hb 6.8 en lange baarmoederhals.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Baby09, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Vandaag ben ik weer bij de gyn geweest. Ze keek mn bloeduitslagen na en zag dat mijn hb 6.8 was dus iets te laag. Moet ik me daar al zorgen over maken? Het verklaard wel mn extreem moe zijn en sterretjes zien..
    Daarbij ging ze naar mn cervix kijken, omdat ik veel harde buiken heb. Die zat nog mooi dicht, maar was 5 cm ipv de 4 cm die het hoort te zijn dus ze zei ohh dat wordt overtijd lopen haha nee hoor grapje ??? Beetje raar dus misschien iemand daar ervaring mee??

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Ik heb blijkbaar ook een lange bmh, (wist ik veel dit blijkt nu dat hij is opgemeten bij de tweeling, ruim 5 cm met 20 wk, was 'zelfs bijna te lang' volgens de arts) En ik ben bij m'n eerste idd een week overtijd gelopen, met 40++ zat alles nog potdicht, maar ze is spontaan gekomen hoor, zonder hulpgrepen.
    Ben er nu eigenlijk alleen maar blij mee, de kans dat de twins te vroeg geboren zullen worden/ ik complicaties krijg door voortijdige ontsluiting is dus zeer klein.

HB is niet extreem laag, zou me er niet teveel zorgen over maken, je kunt proberen qua voeding wat te doen zodat je het wat opkrikt en je wat fitter voelt (bruine boterhammen met appelstroop doen het goed qua ijzer bv, en dan vooral niet combineren met melk, dat remt de opname van ijzer uit je voedsel) ijzertabletten kan ook, zit ik preventief aan ivm twins maar daar kun je leuke bijwerkingen als obstipatie van krijgen.

3. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik had vorige week ook n hb van 6.8, maar dat vonden ze nog niet te laag, pas onder 6.3... Ik vond m voor mijn doen wel laag, want zit normaal in de 8...
    Met dat andere geen ervaring, maar lijkt me geen probleem eigenlijk...

4. karine26

karine26 Actief lid

Jan 7, 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    die lange baarmoederhals is alleen maar fijn, ben je toch weer iets geruster.

Share This Page