Dag lieve vlinder mama's Voor mijn eindopdracht van de opleiding tot kraamverzorgende, moesten wij een product maken wat ontbreekt in de organisatie. Na de lessen van verlies en rouw, ben ik op het idee gekomen om een herinneringsboekje te maken die in de kraamweek gebruikt kan worden, ipv het veel te confronterende kraamdossier dat nu gebruikt wordt. Hebben jullie nog tips of aandachtspunten voor in het boekje? Ik dacht zelf aan: - controle lijst moeder (fundus,pols, temp) - wat er op die dag gebeurd is/afgespeeld heeft - ruimte voor bezoek die event. wat kunnen opschrijven Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd voor het lezen en eventuele antwoorden! Liefs
Wij hadden een aangepast zorgplanboek. Hierin hield onze kraamhulp bij hoe de emoties die dag waren van ons, wie er die dag langs kwamen, hoe onze dochter reageerde of ze schreef er gewoon iets heel liefs vanuit haar zelf in. Ook hield ze bij wat er die dag allemaal geregeld was en natuurlijk hoe het lichamelijk met mij ging.
Onze kraamzorg had een boekje geboorte/afscheid, zelfde soort boekje als destijds bij Silvester, alleen zijn hier andere "practische" tips in opgenomen in verband met het afscheid nemen van je kindjes in plaats van de zorg voor je kindjes. Wij waren hier heel blij mee.