herinnering aan je bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door kvptje, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    ik vroeg me af of sommige van jullie dit ook hebben:

Ik heb een waanzinnige bevalling gehad, die ook verschrikkelijk snel ging. Ik kan me alles ook nog zo voor de geest halen, eerste keer dat ik me meisje zag, de tranen in de ogen van mijn vriend, alles wat de vk zei.

Maar wat me het meest bij is gebleven was dat nadat mijn meisje was geboren er een moment van totale rust was... soort innerlijke vrede.
    Alles klopte gewoon op dat moment, locatie, aanwezige personen en natuurlijk ons meisje...

hebben jullie dat ook gehad? dat gevoel van vrede?

liefs,
    Marlene

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

*zwijmel*
    Als ik jouw verhaal lees krijg ik er bijna zin in :-D

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    T enige wat ik dacht was.. éindelijk..

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hahaha! Precies wat ik ook dacht! :)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Ik wilde dat ik er zo op terug kon kijken, maar helaas... Het enige wat ik nog steeds denk ik nooit weer! (inleiding + keizersnede). Hoop alleen wel dat nog bijdraai, ben nog jong en wilde altijd graag meer kinderen.

6. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hahahaha
    Ik heb maar 50 min hoeven persen, misschien dat dat scheelt.

7. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Met een inleiding en keizersnede had ik misschien ook dezelfde gedachte gang. Misschien dat je idd nog gaat veranderen van gedachte.
    Ik zou het in elk geval zo weer doen

8. Kim22

Kim22 Lid

15 okt 2007
    38
    0
    0
    ik moet nog 6 maanden wachten, maar voor jou verhaal teken ik zonder twijfel ;)

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Klinkt cliché maar je draait heeeel waarschijnlijk wel bij. Ook ik zei echt echt echt NOOIT meer. Justin blijft enigst kind. Pas na 6 maanden had ik t n plekje gegeven en nu zeg ik ooit. :)

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier ging allemaal in een roes aan me voorbij, het ging ook zo snel allemaal. Om 11.30 uur eerste wee en om 15.18 uur*na 20 minuten persen) werd Kyra al geboren. (bevalling duurde dus in totaal 3 uur en 48 minuten)
    ik probeer nu nog vaak terug te halen hoe het gegaan is, maar weet alleen maar kleine stukjes.
    voelde me wel heel fijn toen ons meisje in m'n armen lag!

11. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik kan me niet veel herrineren nou ja natuurlijk wel wat maar het ging zo snel om iets voor 10 eerste wee en 11.06 cailynn geboren.. ik weet alleen wel dt mn gyn vast stond in het verkeer dus mocht niet persen de waterzak knapte niet :( lig je dan met pers weeen voor 20 min dat was geen pretje maarja wat mag ik klagen een dik uurtje eb mevrouwtje was er.. :) zo wil ik m deze keer ook wel

12. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    inleiding en keizersnede - zei dat ik dat het nooit meer zou doen, wat een vreselijke dag, de ergste van mijn leven...maar ook de mooiste, hoe dubbel! ik ben nu alweer zover dat ik wel een 2e zou willen maar ik blijf erbij, het was de naarste dag die ik me kan en zal herinneren...

13. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb maar 13 minuten hoeven persen maar heb wel 24 uur weeën gehad om de 3 minuten..........
    Ook prettig ;)

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier absoluut niet. Mijn bevalling begon aan het begin van de nacht na een hele drukke dag (overdreven nesteldrang). Toen de kleine man er eindelijk uit was, kwam er inderdaad heel veel rust over me. Twee minuten later wilde ik alleen nog maar slapen, slapen, slapen. Ik voelde me compleet uitgeput. Pas 10 uur later kreeg ik kans om te slapen. De volgende dag naar huis, was veel specialer voor mij.

15. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik huilde meer van opluchting! Ik was zo blij dat het eindelijk achter de rug was..
    Ook mijn man moest huilen, vond ik wel mooi om te zien maar ook hij gaf later toe dat het pure opluchting was.

Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen het erg romantiseren. Ik snap niet (misschien heb ik gewoon een te lange bevalling gehad hoor, maar heb er meerdere over horen praten) dat mensen meteen overstromen van liefde, rust en puur geluk.

Ik was natuurlijk heel erg blij met mijn kleine meid maar moest er wel heel erg aan wennen. De liefde voor haar is in de eerste week gegroeid.
    De uren na de bevalling vond ik het zo vreemd, net of ik dat kleine wezentje gekocht had ofzo.. :( :confused:

Mijn liefde voor Eliza zit nu heel erg diep, maar kan niet zeggen dat ik dat meteen voelde na de bevalling.

16. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Bij mij is het ook erg snel gegaan allemaal.
    Ben een hoop vergeten en er is nog meer langs me heen gegaan.
    Zt helemaal in trance.
    Het eerste wat ik ook dacht toen Ruben eenmaal op mijn buik lag was:
    'Wat raar!'
    :)

17. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wat fijn voor je dat je er zo op terug kan kijken.
    ook hier is dat absoluut niet het geval.
    de mooiste dag van mijn leven was tevens mijn slechtste dag.
    we hebben hier een verschrikkelijke bevalling achter de rug en ook ik roep nu dat ik het nooit meer ga doen.

en dat zal idd nog wel bijdraaien, maar als ik bij de artsen niets zwart op wit krijg voor een evt volgende bevalling dan durf ik het niet nog eens aan.
    ik had nl dat de artsen en ik vonden dat we in moesten grijpen vanwege de pijn.
    (24 uur lang continue rug,been en buikweeen)
    maar ik had de pech dat zowel de morfine als de ruggeprik niet aansloeg.
    fijn he, krijg je pijnstilling werkt het niet!

tenslotte nog ruim een uur moeten persen en het enige wat ik dacht is dat dat DING eruit moest.
    klinkt heel erg slecht, dat ding, maar het voelde wel zo voor mij.
    maar toen de kleine er was was ik dolgelukkig hoor! en daarna brak dan ook de mooiste tijd uit mijn leven aan.
    nu nog steeds groeit de liefde voor ons kleintje met de dag!

liefs joyce

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Mijn bevalling was op z'n zachts gezegd geen pretje.
    Heftige ontsluitingsweeën vanaf vrijwel het begin. Dik anderhalf uur persen ) op bed op de baarkruk weer op bed) uiteindelijk met de vacuum gehaald omdat er totaal geen vooruitgang in zat. Na de geboorte rende ze vrijwel meteen weg met mijn mannetje omdat het niet goed was. De placenta kwam gelukkig wel heel snel (stond de gyn van te kijken :D ) en daarna hebben ze me nog een dik anderhalf uur gehecht. :(
    Al met al geen leuke ervaring maar ik merk dat ik het nu in mijn gedachten minder erg maak dan het was. Ik 'zie' steeds meer de mooie momenten van de bevalling. Ik weet nog heel goed dat ik bij iedere perswee in mezelf zei...en nu kom je eruit Luca nu wil ik je wel eens zien.
    Het moment dat Luca even op mijn buik heeft gelegen (nog geen minuut) was er even het moment dat ik idd heel veel rust over me heen voelde komen. Helaas was dat maar van korte duur want er was meteen daarna paniek en zag ik de angst in de ogen van mijn man.
    De slechte dingen verdwijnen steeds meer naar de achtergrond. Heel af en toe denk ik er met tranen in mijn ogen nog wel eens aan terug.
    Ik heb geen seconde gedacht ' dit nooit meer' het is alle ellende en pijn dubbel en dwars waard geweest.

19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Nou ik romantiseer niet hoor! ;) er is niets romantisch aan de weeënstorm waarin ik wakker werdt met volledige ontsluiting :D
    Maar ik begrijp je wel. Misschien ligt het idd ook aan het soort bevalling wat je hebt gehad. Maar mijn vraag was eigenlijk meer wat je voelde toen het voorbij was. Bij mij was dat echt een soort vloed van rust die over me heen kwam dat alles gewoon klopte

liefs

20. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Dit zouden zo mijn woorden kunnen zijn. Heb het precies zo ervaren als jij.... Echt superbijzonder, het mooiste wat me ooit is overkomen. Ok, die pijn is geen pretje, mijn hobby zal het niet worden, maar ik zou toch bijna zeggen: kom maar op met die tweede! Bevalling ging snel ongeveer 6/7 uur en na een kwartier persen was ze er :D Doe mij nog maar zo'n bevalling!

Deel Deze Pagina