Daar is hij dan...onze zoon Storm!

Discussie in 'Prematuur' gestart door mamanenya, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamanenya

    mamanenya Lid

    14 feb 2007
    44
    0
    0
    begeleidster gehandicapten
    bergschenhoek
    Na een roerige zwangerschap, en een enorm zware bevalling, die uiteindelijk in een spoedkeizersnede eindigde, is hij dan toch veel te vroeg geboren onze dappere Storm.
    Storm is geboren met 30 weken en 6dagen en hij weegt 1540 gram.
    Ik weet nog niet wat er allemaal op mij af gaat komen en wat ik kan en mag verwachten, maar ik heb hier op de andere topics al zoveel steun gehad, dat ik dacht ik ga me hier ook maar eens melden.

    Groetjes
    Daniëlle
     
  2. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meis

    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van Storm.
    Hij is met de zelfde duur geboren als Danischa ;)

    Hoe gaat het met hem nu?

    Wat is de reden dat hij vroeg geboren is?

    Je gaat best een spannende en heftige tijd te gemoet, maar het gaat vast helemaal goedkomen.
     
  3. mamanenya

    mamanenya Lid

    14 feb 2007
    44
    0
    0
    begeleidster gehandicapten
    bergschenhoek
    Dank je voor je felicitatie,

    Met Storm gaat het eigenlijk best goed. hij is na 3 dagen ic overgeplaatst naar de hc.
    Hij is sinds gisteren van elke vorm van adem ondersteuning af, en doet het nu helemaal alleen....erg spannend vond ik dat, vanacht heeft hij 1 dip gehad maar volgens de verpleegkundige was dat niet erg.
    Nu gaan ze zijn voedingsinfuus afbouwen en de borstvoeding uitbereiden.
    Ik heb het gevoel dat we nu na ongeveer een week in een wat rustiger vaarwater aan het komen zijn.
    De reden dat Storm te vroeg geboren is, is dat ik vanaf week 10 te kampen had met ernstige bloedingen die veroorzaakt werden door een hematoom.
    Met 24 weken begonnen door die bloedingen ook de weeën, die ze in het ziekenhuis geremd hebben.
    Maar waarschijnlijk was het niet de bedoeling dat het nog langer geremd werd want met 30 wkn. braken spontaan de vliezen, en toen wilden de weeën niet doorzetten (ironisch genoeg moesten ze toen gaan opwekken)
    Storm voelde zich waarschijnlijk niet heel erg lekker meer want hij poepte ook nog eens in het vruchtwater, waardoor ik een fikse koorts ontwikkelde en uiteindelijk na 13uur puffen steunen en kreunen met spoed naar de OK gebracht om onder narcose een keizersnede te ondergaan.
    Het ging allemaal best raar en ik ben er nog mee bezig om alles op een rijtje te krijgen, merk dat ik daar best moeilijk mee heb.
    Zo net nog overviel het me gewoon dat ik niet meer zwanger ben.
    Het is zo ontzettend abrupt geeindigd, ik was er echt nog niet klaar voor en nu zit ik dan niet zwanger en zonder kind thuis.
    Soms huil ik alleen maar, maar tegelijkertijd voel ik me ook zo ontzettend dankbaar omdat het zo goed met hem gaat.

    Ik heb mijn man maar gevraagd de box vast in de kamer te zetten waar boven we alle kaartje kunnen hangen en de kadootjes in kunnen leggen, want het voelt zo kaal.
    Misschien helpt het een beetje.
    Groetjes
    Danielle
     
  4. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Heerlijk om te lezen dat hij ook zo sterk is.
    Dit was Danischa ook idd. Ook heel snel overgeplaatst naar de HC en daarna naar het streekziekenhuis.
    Danischa heeft alles bij elkaar ongeveer 5 weken in het ziekenhuis gelegen.

    Vervelend dat je zo een zware zwangerschap gehad hebt. Mijn zwangerschap verliep echter goed. Ware het niet dat ik dus al vrij vroeg zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen was. Zonder het zelf door te hebben.
    Door snel reageren van de verloskundige is het gelukkig allemaal goed afgelopen.

    Deze periode blijft nog wel hectisch. Het op en neer naar het ziekenhuis kan er op sommige momenten flink in hakken! Schaam je vooral niet, als je het een dagje niet zou kunnen opbrengen.

    Thuis komen zonder je kindje is het onprettigste wat je kan mee maken. Maar voor je het weet is hij thuis!

    Dipjes horen er bij, zeker bij kindjes van deze duur. 1 Dipje de afgelopen nacht is alleen maar super! Hoe minder hoe sterker hij word.

    Voedingslijn via infuus? Of bedoel je sonde? Infuus ken ik niet.
    Lukt het kolven een beetje? Dit is ook best wel zwaar.

    De box klaar zetten, heel goed van je! Ik had nog geen eens een box, en moest zelfs al mijn spulletjes nog wassen :) Hoezo onverwacht te vroeg moeder worden.

    Geniet van je mannetje. Hij doet zijn naam eer aan. Hij is sterk!

    Je mag me gerust een prive berichtje sturen.

    Ook voor als je vragen hebt mag je me altijd een pbtje sturen.

    Geniet van ieder moment dat je bij je kleintje bent.
     
  5. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    als eerst gefeliciteerd met STORM!

    Ik herken je verhaal ook.. ik zelf ben bevallen met 28 weken en 4 dagen.
    Het is zo onwerkelijk dat je dan ineens mamam bent geworden.
    Terwijl je nu even niets voor hun kunt doen. je wilt ze knuffelen kussen ect..
    maar het is nu even niet zo.
    Ik had ook enorm veel verdriet en miste het zwanger zijn.
    Gelukkig zul je zien dat je mannetje het goed doet en daar haal je de kracht uit.
    OOk het thuis zijn en zo leeg voelen herken ik enorm..verschrikkelijk.
    Ik had een grote foto van haar in de woonkamer staan en daar keek ik erg vaak naar.
    Maar er komt een dag dat hij naar huis komt en dan haal je alles in...echtwaar...wij hebben ruim een week het bezoek weg gelaten en zijn we extra veel van haar aan het genieten.

    Ik wens jullie heel veel sterkte met de aankomende weken...vind de kracht om door te gaan...echt waar straks thuis komt het echte genieten..
    veel liefs sonya
     
  6. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Daniëlle,

    Gefeliciteerd met Storm!

    Deze tijd is idd een hectische drukke tijd waarin je waarschijnlijk wat minder aan je zelf gaat denken. Probeer dat overigens wel echt te doen dat heb je gewoon nodig!

    Sam is 5 daagjes eerder geboren (met 30w1dag) met een spoedks ivm pre-eclampsie/HELLP. Helaas hebben wij een iets minder voorspoedige tijd gehad in het ziekenhuis en Sam heeft er dan ook 12 weken moeten blijven (zij had NEC). Ook Sam heeft voeding via het infuus gehad, dit omdat zij ivm NEC geen voeding mocht hebben voor een lange tijd (geloof dat ze zo'n 8 weken voeding per infuus heeft gehad dat is echt lang). En op die manier kreeg ze wel alle stoffen die ze nodig had. Maar echt zo snel dat afgebouwd mag worden hoe beter! (Sam haar lever had het door deze voeding namelijk heel zwaar, maar dat is nu ook over)

    Ik zal je gegevens ook zetten in het overzicht dat ik heb gemaakt. Zo kan je terug kijken bij anderen wat zij hebben meegemaakt en heb je bepaalde vragen dan kan je snel zien bij wie je het beste kunt zijn.
    http://spreadsheets.google.com/pub?key=pInvWx2LGUXGIWnMXjofqDw

    Heel veel sterkte de komende tijd en je mannetje doet het echt keigoed!
    O ja, vraag eens naar het tijdschrift "vroegertje".

    In welk ziekenhuis ligt hij trouwens?

    Groetjes Daphne
     
  7. maja123

    maja123 Actief lid

    28 jun 2007
    116
    0
    0
    gefeliciteerd! Je kindje doet het goed hoor! al een mooi gewicht en zonder ademhalingsondersteuning is echt heel goed. zo'n "dipje" (of een paar) hoeft inderdaad niet verontrustend te zijn hoor. Over een paar weekjes heb je je kindje lekker bij je en zal deze slechte start naar de achtergrond verdwijnen.

    Ik weet niet in welk ziekenhuis je kindje ligt maar hebben ze daar geen ronald macdonaldhuis?

    Wens je ook veel sterkte de komende tijd, blijf bij je eigen gevoel en doe wat je zelf het beste vindt, het is JOUW kind en JOUW kraamtijd (ookal loopt het anders dan je had gehoopt)

    groetjes!
     
  8. mamanenya

    mamanenya Lid

    14 feb 2007
    44
    0
    0
    begeleidster gehandicapten
    bergschenhoek
    Zo weer een ochtendje en middagje naast de couveuse gezeten en heerlijk gebuideld, wat kom ik daar tot rust zeg met mijn mooie zoon in mijn armen. Heerlijk!

    En nu even hier kijken, wat is het fijn om te zien dat mensen zich in je verhaal herkennen, van mijn omgeving krijg ik toch niet echt de steun die ik graag zou willen, ze zijn bezorgd en bellen veel maar toch...... ik hoor elke dag wel tien keer "kom op, het gaat nou toch goed met hem!"maar echt snappen dat ik zo bezorgd ben dat hij een terugval zal krijgen doen ze niet echt en als ik het over de zwangerschap en het abrupt beeindigen daarvan heb, word er gereageerd dat ik maar blij moet zijn dat die elende afgelopen is en dat Storm toch gezond geboren is etc etc...
    Maar goed ik snap ook wel dat het moeilijk invoelen is voor derden, dus lang leve de forums met de lotgenoten hiep hoi :)

    @petrak dank je wel voor je uitnodiging om te een pbbertje te sturen ik zal daar vast en zeker wel een keer gebruik van maken.
    Wat betreft die voedingslijn Storm kreeg eiwitten, koolhydraten en vetten via een infuus en langzaam hebben ze de borstvoeding opgebouwd via een sonde.
    Jou dochter is nu al een jaar? merk je nog iets aan haar dat ze een prematuur is?

    @sonya one love Wat een goed idee om een grote foto in de kamer te hebben , is echt heel raar maar daar heb ik zelf niet eens bij stil gestaan:)
    Ik heb de hele dag de pc aan staan;) via de webcam kunnen we in zijn couveuse kijken echt een geniaal idee van het ziekenhuis!


    @daphne en maja Storm ligt nu in het st francisus gasthuis hiervoor lag hij in het sofia kinderziekenhuis In het sofia was wel een ronald mc donald huis maar het st francis. is ongeveer een twintig minuten van mijn huis dus ik kan lekker thuis slapen. is wel jammer voor mijn dochtertje want die vond het ronald mc donald huiskamer (dagopvang) helemaal geweldig! en nu moet ze steeds naar verschillende oppassen.

    Nou mensen ik ga maar eens lekker een tukje doen dan kan ik over een paar uurtjes weer naar mijn mannetje

    Groetjes
    Daniëlle
     
  9. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Storm! Fijn dat hij het zo goed doet! Veel sterkte en kracht gewenst, hopelijk mag hij snel mee naar huis!

    Liefs
     
  10. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meis.

    Heerlijk he die momenten van rust met je kleintje in je armen. Dt waren voor mij ook echt van die 'bijtank'momenten. Heerlijk!
    Mijn pbdeurtje staat voor je open meis...

    Danischa gaat heel goed. Ze loopt zelfs helemaal los sinds vandaag. Dus meer dan 2 stappen die ze aldoor al deed.

    Aan haar prematuriteit merk ik niets meer. Niet kwa ontwikkeling.

    Wel krijg ik voor al van medische mensen te horen dat ze een echt prematurenhoofdje heeft. Lang en smal, maar oh zo mooi :)

    Mensen die zeggen, van het gat nu toch goed... Laat ze gewoon kletsen meis. ZIJ weten niet wat wij door staan moeten.
    Heb dit ook regelmatig mee gemaakt. Ook van mensen die 30 jaar terug een prematuurgeborene hadden, die zeggen dan, kijk maar is hoe goed het met hem of haar gaat... Ja duh ... Dat zal allemaal wel, maar wij leven NU wij moeten deze ellende (nou ja ellende) nu doorstaan, dit is een zware periode.

    Bij Danischa ging alles vanaf dat ze geboren was alleen maar spoedig bergopwaarts... Daar heb ik gewoon veel geluk mee gehad...En was ze ook voor de uitgerekende datum al thuis...

    Doe je verhaal gewoon hier op het forum ... of eventueel via een pbtje...

    Maar laat de omgeving die geen begrip toont maar even voor wat het is..

    Geef je kereltje maar een dikke knuffel.. En denk zelf goed aan je rust meis.. (is heel moeilijk ... i know)

    groetjes Petra
     
  11. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. hartstikke mooi dat hij het al zo goed doet zeg!

    Ik neem aan door het lezen van je stukjes dat je van te voren al bijna wist dat je kindje te vroeg geboren zou worden?

    Vervelend is dat hem dat er van je omgeving zo weinig begrip is?
    ons zoontje was "maar " 5 weken te vroeg, mensen vergeten het heel snel en denken dat alles weer normaal is als je kindje straks thuis is.

    Het is geboren, het is gezond, het leeft, maar wel veel te vroeg, en vooral bij jullie nog steeds risico's. Maar mensen denken dan, maar het is tioch goed geboren?! staan er dan helemaal niet bij stil hoeveel emoties en gevoelens en los barsten in de hoofden van de ouders.
    want oh oh, wat is dit altijd een rot periode....

    onzekerheid, je kindje niet bij je, krijgt mijn kindje geen infecties, het heen-en-weren naar ziekenhuis etc, het geregel om de bevalling en geboorte heen.

    Meid, heel veel succes de komende tijd, en we zullen aan je denken hoor!
     
  12. iniemienie

    iniemienie Actief lid

    23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Storm!

    Ben zelf bevallen van een dochter Nova met 28 weken en 2 dagen. Het komt allemaal bekend voor. Ze was geboren op 1 februari dus nu al 5.5 maand oud! Ze was 37 cm klein en 1340 gram. Vandaag zijn we weer op controle geweest bij de kinderarts.... En alles gaat goed. Ze groeit goed, inmiddels al 6300 gram en 61 cm groot. Ik was ook nog even op de afdeling haar gaan showen aan de verpleegsters die voor haar hadden gezorgd al die tijd.... Nou die herkenden haar niet meer terug! Er lagen ook nog kleintjes en een van de verpleegsters kwam met zo'n kleintje aan gedragen... ze zei deze is bijna pond! Pffffffffffffffff dat was mijn Nova ook geweest en ik kan het bijna niet meer voorstellen. Dus ook jouw zoontje zal een inhaal slag maken.... Zo hard gaat het! Ze mag nu van de kinderarts met de meut mee.... Gewoon hapjes eten etc etc...
    Genier er maar lekker van hoor!
    Veel liefs Shirley
     
  13. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoe is het inmiddels met Storm?
     

Deel Deze Pagina