Onze jongste zoon Owen heeft eigenlijk zijn hele leven al last van zn oortjes. Oorontstekingen, loopoortjes, vieze oortjes. Maar altijd ging dat vanzelf over. nooit geen antibioticakuur nodig gehad. Naarmate hij ouder werd viel het ons op dat ie dingen vaak niet hoorde. Dat was erger als ie verkouden was ( natuurlijk ) Nu met bijna 19 maanden zegt ie nog geen woord. Ook begrijpt ie je totaal niet. Als je iets aan hem vraagt van : waar is je auto? Waar is papa? Hé daar komt oma! Hij reageert totaal niet. Anderen valt het ook op. Omdat ik net ben geopereerd is Owen nu overdag bij opa en oma. ook hun valt het enorm op. Hij hoort je wel. Maar vaker niet dan wel. Veel geluiden reageert ie totaal niet op. Maar op sommige geluiden ( gelukkig ) wel. Het cb wil afwachten tot zijn 2de verjaardag eer ze ons gaan doorverwijzen. Vind ik te lang duren. Dus heb de dokter gebeld en gevraag voor een verwijzing naar een audiologisch centrum. We hebben voor donderdag een afspraak om de verwijzing te bespreken. Maar vraag me eigenlijk af hoe het dan verder in zn werking gaat. Hoe gaan ze zo'n jong kindje eigenlijk testen? Zijn die testen wel betrouwbaar omdat ie nog zo jong is? Wie heeft hier ervaring mee? Hoe ging het hele traject? Hoe deed je kindje het tijdens de onderzoeken? groetjes Mamzie
Zou ook een verwijzing naar een KNO arts vragen... Misschien heeft hij wel buisjes nodig of zo? Hoor je ook vaak dan kinderen dan ook beter kunnen horen nadien, omdat de viezigheid niet achter het trommelvlies blijft zittten bij een oorontsteking en zo! Zou zeker niet wachten tot z'n tweede verjaardag, buisjes geven ze al vanaf 1 jaar oud.... Succes!