Hoi, Ik heb een paar dingetjes wat meespelen op het moment. Er is 2 keer een lactatiekundige van het CB bij mij thuis geweest, maar zonder resultaat (oftewel, ben niet zo tevreden met haar). Ik heb ook al telefonisch contact gehad met bvnatuurlijk, maar daar ben ik ook nog niet verder mee gekomen, misschien dat jij me kan helpen? 1. mijn zoontje drinkt heel kort 2 a 3 min per borst. 2. hij drinkt heel slordig, dus steeds loslaten. 3. is erg ongeduldig, gaat hard huilen als de tsr er nog niet is en laat gelijk los als de tsr geweest is en gaat vervolgens weer verder huilen. 4. Ik heb een groef/kloof bovenop mijn tepel (LK van het CB zegt dat hij goed aangelegd is, dus snap het niet). 6. hij gooit zichzelf wel achterover als ik hem aanleg, dus de kin krijg ik niet op zijn borst, hij doet het tegenovergestelde, als ik probeer zijn kinnetje op zijn borst te duwen, gaat hij meer naar achterover duwen en als ik hem weer probeer aan te leggen, weigert hij. (ja het is een eigenwijs mannetje met een eigen willetje) 5. Het allerbelangrijkste, mijn bv is teruggelopen en ik weet niet hoe het ik het op kan krikken. Ik geef nu na elke bv kv na (als bijvoeding), omdat hij niet was aangekomen en maar bleef huilen, was dit de enige optie, ik leg hem zo veel en vaak mogelijk aan kolven doe ik er niet meer bij, want wil ook wel is rust en weet niet wanneer ik dat moet doen, want dan ben ik dus heel de dag alleen maar bezig en begrijp me niet verkeerd, ik snap wel dat als je iets wilt dat je daarvoor moet gaan, maar zijn er misschien andere oplossingen dan elk uur aanleggen? hij is inmiddels al 5 maanden en mijn bedoeling was 6 maanden alleen maar bv te geven, maar goed het kon nu even niet anders, maar ik wil wel door blijven gaan met de bv tot zeker 1 jaar, maar ik ben bang dat het dalijk helemaal terugloopt en er niets meer overblijft. Ik snap er niets van, je zou zeggen doordat ik zo vaak aanleg dat het weer "normaal"zou worden toch?, maar de bv komt niet meer op gang, zoals het was en ik weet niet wat ik eraan moet doen. Ik leg hem nu weer 7xpd aan, maar zeker savonds moet ik elk uur aanleggen, omdat hij gewoon niet voldoende binnen krijgt. Hij gaat 's avonds niet slapen voor hij een volle buik heeft en 's ochtends bij de 1e voeding hoef ik er geen kv bij te geven, omdat mijn borsten dan vol genoeg zitten van de nacht, maar vanaf de 2e bv dus wel kv bij. Sorry, voor mijn lange verhaal en ik hoop dat je me hiermee kan helpen! Alvast bedankt, Liefs
Nog even dit: - ik voed hem altijd liggend, zittend met voedingskussen weigert hij. - ik heb tepelhoedjes, heb ik nooit gebruikt, omdat ik bang ben dat mijn bv dan helemaal terug loopt. - ik gebruik miconazol, omdat er gedacht werd aan dat ik spruw heb, mijn zoontje heeft het niet. - in mijn linkerborst krijg ik geen tsr meer, enkel nog maar rb.
Hallo, Meid wat een strijd met het voeden. Als ik je verhaal lees kan ik me de worsteling en daarmee jouw onzekerheid bijna voor me zien. Ik denk dat er veel dingen samen lopen. Met 5/6 maanden hebben veel vrouwen het idee dat de productie heel laag is geworden. In depraktijk valt het gelukkig mee maar je borsten worden gewoon niet meer zo gevuld als in de eerste maanden. Veel kindjes drinken snel. De tijden die je beschrijft kom je wel vaker tegen. Als een kindje goed drinkt kan hij met 5-7 minuten beide borsten leeg hebben. Dan val jij dus niet zo uit de toon. Je geeft zelf aan dat hij slordig drinkt, dat kan zeker die kloof verklaren. Wees alert op het aanleggen en haal hem los als het pijn doet. Liggend voeden is in jouw situatie goed, probeer ook in het half donker eens uit. Mannetjes van die leeftijd vinden alles interessant, alles behalve de borst. (leuk je hoofd omdraaien met je tepel nog in de mond, etc) Hoe minder prikkels hoe beter. Het tegenstrekken wat je beschrijft kan je soms nog doorbreken door hem stevig te pakken en als het ware in de foetus houding te "duwen" en hem lekker tegen je aan te nemen. De onrust die hij voor en na de voeding laat zien kan ook zijn dat de voeding weliswaar klaar is maar er nog wel zuigbehoefte is......tja en als je dan geen melk meer wilt...... Soms worden kindjes ook heel boos als het te lang duurt voor het tsr komt. Daar kan je niet veel aan doen, evt zelf al vast opwekken voordat je aanlegt. Kan het zijn dat je weer begint met menstrueren. Meestal ervaar je dat door een dip in de productie. Dat komt wel weer goed. Als je meer productie wilt en niet meer kolven dan kan je ook bijvoorbeeld 2 keer per dag wat kolven. Binnenkort kan je ook beginnen met het geven van vast voedsel. Ik hoop dat je van mijn hak op de tak antwoorden toch nog wat zinnigs kan oppikken. Ik lees het wel als je nog meer vragen hebt. Ilse