Hallo allemaal, Vorige week ben ik geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mijn linker eileider is verwijderd. Lichamelijk en geestelijk gaat het nu verrassend goed. Ik doe het huishouden weer, ik wandel, rij auto... Gisterenavond had ik weer zin om te vrijen. We hebben het niet gedaan, omdat we er een beetje van schrokken hoe snel ik dit gevoel weer had. Maar weten jullie of het kwaad kan ? Voor de wond ? Of misschien zelfs weer een zwangerschap .. Overal lees ik dat we een menstruatie moeten afwachten maar nergens lees ik waarom ..
Gemeenschap mag wel hoor, hier hadden we het amper een week na de operatie weer gedaan. Wel is het advies 1 cyclus af te wachten om weer te proberen zwanger te worden. Dit is inderdaad vanwege de wond van binnen, bij een zwangerschap gaat je baarmoeder al snel groeien en daar zit dan een wond/vers litteken. Persoonlijk wilde ik dat risico absoluut niet nemen.
Vrijen is geen enkel probleem. Als je er goed bij voelt gewoon doen. Ze adviseren een menstruatie af te wachten met name omdat ze dan weten vanaf wanneer je moet rekenen als je eventueel gelijk zwanger raakt. Soms kan het namelijk 4 weken duren eer je weer ongesteld wordt maar ik werd bijv na 7 weken pas weer ongesteld na operatie buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mijn lijf was even behoorlijk van slag zeg maar. Er is ons toen niet gezegd dat het absoluut niet mocht gelijk zwanger worden. Het advies was wacht 1 cyclus af. Verplicht is het niet. Dus mijn advies is je moet doen waar jij/jullie je prettig bij voelen. Zodra je in de toekomst een positieve zwangerschapstest hebt dan gelijk bellen naar zk zodat je een vroege echo krijgt zodat ze kunnen zien of het in je baarmoeder zit. Heel veel succes meid!
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Ik ga vanmiddag een kaarsje branden en even stil staan bij het verlies. Voor mij een soort ceremonie voor een definitieve afsluiting.