Sinds 9 maanden heb ik bijna elke dag last van steken bij mijn hart. Ben al bij de cardioloog geweest en hart filmpje etc was allemaal goed. Volgens de huisarts is het,het syndroom van tietze..nu vandaag ook weer erg last, het zit op verschillende plekken rond mijn hartstreek en als ik erop druk doet t ook pijn. Vind dit toch wel een eng gevoel, en word gelijk bang dat t mn hart is.. Zit nu dus ook te twijfelen om de dokter te bellen...Wat zouden jullie doen? Of zal dit nu echt het syndroom van tietze zijn..
Ik had er nog nooit van gehoord. Ik ga dit eens navragen bij mijn arts. Ben zelf al een paar keer geweest omdat ik soms ook pijn en steken heb aan de linkerkant. meestal precies onder de borst en precies aan de andere kant onder mn schouderblad/rug. Beetje lastig uitleggen maar wie weet.
Heb ook syndroom van tietze. Het is de aanhechting van je borstbeen naar je ribben die zeer doen. Eerste keer dat ik huisarts belde om afspraak te maken was assistente verbaasd dat ik paar dagen later pas wilde komen gezien mijn klachten. Maakte mezelf niet ongerust aangezien ik zelf had geconcludeerd dat het niet mijn hart was of hyperventilatie. Maar kan inderdaad behoorlijk zeer doen. Als je op borstbeen / aanhechting drukt zal de pijn toenemen. Spanning zullen mogelijk ook klachten verergeren of hyperventilatie in de hand werken. Of je moet bellen is aan jou. Kunnen wij moeilijk beoordelen.
Ik ben voor tietze getapet bij de fysio, werkte super goed. Heb het ook op de linkerkant van mijn borst gehad, is inderdaad eng, maar blij goed door je buik ademen, dat scheelt
Ik heb het ook. Ik kwam destijds ook bij de huisarts, omdat ik idd bang was dat er iets met m'n hart was. Bleek idd Tietze. Sommige periodes is het erg dan andere. Sterkte!
Als het pijn doet als je erop drukt weet je meteen zeker dat het je hart niet is. Dat zou je toch gerust moeten stellen?