Overstappen naar andere energiemaatschappij

Discussie in 'De lounge' gestart door IngeM, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik werd dit weekend aangesproken in de media markt door iemand van Essent met mooie beloftes, ik ben toen een nieuw contract aangegaan, want ik zou €100 krijgen als ik overstapte, dit aanbod gold alleen als je het in de winkel aanging en omdat ik binnen 7 werkdagen nog onder dit contract uitkon had ik nog tijd om het thuis na te rekenen. Nu blijkt dat Essent qua vastrecht veel duurder is dan mijn huidige maatschappij en qua verbruikskosten was mijn huidige leverancier uiteindelijk goedkoper. Die overstapbonus van €100 is natuurlijk wel lekker, maar ik heb veel recente klachten over Essent gelezen dus ik heb toch maar gebeld dat ik van het contract af wil.

Toch ben ik aan het kijken of er niet een goede aanbieding is, bij mijn huidige leverancier kregen we €200 instapbonus.

Wie van jullie is of is ook van plan over te stappen naar een andere energiemaatschappij?

Welk heb jij gekozen en waarom?

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij zijn net over gestapt van Nuon naar Greemchoice. Op basis van hetzelfde verbruik betalen we nu ruim 30 euro pm minder. Snel verdiend. Tot nu heel tevreden over de service.

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Wij zitten al vanaf dat we hier wonen bij energiedirect, durf niet over te stappen, veelste bang dat ik strax torenhoge rekeningen of boetes ofzo krijg

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik ben al een aantal keer met succes overgestapt.:)
    Vorig jaar zaten we bij Essent en was daar heel tevreden over.
    Nu bij de Nuon, omdat die een jaar lang 10% korting op de verbruikskosten (van Essent) geven.
    Volgend jaar kijk ik weer uit naar een nieuwe aanbieder.
    Je kunt eens even googelen, want via internet kun je de voor jou voordeligste aanbieder zoeken (je moet dan je verbruik intikken en samenstelling van je gezin).

5. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Ik vorig jaar van nuon naar greenchoice.. bij nuon moest ik altijd enorm bij betalen (rond de 200 euro) elke keer schoten die prijzen de pan uit, tot ze het voorschot weeer gingen verhogen werd er doodziek van.. nu betaalde ik bij greenchoice maar 50 euro bij en me voorschot was lager dan bij nuon.. dus dik tevreden!

Ga in elk geval niet met oxxio in zee.. zoveel negatieve verhalen over gehoord!

6. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die welkomspremies lijken vaak leuk,maar uiteindelijk schiet je er financieel niks mee op. Kijk en vergelijk gewoon je maandelijkse kosten op basis van het jaarverbruik en je hebt er veel meer aan. Oxxio is sowieso niet aan te raden.

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij hebben ons opgegeven voor Energiecollectief van de consumentenbond. Begin November is er een veiling en daarna krijgen we bericht welke energieleverancier het beste aanbod heeft gedaan en wat de tarieven zijn. We hoeven niet verplicht te accepteren..

8. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
  9. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Energie Vergelijken - Vergelijk Energie Onafhankelijk

Hier kijkt mijn vriend altijd op en stappen over naar de goedkoopste. We hadden toen we hier kwamen te wonen nuon en betaalden dik 170 euro per maand. Vorig jaar overgestapt naar essent en betaalden 141 euro per maand en een instapbonus van 50 euro en nu over gestapt naar eon en betalen nu 130 euro per maand.

Maar ik heb nooit zin om dit uit te zoeken dus dat doet mijn vriend allemaal en hij doet dit ook altijd met zijn zorgverzekering.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik stap elk jaar over. Zit nu bij Energiedirect. Ik kijk op Prizewise of Gaslicht.com wie het beste aanbod heeft :)

11. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Chiggy dan zou ik bij Gaslicht.com blijven kijken, maar PrizeWize is niet zo onafhankelijk als je denkt. Bij Gaslicht.com worden echt alle aanbieders meegenomen. Bij PrizeWize rekenen ze aardig hoge fees aan de leveranciers voor elke klant die via PrizeWize binnen komt.

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Bedankt voor de tip! Wist ik niet... Ben tot nu toe ook altijd nog via Gaslicht overgestapt :)

13. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is het voordeel als je in de energiemarkt werkt ;)

14. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ken jij easyswitch dan wel?

15. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee, die dan weer niet. Na drie keer contact te hebben gezocht of we een vermelding op hun website konden krijgen, en geen reactie was ik er klaar mee, haha!

gaslicht.com is betrouwbaar en Consumind berekent geen fees voor de aanbreng van klanten, maar bij die laatste moet je weer al je gegevens achter laten voor je iets kunt vergelijken, daar ben ik persoonlijk dan ook weer geen fan van.

16. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Wij zijn vorige maand voor het eerst probleemloos overgestapt van Essent naar Eon, dit bespaart ons met zelfde gebruik zo',n 30 euro per maand. We hebben op gaslicht.com gekeken om te kijken waar we naar wilden overstappen.

17. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik vroeg dit omdat we van de Nuon een aanbieding kregen wat duurder was dan op easyswitch stond en die man van Nuon kon easyswitch ook niet hij kon wel gaslicht. Wij zijn nu al twee keer overgestapt met behulp van easyswitch dus vroeg me af of het dan wel een bekende was en betrouwbaar. Het is tot nu toe iedere keer goed gegaan en ook echt goedkoper. Maar ga er eigenlijk vanuit dat mijn vriend dit wel allemaal goed uit zoekt.

Deel Deze Pagina