Herkenbaar als gevolg van corona?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Marihi, 23 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Sinds ik c heb gehad ben ik bij vlagen net een afasie - patiënt... de domste opmerkingen of woorden gebruik ik dan. Heel grappig natuurlijk voor de omgeving, maar vind het zelf zo raar.
    Afgelopen week noemde ik een doos patat...
    Is dat herkenbaar?

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Oei. Dit staat nergens genoemd en heb ik ook hier niet gelezen. Ik zou dit zeer serieus nemen en met de huisarts bespreken. Verder onderzoek lijkt me wel wenselijk.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb dit vaker als ik moe ben, dat ik dan ineens helemaal verkeerde worden ga gebruiken... of kinderen en collegas bij de verkeerde naam ga noemen. Dan zeg ik tijdens het avondeten “Kun je de pindakaas even aangeven” en dan bedoel ik ketchup. Door corona ben ik extra vermoeid, dus gebeurt dit ook wel vaker ja.

Herken je dat, dat je er vermoeid bij bent en het vroeger ook had?

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Ik zie bij sommige collega’s wel vergeetachtigheid en concentratie problemen.

6. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Nou heb ik geen corona gehad. Maar ik heb dit ook wel eens. Gekke versprekingen. Zoon roepen terwijl ik dochter bedoel en andersom. En nog wel.meer

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Dit soort versprekingen gebeurt hier in huis dagelijks.
    Roept er 1 van ons: he*zoon* ga van die kast af!
    Terwijl de kat erop zit.

Of de namen van heel alledaagse voorwerpen niet meer kunnen herinneren.

Man heeft dit al heel lang. Ooit een auto ongeluk gehad, en daar een lichte whiplash aan over gehouden.
    Bij vermoeidheid worst het erger.

Ikzelf heb het sinds mijn zwangerschappen wel een beetje. Vooral vergeetachtigheid.

Én nu zijn we beiden eigenlijk altijd moe. Dus ook vaker rare woorden en gekke versprekingen.

8. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wat ik begrijp uit de berichtgeving van m i jn buurman, heeft hij dit ook.maar ook zaken vergeten, een gesprek beginnen en na 2 zinnen andere woorden gebruiken.
    Mijn buurman heeft het wel heel heftig gehad, net geen ziekenhuis zeg maar. Hij is 43 en geen onderliggend lijden.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    O dit heb ik zo vaak, geen corona gehad. Dan kom ik gewoon niet op een woord en zeg ik wat anders dan wat ik bedoel. Nooit wat achter gezocht eigenlijk.

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @TO: dit verhaal van cowgirl herken ik heel erg: zodra ik (al dan niet ongemerkt) moe ben, dan gebeuren bij mij dat soort dingen echt constant.
    En ik ben nogal gauw& vaak moe helaas, dus voor mij eerder regel dan uitzondering.

Klinkt ook niet heel gek: mega vermoeid zijn hoor je heel veel als corona klacht en tsja.. met vermoeidheid werken je hersenen nou eenmaal minder goed.

Persoonlijk zou ik er dus niks achter zoeken, al zou ik wel goed in de gaten houden of de klachten weggaan zodra de corona moeheid eindelijk weg is (kan nog wel flink wat maanden duren). Maar als je het niet vertrouwd zou ik even bellen met de HA als ik jou was.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Mijn vader had afasie, dat is redelijk consistent, bij vemoeidheid alleen erger dan "normaal". Na een dubbel logopedie traject ging t wel beter maar verre van goed. In t begin was er helemaal geen touw aan vast te knopen en was ik 10 minuten bezig met te ontcijferen wat hij wilde zeggen (kilometerregistratie van zn bus moest hij nog invullen...seriously?)

In de laatste fase van zn leven (voordat hij de duik nam van de kanker) kon je basic gesprek doen en dan had hij op een goeie dag 50% logisch en zeer beperkt vocabulair, uitsluitend langzaam, 1 op 1 en van korte duur dan.

Ik zou wel melden bij je huisarts waar je tegenaan loopt, maar corona heeft een impact op je hele lijf incl je hersenen (concentratie, vermoeidheid etc). Markeer maar eens wanneer je je verspreekt en houd je vermoeidheid eens bij. Vermoedelijk zit daar de link.

Met vermoeidheid heb ik het zelf ook overigens, struikel over mn woorden dan soms. Tijdens mn zwangerschap en de periode erna was t helemaal een drama (de hoeveelheid slaap (het tekort eerder) was ook geen positieve invloed).

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik hoor onder mensen met B12 Tekort die behandeld worden met injecties dat ze na corona een groter te kort hebben met oa dit als gevolg

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Toch wel veel voorkomend dus. Dit komt eigenlijk niet in het nieuws. Men zou toch wel meer aandacht dan mogen schenken aan alle gevolgen van Corona.

Deel Deze Pagina