace code gekregen? https://www.aftership.com/couriers/china-post Hier kun je kijken waar je pakket is gebleven. Je krijgt dan een lap Chinese karakters die je vervolgens via google translate gedeeltelijk kunt ontcijferen.