Vreemd of niet???

Discussie in 'De lounge' gestart door This is me, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik vraag mezelf al een tijdje iets af.
    Regelmatig zie ik de volgende soort topics voorbij komen.
    Topics die over normen en waarden gaan.
    Zoals oa opstaan in tram/trein/bus,geluidoverlast,verkeer noem maar op.
    Het valt me op dat wij allen merken dat de maatschappij hierin verhard is.
    Maar dat iedereen hier zegt wel rekening met andere te houden.
    Dus vraag me stiekem een beetje af,liegen hier sommige mensen of zitten hier allemaal brave mensen :p
    Vindt het best vreemd dat we verharding in ons dagelijks leven eerder wel dan niet tegen komen maar hier lijkt alsof niemand zich hieraan schuldig maakt.
    Bedoel dit ook niet als aanval ofzo maar vraag het me echt oprecht af :D

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ik trap nog geen vlieg dood... dus helaas ben ik echt een brave

Nou ja, braaf...ik ben gewoon heel erg voor fatsoen.

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dat mag je je best afvragen. Maar ik doe me hier echt niet anders voor. Doe ik nooit eigenlijk! Waarom zou je??

4. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Ja klopt dit vraag ik mij ook iedere keer weer af

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha dat vraag ik me dus ook altijd af!

6. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet iedereen zegt hier rekening mee te houden hoor. Ik zie anders ook mensen passeren die niet willen opstaan in de bus of die wel hun muziek luid zetten, die botte opmerkingen maken etc ;)

Maar ik ben wel braaf hoor! :D

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik ben echt niet altijd lief hahaha. Niemand is dat! Is onmogelijk! De ene x ben ik socialer dan een andere. Hangt ook echt van mijn stemming af. Werkt dat niet meestal zo?? Als ik chagrijnig als de pest ben geef ik nog geen duimbreed. Herkenbaar??

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik denk dat de aso's geen moeite nemen om op een forum te gaan zitten typen en zich kunnen inleven in andermans verhalen... dus ja ik denk echt dat hier alleen een ander slag volk op zit....

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

ik ben alles behalve braaf, zowel hier als prive ... Doe me niet anders voor dan dat ik ben.

Denk wel dat er mensen zijn die zich hier heel anders voor doen dan in het echte leven hoor .. Dat soort mensen heb je altijd wel

10. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik doe ook altijd keurig en beleefd. Ik houd deuren open, sta op voor oudere mensen en mensen die zichtbaar zwanger of gehandicapt zijn ( lees deze twee niet in een zin :p ), help soms mensen de straat over, ren mensen achterna die iets verliezen...
    In dat opzicht ben ik best wel 'braaf'. Ik vind het persoonlijk een kleine moeite. Ik weet ook hoezeer ik het zelf zou waarderen als ik even mag zitten met mijn dikke buik, dus dan doe ik het ook voor anderen. :cool:

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Pfoe ben dus gelukkig niet de enige die dit weleens afvraagt :)

@siren84
    Heel herkenbaar haha.
    Bij mij is dat dan vooral in het verkeer.
    Als ik vrolijk ben dan maak ik me eigenlijk niet zo snel druk.
    Maar als al shaggie ben en ik wil bijv. na huis dan kan het bijv. absoluut niet hebben als iemand 50 rijdt waar 80 mag.
    Maar dan horen hun mij gelukkig niet vloeken :p

@ellamalou
    Nee klopt er zijn idd wel een paar mensen die toegeven niet op te staan ofzo.
    Maar de meeste zeggen dit dus wel te doen dat terwijl men dit niet in het dagelijks leven ervaart.
    En dan zitten hier natuurlijk ook weer niet zoveel mensen op een topic te reageren.
    Dus meschien dat het daarom zo lijkt haha.

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

En daarom geloof ik het dus niet, als er zoveel mensen zeggen op te staan voor mensen zoals word geopperd in dat topic, waarom zie ik het dan zo weinig ??

13. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Precies dat heb ik dus ook :)

14. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik vraag me altijd af of ik niet te "lief" ben. Sta altijd op voor zwangere of oude mensen. Geef altijd voorrang als dat moet. Laat mensen met weinig boodschappen voor enz enz. En het lijkt wel of ik juist alle aso's tegenkom ;)

15. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Jep! Dan kom je een aso tegen op de weg...dan denk ik vaak...je hebt geluk jongen dat ik best vrolijk ben nu want anders...... Nu ik me zo bedenk, ik ben vaker vrolijk dan chaggie hihi! Ik ben een vrij pittig persoon, hoorde het pas nog van mijn nieuwe collega. Nee, zeker geen heilig boontje! Maar wel vaak beleefd, respect e.d.

16. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Nou dacht precies het zelfde laatst :D

17. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ik vind dat het vooral niet gaat om het feit dat iedereen hier 'braaf' is maar degene die reageren op zo'n topic gewoon een normale beleefdheidsnorm hebben..
    Als ik een oudere of zwangere op de bus zie stappen en er is geen plaats meer, dan sta ik mijn plaats altijd af! Dat is toch het minste wat je kan doen...Dat is een hele normale beleefdheidsnorm

18. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik denk dat veel topics lopen door herkenning, wat dus wil zeggen dat mensen reageren die ervaring hebben met vergelijkbare situaties. Het opstaantopic als voorbeeld: hier reageren voornamelijk dames die ook vinden dat het niet kunnen en vergelijkbare situaties hebben meegemaakt..

Allicht zullen er mensen meelezen die niet zullen opstaan, maar zullen waarschijnlijk veel minder reageren. Dat wil dus niet zeggen dat andere dames liegen. Mensen laten eerder goede kanten naar boven komen, ook op een forum, in plaats van mogelijk asociaal gevonden te worden door een andere mening te geven.

19. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb zeker fatsoen maar ik heb geen blad voor mijn mond.
    Ik laat me niet zomaar van alles zeggen dan zal ik daar wel fel op reageren.
    Ik zal voor een oud vrouwtje opstaan in de bus maar als er een oud vrouwtje voordringt bij de kassa zal ze het zeker te horen krijgen.

20. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik probeer wel altijd correct te zijn, maar geef toe dat ik, als ik mijn dag niet heb, best wel eens behoorlijk egoistisch kan zijn. Mijn vriend daarentegen is werkelijk altíjd de galantheid zelve - richting iedereen, niet alleen mij (ik vraag me best vaak af hoe hij dat op kan brengen)...

Deel Deze Pagina