Enorm opgezette buik tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tonpon, 13 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonpon

Tonpon Lid

17 nov 2023
    10
    16
    3
    Vrouw
    Jullie zullen wel denken, "duh je bent zwanger, logisch wordt die buik dikker :D"
    Maar ik heb eigenlijk al sinds het begin van mijn zwangerschap veel last van een opgeblazen maag en darmen.
    In het begin dacht ik dat dit kwam, doordat ik extra progesteron moest nemen (zat in een traject).
    Ik draag dan ook al sinds 9w zwangerschap al zwangerschapsbroeken :oops:

Mijn vreugde was dus groot als ik vorige week te horen kreeg dat ik mocht stoppen met de extra progesteron.
    Inmiddels ben ik 17 weken en dus een week gestopt, maar het lijkt met momenten alsof mijn buik nog meer opgeblazen is dan voorheen...

Ik probeer veel te gaan wandelen, yoga/pilates te doen, ik drink minstens 2 liter water, probeer voldoende vezels te eten, niet te vet. Ik drink zelden iets koolzuurhoudend en geen caffeïne, ... Ik kan overigens gewoon dagelijks naar het toilet, dus het is geen obstipatie.

Wie o wie heeft er tips voor me?
    Ik ben hiermee al naar de huisarts geweest maar die kan me niet helpen helaas.

2. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Hoort er bij. Je darmen etc gaan zich verplaatsen en daardoor kan je buik al vroeg opzwellen. Je kan denk ik niet meer doen dan je al doet. Bewegen en gezond eten/drinken.

3. Tonpon

Tonpon Lid

17 nov 2023
    10
    16
    3
    Vrouw
  4. enceinte

enceinte Actief lid

17 aug 2023
    339
    338
    63
    Vrouw
    Heel herkenbaar hoor. Met de eerste zwangerschap was er rond 18 weken pas iets te zien. Nu bij de derde zie ik savonds mijn voeten niet eens meer zo opgeblazen ben ik :roflmao: En ik ben nog maar 10 weken. Ik heb savonds echt een vergelijkbare buik met jou foto, al had ik geen platte buik voor de zwangerschap. Heb er geen last van. Denk dat er weinig aan te doen is verder.. De een heeft er gewoon meer last van dan de ander.

5. Tonpon

Tonpon Lid

17 nov 2023
    10
    16
    3
    Vrouw
    Jammer dat er niet veel aan te doen valt.. Helaas heb ik er best veel last van, alsof de hele boel gaat scheuren.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Zorgen dat je op tijd klaar bent met wat je wilt doen. Hij gaat alleen maar verder in de weg zitten.

En ineens zakt de boel en denk je "heeee ruimte!!!" en heb je iets minder last van kastdeurtjes die zich onbedoeld automatisch weer sluiten, want buik.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina