Ik vraag met wat af hoe word het vakantie geld berekend? Vriend heeft een hoog maar wisselend jaar salaris dus daar gaan ze niet vanuit. Zijn salaris bestaat uit kaal loon 13procent ploegen toeslag en heel erg veel over uren. In zijn CAO kan ik niets vinden er over alleen dat het in de maand mei uit betaald word Wie weet dit zo?
Als het goed is zie je onderaan je loonstrook, recht VT staan. Dat is het vakantiegeld wat je tot nu toe Bruto hebt opgebouwd. Volgens mij is het 8% van je salaris.
Het bruto salaris wat bovenaan zijn loonstrookje staat. Daar 8% van. Onregelmatigheidstoeslag telt niet mee. Edit: ik twijfel even over overuren. Ben niet helemaal in orde en kan niet helemaal helder nadenken (en ben nog wel salarisadministrateur ) maar er is vast iemand die het weet.
Als je partner fulltime werkt, wordt zijn vakantiebijslag berekend (meestal 8%) over zijn vaste loon zonder onregelmatigheidstoeslag. Overuren zijn geen grondslag voor de vakantiebijslag.
hmmm ik moet toch beter mijn mail lezen . had er dus al een mail op terug gehad. het word berekend als het kale loon EN de onregelmatigheids toeslag dat is dus 2460+338=2798 en hoe dan verder?
Die onregelmatigheidstoeslag is toch ploegentoeslag? Dat telt idd mee Basis brutoloon + ploegentoeslag telt mee voor vakantiegeld 8% van het bruto jaarsalaris (niet maand) Dus bruto basisloon + ploegentoeslag pakken van een jaar en daar 8% van is je vakantiegeld
dus dan is het 2798 x12=33576:100=335.76x8=2686.8 maar dat is bruto neem ik aan? en dan nog zijn schaal eraf? 42%?? of word dat anders belast? wat doe ik dan verkeerd 2686.8:100= 26.86x58 =1558.34
Bruto 2798 X 12 = 33576 x 1,08 =36262 Dit is dus zijn volledige jaarsalaris ook voor belastingdienst want die telt vakantiegeld mee. vakantie geld is dus 36262- 33576=2686 BRUTO!
het totaal bedrag van wat hij die maand (mei) krijgt word belast dus salais 2798 + 2686 = 5484 bruto is Netto 3378,- Hierij geen rekening gehouden bij evt. overuren enz.
das het kale loon zijn volledige loon is rond de 3900 bruto maar vakantie geld gewoon 42% dan? want we dachten dat hij in de 52% viel maar blijkbaar nog net niet(scheeld 50 euro)
Google is uw vriend Hier staat alles, ook hoeveel % eraf gaat Vakantiegeld berekenen: Netto vakantiegeld berekening
nouja die berekening klopt dus niet op de een of andere manier.als vrien een bruto loon heeft van 3800 euro hou hij hier 2600 netto aan over doordat er een heleboel vergoedingen en toeslagen bij komen onder de streep. nouja het vakantiegeld weet ik nu netto om en nabij de 1550 euro
Ik denk wel meer dan 1500 netto hoor Mijn man heeft dat al bijna en verdient stukken minder bruto ( zo'n 40% minder)
ik snap er echt geen bal van hahaha ik moet gewoon niet zo nieuwsgierig zijn eerste jaar dat vriend in zijn nieuwe rooster vakantie geld krijgt normaal was het rond de 1100 euro nu dus meer
Bij ons is het 8,33% van het bruto salaris. Alleen wij hebben een vast salaris, dus makkelijk te berekenen. Geen idee hoe het zit met variabel inkomen. Misschien alleen over het vaste deel?
ja en over de ploegen toeslag was ik al achter maar dan komt het rekenen en laat ik daar nou blijkbaar niets van snappen