Hai ben nu 40+3 en mijn verloskundige wil me niet strippen... ze zegt dat het pas zin heeft v.a. 41 weken omdat je er meestal alleen gerommel van krijgt en meer niet? daarbij zegt ze dat 70% van de vrouwen tussen 40 en 41 weken bevalt als ik de 41 weken heb gepasseerd gaan ze om de dag strippen tot aan 42 weken... ik lees allemaal senario's die kunnen gebeuren als je kindje tot 42 weken blijft zitten ( zuurstof te kort, afsterven moederkoek ect.ect.) ik heb 4 dagen geleden een ctg + echo gehad en het zag er allemaal nog keurig uit geen tekens dat de bevalling spoedig gaat gebeuren want de baby zit nog prima daar binnen. maar misa is het ook mijn ongeduld hoor en daarbij die verhalen die door me.hoofd spoken maar heeft het strippen na 41 weken pas echt zin? want tja ik zie sommige mensen hier al gestript met 37. 38 39 weken :/
Voor zover ik weet is dit normaal hoor. Hier ook pas vanaf 41 weken. Het kan vaak ook nog niet fatsoenlijk heb ik begrepen bij een eerste kindje omdat je bmm echt al verweekt moet zijn en dat is lang niet altijd zo. En weetje, die dingen die je noemt kan ook eerder gebeuren, als het zo gevaarlijk was dan waren de regels echt wel bijgesteld. Je kindje zit gewoon nog lekker warm.
Ik ben gestript met 40+5 en binnen 18 uur bevallen daarna. Ik heb sowieso geeist om mij in te leiden bij 41 weken omdat ik niet langer door wilde lopen dan dat (i.v.m. Risico's)
Volgens mij is het wel normaal wat jouw verloskundige zegt. Mijn verloskundige wilde ook niet strippen voor de 41 weken. Los daarvan begrijp ik absoluut jouw verhaal!! Ik was ook doodsbang dat mn baby lang zou blijven zitten en had alle spookbeelden die jij nu noemt ook in mn hoofd.. Ben uiteindelijk wel gestript met 38.2 Door een stijgende bloeddruk zouden ze me de volgende dag gaan inleiden. Omdat ik hier zo tegenop zag (ik wilde heeeeeeeel graag natuurlijk bevallen) heeft de verloskundige me gestript met het idee: misschien haalt het nog wat uit en komt het dan vannacht toch vanzelf op gang. Hele nacht gerommel en buikpijn gehad maar verder totaal geen resultaat dus de volgende ochtend gewoon ingeleid. Bij mij heeft het dus inderdaad geen zin gehad. Mijn moeder is met 41.4 ofzo gestript en 4 uur daarna is haar bevalling begonnen dus daar werkte het wel maar zij was inderdaad al over de 41 weken.. Ik denk dus dat je min of meer 'pech' hebt en nog even af moet wachten. Snap echt dat je daar enorm van baalt!! Maar probeer in je hoofd te houden dat veel bevallingen inderdaad rond dat termijn pas plaats vinden, dat ze je nu beter in de gaten houden en dat het eigenlijk altijd gewoon goed gaat he? Heel veel succes nog met de laatste loodjes meis, en hoop dat je bevalling vannacht lekker op gang komt! Edit: zie net wat iemand zei over de bmm, dat klopt.. ze kunnen natuurlijk nog niet strippen als die nog niet verweekt is! Ik had met 38.2 al 2 cm ontsluiting en een volledig verweekte bmm.. anders hadden ze me ook zeker niet gestript.
Hier ook eerder gestript maar er gebeurde inderdaad niets!! Had de eerste uren menstruatiepijn maar verder gebeurde er weinig of niets. Ik snap je ongeduld helemaal,ik voelde me ook lamlendig met dat termijn en wilde graag bevallen. Als de echo en ctg goed was hoef je je geen zorgen te maken. Ze wil vanaf 41wk strippen dus dat gaat deze week gebeuren hou vol en succes!
Het verschilt echt per verloskundige. Deze discussie is namelijk eind januari/ begin februari ook gevoerd. Ik ben dus wel gestript, omdat ik er gewoon op stond en absoluut niet voorbij die 41 weken wou. Ik ben met 40+4 gestript en onze dochter is 40+6 geboren. Het had dus wel resultaat. Nederland is 1 van de weinige landen waar men wacht tot 42 weken. Mijn verloskundige vertelde van een onderzoek waarbij ze met 40 weken al gaan strippen of inleiden. En dat de uitkomsten tot nu toe zo positief zijn dat dit wrs over een paar jaar (duurt altijd lang in NL dit soort dingen) standaard gaat worden. Ik zou er gewoon op staan en anders een andere verloskundige (er zijn er vast meer in de praktijk) vragen.
Bij mij in de verloskundigenpraktijk gingen ze ook pas strippen met 41 weken. Vlgs mij normaal beleid. Veel succes nog!
Maak je geen zorgen over het overtijd lopen. ik ben bevallen met 40+6 en op 40+3 (net als jij) zat alles nog potdicht, was kindje nog niet ingedaald. Zelfs de dag ervoor, op 40+5, was alles nog potdicht en zonder enig teken van bevallen. Die nacht begon ik wat te voelen en de dag erop ben ik bevallen van een gezonde zoon. Ik zou de raad van je verloskundige opvolgen, het heeft echt geen zin om voor de 41 weken te strippen. Van de ene op de andere dag kan alles veranderen.
hier in het ziekenhuis laten ze je niet verder lopen dan 41 weken trouwens. Dacht dat dat ondertussen landelijk was, maar niet dus.
Ik ben bevallen met 41+4, na twee keer strippen. De eerste keer met 41 weken, daarna met 41+2. Bevalling is natuurlijk gegaan, maar inleiding stond wel al gepland. Ik werd goed in de gaten gehouden, maar kindje deed het prima! Het was een bevalling uit het boekje, kindje had een 10/10 apgar en was in de kraamweek niet eens afgevallen, maar bijgekomen! Dus maak je niet teveel zorgen, ze houden je goed in de gaten hoor. Maar ik snap je wel, ik vond die laatste dagen echt heel zwaar. Hier loopt nu wel een onderzoek of een zwangerschap na 41 weken niet te risicovol is. Ik ben zelf blij dat ik tot 42 weken mocht afwachten of alles vanzelf begon, en dat was ook het geval.
ik ben bij 40+3 gestript vorige zwangerschap en een paar uur later braken mijn vliezen! Ik wil ook niet langer dan 41 weken doorlopen!
Bij de 1e ben ik vanaf 41 weken een paar x gestript. Had weinig effect want er was geen opening dus ze kon er niet bij. Ze kon alleen proberen of ze xe boe wat kon prikkelen. Met 41+6 was er wel wat opening en kon ze wel strippen. Die nacht begon het. Op de dag dat ik ingeleid zou worden. Bij de 2e was het bloedheet en ik kon echt niet meer. Ik was 40+3. In eerste instantie wilden ze niet strippen voor de 41 weken omdat dit alleen gerommel op zou leveren. maar ik heb ze even haarfijn uitgelegd dst het mijn lichaam was en ik oud en wijs genoeg was om de concequenties te dragen. Het is toch mijn probleem als ik een paar dsgen in het gerommel zou zitten?? Hier waren ze het wel mee eens. Dus gestript. Gelijk krampjes en die middag verergerde dat iets. S avonds is ze geboren.
Bij mij werd ook precies hetzelfde verteld. Je bent max 43 weken zwanger blabla. bij 41 weken geprobeerd te strippen maar ik zat nog pot dicht. Ben ingeleid bij 42 weken en 72 uur later pas bevallen. Ons meisje zat waarschijnlijk veel te lekker
Ik kon met 41+1 absoluut nog niet gestript worden, alles zat potdicht. Vlk wilde wel maar kon niet. Uiteindelijk met 41+2 ingeleid met ballonkatheter en 37u later met 41+4 bevallen. Overigens bleek ik een afwijkende baarmoedermond te hebben waardoor hij extreem stug was en niet openging, waardoor strippen en spontane bevalling niet mogelijk was.
Ik ben vandaag gestript met 39+3. Hopelijk haalt het weer wat uit! Wel wat bloedverlies nu en had al 2 cm.
Ik had met 39.6 een controle en toen vroeg ze of ik gestript wilde worden. Tuurlijk.. 23 uur later is onze zoon geboren.
Strippen doen ze inderdaad niet voor de 41 weken meestal, omdat de eerste strippoging vaak het meeste effect heeft, en daarna neemt dit effect af. Dus willen ze het niet te vroeg doen. Hier gestript 3 dagen voor de uitgerekende datum, maar ik bleek al 2 cm ontsluiting te hebben op dat moment, dus toen bood ze aan om het dan gelijk een beetje verder op gang te helpen.
Je kon wel in dezelfde praktijk zitten als mij. Want ook hier pas na 41 strippen ze willen zelfs niet voelen voor die tijd. Is echt uitgesloten :S
Bij mij geprobeerd met 38+1 ivm bekkenproblemen.. Wilde zo goed als niet, geen ruimte. Afgelopen dinsdag met 39+2 even gekeken/gevoeld, maar zat nog steeds dicht. Dus niets gedaan.. Nu laat ik het op zijn beloop, maar als ik volgende week met 40+2 nog niet ben bevallen, wil ik gewoon door naar de gyn