Ik was vandaag aan het opruimen op Dennis z'n kamertje en in de kasten kwam ik de allereerste kleertjes en speelgoed tegen. Nu wil ik heel graag een herinneringendoos voor hem maken waarin z'n eerste en mooiste kleertjes komen (het allereerste pakje hebben we ingelijst), z'n eerste speeltjes, alle boekjes die ik heb bijgehouden (serie van Pauline Oud), z'n hand- en voetafdrukjes, de verhalen die ik voor 'm heb geschreven, bijzondere foto's etc. Zodat hij later gewoon al die herinneringen van ons bij elkaar in één doos heeft. Ik vroeg me af of er hier dames zijn die dit al hebben gedaan, of mee bezig zijn? Ik was al bezig naar het zoeken (in winkels en op Internet) naar een mooie grote speciale doos, of een 'gewone' doos of box die ik dan zelf ga pimpen, maar ik kan tot nu toe niets vinden naar mijn smaak/zin en bovendien moet ie volgens mij vrij groot zijn want de kleertjes die ik wil bewaren zijn alleen al best een stapeltje. Een schoenendoos of iets dergelijks volstaat niet, haha! Wie heeft er voorbeelden, tips of adviezen en misschien foto's van een soortgelijk 'project'? Ik ben redelijk creatief aangelegd, het betere knip- en plakwerk gaat prima, net als scrapbooken of zoiets maar het liefst hou ik het wel wat stoerder en eenvoudiger voor onze stoere knul. Alvast bedankt!! Marjan
Kun je geen leuke speelgoedkist halen? Zo een met een deksel Die heb je in alle soorten stijlen ook, en kan later handig op de zolder tot ie 18 is
Als je het in een doos doet doe alles wat er in zit dan wel in een plastic zak en haal de lucht eruit. kleertjes worden namelijk heel geel na verloop van tijd.
Heel anders - maar wij hebben zo'n doos gemaakt voor ons trouwen. We hebben daarvoor de enveloppendoos van de dag zelf gebruikt, Enveloppendoos Deep Roses ivory Trouwartikelen.nl Misschien is zo'n doos een leuk idee?
Ik ben er ook mee bezig! Wij hebben een hele grote mooie glinsterende doos waar onze grote trouwalbum inzat. Hij is echt heel groot en zwaar. Daar heb ik haar eerste pakje, kleertjes, kaartjes die in het ziekenhuis aan haar wiegje hingen, de boeken van Pauline oud, afdrukjes en straks als ze haar tutdoekje niet meer wilt gaat die er ook in Ook haar geboortekaartje en haar 1e verjaardag uitnodiging zitten erin.
Thx voor de link, een erg mooie doos, maar nog wel aan de kleine kant denk ik. En van mij mag ie wel iets stoerder ook. Speelgoedkist is op zich wel een goed idee maar da's wel weer redelijk aan de maat! Wij hebben niet veel bergruimte op zolder want dat is de kamer van m'n stiefzoontje. En de kleertjes in plastic, da's een goeie, ga ik doen.
Zeker ook een zeepje mee in de plastieken zak bij de kledij, houd de motten weg Die speelgoedkisten bestaan normaal in zeer verschillende maten. Zou nu ook niet meteen weten waar of hoe, sorry
Als je van verven houdt is deze misschien leuk ? Blanco houten kistjes en kratjes | Handen~Vrij~Paraplu Er staan er ook nog meer.. en je kunt er natuurlijk op makkelijk op plakken etc.
Leuke schatkist ook hier, helemaal kaal dus ook goed te pimpen~! Link naar de site : Marktkraker.nl | Houten Speelgoed | Bedden
ik heb voor iedereen een doos met daarin: de papieren van de kraamzorg de krant met geboorteadvertentie geboortekaartje de eerste kleertjes de dingen met hun naam erop die ze kregen als kraamkado etc ik heb hiervoor de dozen gebruikt die je kreeg bij de supermarkt bij geboortepakketten als je geboortekaartje inleverde... die zijn leuk, stevig.. en al helemaal in geboortestemming
@marloes 80: wag ik vragen waar je zo'n kastje gekocht hebt? Van welke producten heb je gebruik gemaakt? (verfen/ behangen etc.) Ziet er erg persoonlijk uit, echt iets om te bewaren!
het zijn kastjes van IKEA en ze zijn geverfd, beplakt met behang. De namen zijn stickers (muurstickers) en dan afgewerkt met lint. Ik verkocht ze in mijn webwinkel, maar IKEA heeft ze een tijdje niet in het assortiment gehad. Nu weer wel geloof ik