Kindje heeft klein hoofdomtrek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anietje, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hallo allemaal,

vanmorgen zijn we naar het echoburo geweest voor de 20w echo en allereerst wat is het toch een genot om zo'n kleine spruit lekker te zien bewegen in zijn warme hol;)
    Videocamera mee dus we kunnen het nogmaals terug kijken.
    Nu kwam de echoscopiste alleen tot een hoofdomtrek (van oor tot oor) die 3 weken kleiner is dan de 21 weken die ik zwanger ben, en dit mag 2 weken verschillen (zowel groter als kleiner) Nu hoef ik me niet druk te maken omdat er ook kindjes bestaan met een klein hoofdje en kindjes met een groot hoofdje (mijn zoon Rick had namelijk naar verhouding een groot hoofd).
    Maar nu was ik eigenlijk nieuwsgierig wie van de zwangeren of moeders dit ook geconstateerd werd op een echo?
    Over 2 weken weer op controle bij de verloskundige en dan meten ze nog een keertje na of de groei wel mee gaat en niet stil blijft staan. Zoals ik al zei maak ik me geen zorgen maar het houdt me wel bezig.

Liefs Anita

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

heel vaak moeten ze na de 20 weken nog "in proportie" groeien dan kan bv het hoofdje wat groter of kleiner zijn maar vaak trekt het nog bij,

ons beebje liep achter qua groei tijdens de 20 weken echo zijn we daarachter gekomen en met 32 weken tijdens de groeiecho lag ze mooi op schema en bleek dat ze zelfs relatief lange beentjes had vergeleken met de rest van haar lichaam, ook zo'n 3 weken verschil, de vk maakte zich hier absoluut geen zorgen om ;)

Deel Deze Pagina