Niemand die weet hoe het kan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendaaa, 17 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendaaa

    wendaaa Actief lid

    17 okt 2005
    156
    0
    0
    verkoopster
    Dieren
    hai hai, ten 1ste ben hier nieuw..ten 2e ik ging 26 augustus naar spanje, kreeg daar plotseling een miskraam (was 12 wk zwanger) dat ging allemaal mis en toen belandde ik in caella zkh. kreeg daar op 3 sept een curretage.

    toen ik terug in nederland was, zei de gynaecoloog dat alles er netjes uit zag..voel me weer helamaal fit, alleen ben nu na 6 wk en 2 dgn nog NIET ongesteld...weet iemand hoe dit kan? k ben trouwesn 20 jr oud..

    groetjes wendy.
     
  2. wendaaa

    wendaaa Actief lid

    17 okt 2005
    156
    0
    0
    verkoopster
    Dieren
    sorry ben vervelend..het spijt me..maar zit er heel erg mee..dak nog niet ongesteld ben...

    en nog een vraag: mag je na een curretage meteen sex, als je niet mr bloedt..want da hebbne me vriend en ik wel gedaan, kan het misschien daardoor komen dak al 6 wk geen menstruatie heb? gr wendy
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik heb je berichten even samen gevoegd ;)
     
  4. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    welkom
    heel veel sterkte met jullie verlies
    maar helaas ik kan je niet helpen met antwoord
     
  5. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Welkom en sterkte met je verlies.
     
  6. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik wens je ook veel sterkte.
    Maar ik denk niet dat sex de reden is waarom je nog niet ongesteld bent geworden.
    Als je het niet vertrouwd dan zou ik gewoon de gynaecoloog eens navragen, dan weet je misschien waar je aan toe bent.

    groetjes
     
  7. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Sterkte! Ik weet dat het niet leuk is om te horen, maar ik denk dat je een beetje geduld moet hebben.
    Spanningen of stressgevoelens kunnen er trouwens ook voor zorgen dat je ongesteldheid wat langer op zich laat wachten.
     
  8. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Meid heel veel sterkte!! Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik kan je niet helpen hiermee.
     
  9. Ilja

    Ilja Bekend lid

    24 sep 2005
    516
    0
    0
    Allereerst wil ik je veel sterkte wensen, een miskraam meemaken is niet niks en zeker niet de eerste keer.
    Het kan na het stoppen van het bloeden van een curretage wel 6 tot 9 weken duren voordat je menstruatie weer gewoon op gang komt. Volgens mij is er dus nog geen rede om je ongerust te maken. Ik kan me voorstellen dat je ongeduldig bent, maar het hoort er helaas bij. Bij mijn eerste miskraam heeft het na de curretage 6 weken geduurd voordat ik ongesteld werd, en bij mijn 2e miskraam (hopelijk gaat dat bij jou niet gebeuren) werd ik 8 weken na de curretage ongesteld.

    Dus volgens mij zit er niet veel anders op dan geduld te hebben hoe moelijk dat ook is. Het beste voor een volgende zwangerschap is 1 menstruatie af te wachten zodat je lijf weer op orde is en je straks (als je meteen weer zwanger wordt) precies kan weten hoe ver je bent. Vrijen mag na het stoppen van het bloeden gerust, maar het is dus aan te raden om even een voorbehoedsmiddel te gebruiken tot na je eerste ongi.

    Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.
    Veel succes met alles, en als je nog vragen hebt, kan je natuurlijk altijd je huisarts bellen, daar zijn ze voor !

    Liefs
    ilja
     
  10. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai,
    Mij is ook verteld dat het na een miskraam/ curretage 6 tot 10 weken kan duren voordat je ongesteld wordt. Mij is ook verteld dat je na het bloeden gemeenschap mag hebben. De meningen of je dan wel of geen voorbehoedsmiddel moet gebruiken zijn geloof ik verdeeld onder de verloskundigen. Mij was verteld dat we het gelijk weer mochten proberen. Is je lichaam voldoende hersteld kun je weer zwanger raken, anders raak je niet zwanger. Het is denk ook maar net hoe je erin staat.Veel sterkte, liefs Jenny
     
  11. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Hoi Wendaaa,

    Wat erg voor je na 12 weken, ik heb ook een miskraam gehad na 12 weken maar dan in turkije. Ons is verteld dat we 3 weken geen gemeenschap mochten hebben en dat het beter is om je eerste menstruatie af te wachten voor je weer zwanger wordt. Is beter voor je lichaam omdat je al 12 weken was. Je lichaam moet herstellen en dat heeft zijn tijd nodig. Ik ben ook gecuriteerd en dat is nu 3 weken geleden. Mij is verteld dat als ik na 6 weken nog niet gemenstueerd heb ik terug moet komen bij de huisarts. Die kan het gaan opwekken (menstuatie)

    Veel sterkte en su6

    Groetjes Toi
     

Deel Deze Pagina