Hoi, Ik moet gewoon even spuien, baaaahhhh! Ouders en schoonouders waren vanavond op bezoek. Alle 4 zijn ze van mening dat het beter is als ik in het ziekenhuis beval, omdat zij daar een beter gevoel.over hebben (o.a. omdat ik HG heb, laat van bekken en kindje is niet.ingedaald). Van de week begin m'n moeder er.al over, of ik niet in het ziekenhuis zou bevallen, maar heb duidelijk gezegd dat ik daar geen prettig gevoel bij heb. Heb thuis een bad klaarstaan waarin ik heel graag wil bevallen als het mogelijk is, en sowieso heb ik, sinds ik in de zwangerschap in het ziekenhuis gelegen heb, zo een hekel aan het ziekenhuis gekregen, vond hef echt afschuwelijk, en vind het gewoon geen fijn idee om bij voorbaat al te zeggen dat ik in het ziekenhuis ga bevallen. Nou begon m'n moeder er vanavond weer over (normaal gesproken houdt ze.zich eigenlijk overal buiten, en laat ze me m'n mening), maar begon er met schoonmoeder een flinke discussie over terwijl ik in de keuken stond, en zaten het tegen elkaar op te blazen hoe belangrijk het wel niet is dat ik in het ziekenhuis moet bevallen, etc...... Kwam er even tussen, om uit te leggen dat ik het er gisteren nog met vk over gehad heb, en dat ze, als de bevalling begint, komt kijken of de kleine is ingedaald. Zo niet, dan ga ik voor de zekerheid naar het ziekenhuis, en als het wel is ingedaald, is er geen probleem, en is de bevalling zoals ieder ander waar het kindje al eerder was ingedaald, en kan ik gewoon thuis bevallen, zonder extra risico op complicaties oid. Nou, werd gelijk weer hard overheen gepraat en van tafel geveegd, en kwam er eigenlijk op meer dat het dom was om thuis te bevallen, en dat zij zich ook zorgen om mij maken en dat ik dus maar gewoon, om hun een fijner gevoel te geven, in het ziekenhuis moet bevallen. Ben maar werd de keuken ingelopen om verder te gaan met hapjes klaarzetten, maar ondertussen ging de 'discussie' tussen moeder en smoeder hard door. M'n man nog ertussen, dat ze me voor een bepaald aantal cm.ontsluiting toch niet zomaar naar het ziekenhuis laten gaan, etc., maar daar stoorden ze zich niet aan. Uiteindelijk bij het weggaan zei m'n vader nog even, tijdens het gedag zeggen, dat ik niet moeilijk moest doen en gewoon naar het ziekenhuis moest. Pffff, en nu zit ik ruim een uur later nogsteeds met een mega rotgevoel!! Het is toch zeker MIJN bevalling. En ik moet me toch prettig voelen? Moet ik dan maar met en rotgevoel in het ziekenhuis moeten bevallen, om hun een beter gevoel te geven? Lijkt me een beetje krom! Normaal gesproken zijn ze niet echt zo. Ik weet dat het 100% bezorgdheid is, maar ik vind het zo ongelofelijk vervelend dat ze dit zo opdringen! Heber eigenlijk nooit veel moeite mee, laat zulke dingen normaal makkelijker van me afglijden, maar hou hier.zo een rotgevoel aan over! Bah! Zat te denken om m'n moeder er nog even over te bellen, maar zit veel te hoog nu, dus bel er.morge wel even over, maar ben bang dat ze dan toch weer met argumenten komt om me over te halen. Bah bah bah... Heb echt geen idee waarom me dit zo veel doet, maar was echt zwaaaar geïrriteerd met een vreselijk rotgevoel, en kon me er niet meer overheen zetten! Nou, lekker even er uit gegooid, lekker! Thnx voor het lezen haha!
Jij moet doen wat JIJ wilt! Als jij thuis wil bevallen beval je thuis tis jou eigen keuze! Je moeder en smoeder hoeven niet te bevallen toch?
Hihi ik snap je helemaal hoor! Ik heb helaas geen keuze en Moet in het ziekenhuis maar mn ma vond het eruugg fijn!! Ik wou liever thuis maar helaas..
Ik snap dat je baalt, het lijkt me ookzo irritant, die bemoeienis... Volg je eigen gevoel meis! Het is jouw bevallig, en een thuisbevalling is net zo veilig als in het ziekenhuis. Bovendien kan het je ontsluiting tegen werken als je op een plek bent waar je je niet prettig bij voelt en dus niet goed kan ontspannen! Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt!!
Lijkt me toch wel logisch dat je doet waar jij je het prettigst bij voelt gezien het jou bevalling is. Balen dat ze niet achter je staan maar goed gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.
Zo te merken zijn je ouders en je souders echt heel erg bezorgd. Niet dat ze daarom zich zo mogen bemoeien, maar snap wel dat ze dan hun mening proberen op te dringen. Ik zou het lekker laten waaien en verder niet meer op terug komen. Als je ze belt krijg je toch alleen maar het bezorgde over je heen, en dat is juist wat je niet wilt. Gewoon lekker proberen thuis te bevallen in alle rust en als je wondertje eenmaal in je armen ligt, maakt het echt voor niemand meer uit. Misschien zou je daarna nogeens met je moeder erover kunnen hebben dat het een erg overtrokken reactie was. Ik wens je een voorspoedige thuisbevalling toe.
Meid, laat ze kletsen! Prima dat zij voor het ziekenhuis zouden kiezen, maar jij hebt alle recht om voor een thuisbevalling te kiezen! En als de vk achter je staat, zou ik het gewoon doen. Niets van aantrekken hoor, gewoon je gevoel volgen!
Je zegt zelf al dat je je helemaal niet prettig zal voelen bij een ziekenhuisbevalling. Dat werkt dan tijdens de bevalling ook niet mee als je je er niet prettig voelt. Ik snap wel dat ze bezorgd zijn. Maar het is jou bevalling. Jij moet je goed voelen om het goed te laten verlopen. en als de verloskundige geen probleem ziet dan lijkt het me goed toch?
Om te beginnen: je moet doen wat voor jou goed voelt. Wel goed van je dat je nog kunt zien at het voortkomt uit bezorgdheid en dat het dus op zich niet vervelend bedoelt is, Juist om die reden zou ik je willen vragen om te proberen -als je dat lukt- om even helemaal los van de gevoelens die je hebt hun redenen en argumenten op je in te laten werken. Gewoon nu, voor jezelf. Niet terwijl je met hun in gesprek bent en ze op je inpraten. Je hebt toch al hun argumenten al gehoord. Iets doen om hun een goed gevoel te geven is in dit geval geen goede reden! Maar als jouw moeder zich normaal niet met jou bemoeit en hier ineens wel zo'n punt van maakt, dan speelt er misschien nog meer mee.
Sorry, maar zou echt zwaar geïrriteerd zijn als ze zich op deze manier met me zouden bemoeien! Vind het al knap dat je zo laat praten over jezelf terwijl je zelf in de keuken staat. Klinkt niet echt vol respect, meer als opdringen van wat zij willen. Zou er ook heel duidelijk in zijn, dat je er niets meer over wilt horen. Je weet hun mening, maar het is en blijft jullie bevalling!
O jee, typisch gevalletje van overbezorgde (schoon)ouders die ook nog eens denken dat ze het beter weten. Zet ze dan ook nog eens bij elkaar en ze weten niet hoe hard ze jou moeten overtuigen van hun mening en hun gelijk. Meid, als jij thuis wil bevallen in je bad en dat kan, dan doe je dat lekker. Zeker als je vk achter je staat. Probeer het nu los te laten en te genieten samen want ik zie dat al twee dagen overtijd bent. Begin er niet weer over. Mocht je moeder (of iemand anders) er over beginnen dan zeg je: Hoor eens, het is MIJN lijf, MIJN bevalling en ik doe het zoals ik het wil en mijn vk én mijn man zijn het met MIJ eens. Alles is al klaar en ik ga niet in discussie, dit is mijn besluit en daarmee discussie gesloten. Mochten ze dan nog moeilijk doen dan hang je op of loop je erbij weg want ik kan me heel goed voorstellen dat het niet leuk is en dat je je druk gaat zitten maken. Succes met de laatste loodjes en ik hoop natuurlijk dat je een goede (thuis)bevalling hebt en dan een kerngezond dochtertje, want daar gaat het uiteindelijk allemaal om!
Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Ik zou zelf een vriendin die voor het eerst gaat bevallen ook wel vragen of ze toch niet beter in het ziekenhuis gaat bevallen. Ik vind het persoonlijk onverstandig om bij je eerste kind thuis te willen bevallen, maar dat komt uit mijn persoonlijke ervaring. Ik hoor TE vaak dat vrouwen alnog halverwege met weeen de trap af moeten worden gedragen, de ambulance in, gevaren voor het kindjes etc. Maar goed, als mijn vriendin dan anders beslist..who am I?
Jij maakt zelf een keuze over waar je wilt bevallen. Je ouders en schoonouders zijn gewoon heel erg bezorgd dat er iets mis zal gaan en je alsnog in allereil naar het ziekenhuis moet. Komt me wel een beetje bekend voor maar niet in deze mate. Kan me je irritatie heel goed voorstellen maar probeer het toch een beetje naast je neer te leggen want al die opwinding en boosheid is ook niet gezond. Sterkte, Gr.
Lief van je ouders en schoonouders dat ze zo bezorgd zijn, maar zij hoeven hun meningen niet aan je op te dringen. Het is inderdaad JOUW bevalling en als de vk zegt dat je thuis kan bevallen, waarom zou je dat dan niet proberen? Je kan altijd nog naar het zhuis gaan als de vk het niet vertrouwd. Succes!
Het is jou bevalling, en opzich is het goed bedoelt van hen, Ik zou dan proberen ze pas te bellen als het kindje geboren is, anders gaan ze je misschien tijdens de bevalling nog overhalen ofzo. En dan heb je wel wat anders aan je hoofd! Je VK weet wel wat ze doet lijkt mij, als ze het niet vertrouwt stuurt ze je echt wel door naar ZH lijkt me! Succes met de laatste loodjes
Het is jouw bevalling dus je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt! Zou zonde zijn als je met tegenzin in het ziekenhuis bevalt en daardoor een minder fijne start als moeder maakt!!
Als eerste respect dat je zo'n verhaal op je telefoon getypt hebt Maar wat al mijn voorgangers ook al zeggen, 't is jouw bevalling en je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik voelde me beter bij het idee om in het ziekenhuis te bevallen en een ander doet het liever in zijn eigen omgeving, dat mag toch??? Om van het "gezeur" af te zijn zou je net kunnen doen alsof je toegeeft. "ja mam, is goed mam, ik denk er over na, blablabla..." En dan doe je uiteindelijk toch wat je zelf wilt