Hallo allemaal, Ons zoontje heeft vanaf de geboorte al lage temp, toen veel 36,4 nu meestal 36,8. Nu was ik vandaag werken en m'n moeder was hier oppassen. Hij had weinig geslapen en was heel Jengelig. Na m'n werk was hij ook Jengelig en hij voelde heel warm. Ff temperatuur gemeten en het was 39.2. Dit is echt heel hoog voor zijn doen. Hij is eerder ziek geweest en toen had hij Max 38. Heb hem een zetpil gedaan en hij slaapt nu. Morgen zou hij naar de opvang gaan, wat zouden jullie doen? Wacht sowieso de nacht af en temp morgen weer. Ben zelf vaak te makkelijk. Al eerder gehad dat de opvang belde en hij uiteindelijk naar het ziekenhuis moest (was uiteindelijk niks ernstigs). Hoor graag wat jullie mening is
afhankelijk van hoe hij morgen is. Ik heb ook wel eens gehad dat een kind hoge koorts had en de volgende dag niets meer aan de hand leek. Ik ben altijd snel geneigd ze thuis te houden, maar vaak lijkt het niet heel nodig geweest te zijn (gelukkig heb ik een man die kan thuiswerken dus we kunnen dat ook redelijk makkelijk doen). Maar dinsdagavond had Tim ook nog koorts, woensdagochtend was de koorts weg, toch naar kdv gebracht en hij had een heel gezellige dag gehad.
Bij zo'n hoge koorts zou ik het niet doen. Dan heeft hij iets onder de leden en kans groot dat je gebeld wordt. Maar nog belangrijker je wilt toch niet dat hij zich daar zo beroerd voelt... Bij ons is er gelukkig altijd een oma dit haar programma omgooit en komt. Werken beiden niet meer dus is wel makkelijker. Beterschap!
Als hij morgenochtend nog koorts heeft dan zou ik hem zeker niet brengen. Je zegt zelf dat je gemakkelijk bent, ik zou niet graag mijn kind die ochtend ziek afgeven en dan gebeld moeten worden. Zou me dan schamen. Ik bedoel het niet lelijk, werk zelf in het onderwijs en zie te vaak dat ouders eindjes met koorts toch naar school doen omdat ze moeten werken . Neem aan dat jij morgen ivm je werk hem naar de opvang brengt. Wij moeten dan vaak na een uur toch bellen omdat kind beroerd is.
Als hij vannacht wakker wordt zou ik nogmaals tempen en anders morgenvroeg. Als hij morgenvroeg rond boven 37,5 zit zou ik hem thuis houden vooral als hij jengelig is en temp loopt gedurende dag natuurlijk op. Ik weet niet hoe het bij jou opvang is maar bij mij bellen ze vanaf 38,5 om je kindje te komen halen....
Bedankt voor alle reacties! Nee als hij nog koorts heeft, breng ik hem niet hoor. Dan komt mijn moeder wel hier. Werk zelf ook in het onderwijs dus kan zelf moeilijk vrij krijgen. En qua warmte in bed? Heb niks anders als anders gedaan. Hij ligt in de puckababy (die 4 seizoenen) in het winter gedeelte met een deken over. Geen pyjama alleen romper. Hij is al wel 2 keer gillend wakker geworden en ligt er ong een uurtje in. Normaal wordt hij de eerste uren niet wakker. Bedankt alvast!
Ik zou hem wel wat minder warm instoppen. Als ze koorts hebben, moeten ze ook hun warmte ergens kwijt. Hij is nu best dik ingepakt. Mijn zoontje had toevallig gisteren koorts (40,4 graden) en die ligt ook in de Puckabag (zonder extra dekentje). Gisteren met alleen romper aan, maar had het nog heel erg heet.
Ik begrijp je, vrij krijgen in het onderwijs gaat haast niet. Ik zou hem niet te warm aankleden nu voor de nacht. Misschien als hij straks echt wakker wordt even tempen. En dan misschien in het herfstgedeelte van de bag. Is altijd lastig. Misschien dat de zetpil de koorts ook al wat laat zakken. Succes.
Ja idd lastig! Ga als hij straks wakker wordt het warme gedeelte er even uithalen. Bedankt voor de reacties, fijn!
Werk op het voortgezet speciaal onderwijs, zal vast hetzelfde zijn dan toch? Man komt net thuis en die wil/kan morgen thuis blijven dus dat is wel fijn
En als je hem naar bed hebt gedaan met paracetamol dit consequent doorzetten (elke 4, max 5 uur) om koortspiek te voorkomen. Dus dat betekent vannacht echt even wakker maken en opnieuw zetpil geven en evt. even wat laten drinken. Koorts hoeft op zich niet erg te zijn, maar koortspieken moet je proberen te voorkomen i.v.m. stuipen. Na een uur of 4/5 is de paracetamol uitgewerkt en kan koorts dus weer vrij baan krijgen.