Nog even en ons dochtertje is alweer 2 jaar maar......we twijffelen zo erg tussen een driewieler, loopfiets of peuterfiets Wat is voor een 2 jarige leuker? wat hebben jullie voor de 2de verjaardag gegeven? driewieler: driewieler | lief! lifestyle loopfiets: loopfietsje | lief! lifestyle peuterfiets: peuterfiets 12 inch | lief! lifestyle
loopfiets! Goed voor het evenwicht en erg leuk! Hier is zoonlief inmiddels ook helemaal enthousiast net als zuslief. Hier zijn ze klein, dus dat scheelt. Driewieler: vonden ze hier niet veel aan, konden er ook pas laat op en fietst veel te zwaar. Eerder konden ze niet bij de trappers. Gewone fiets is met 2 jaar nog erg moeilijk. De mijne konden er ook niet bij en trappen en sturen is lastig. Zie het ook in de omgeving.
Ik twijfel tussen loopfiets en driewieler. 12 inch fiets vind ik meer iets voor de 3e verjaardag (maar verschilt per kind) denk niet dat ze er snel iets mee kan.. Ik vind m trouwens ook niet zo mooi en érg duur voor een 12inch. Loopfiets en 3wieler vind ik wel mooi. Maar das persoonlijk. Loopfiets schijnt vaak vanaf 2jr al veel gebruikt te worden. Het is erg goed voor t evenwichtsgevoel. Maar volgens mij vindt niet ieder kind t leuk.. Mijn dochter kon pas met 2,5 een beetje trappen op een 3wieler. Maar op deze zitten ze wel wat hoger zo te zien, dus dat is misschien makkelijker. Sowieso handig dat er een duwstang op zit. Mja, ik zou dan toch voor de 3wieler gaan
Mijn dochter word ook 2 en krijgt van opa een loopfiets. Schijnt heel goed voor evenwicht te zijn en zou best kunnen dat ze op gewone fietsje zijwieltjes overslaan.
Driewieler is ook mijn eerste keus, maar zag staan bij de peuterfiets vanaf 2 jaar dus dacht misschien heeft ze daar meer aan. In mijn omgeving heeft iedereen een loopfiets erg leuk maar lijkt me ook pittig.
Absoluut een loopfiets. Ben zelf niet gek van driewielers, schijnt toch een hele andere traptechniek te zijn dan een gewone fiets waardoor ze straks ineens om moeten schakelen. Dochter heeft de Lief! loopfiets gehad voor haar 2e verjaardag en crossde er zo mee weg. En nu is ze er nog gek van. Heeft mega goed balans, gaat sinds ongeveer 2,5 denk ik hoge heuvels af met de benen in de lucht. Erg leuk!
Ik zie nu pas de prijzen op de links. Ongelofelijk zeg. Mijn zoontje heeft ook een loopfiets en is er helemaal weg van. Prijs: 18 euro bij de Action.
Loopfiets! Mijn zoontje kon daar al op ruim voor zijn tweede verjaardag en of het door het gebruik van de loopfiets komt of niet, hij kon ruim voor zijn derde verjaardag fietsen zonder zijwieltjes. Ik wijdt het wel aan het leren balanceren op de loopfiets. Die hij nog steeds erg leuk vindt trouwens! Driewieler is hier niet echt een hit.
Loopfiets. Onze dochter kreeg gewone fiets (kende de loopfiets niet..) voor haar tweede verjaardag. Onze dochter fietste er pas na haar derde verjaardag op. Op een driewieler heeft ze nooit gefietst. Ze heeft ook wel een step gebruikt, en een loopfiets met 4 wielen zeg maar. Die dus gewoon blijft staan.
Wij hadden en hebben een loopfiets, en idd voor het evenwicht is het super. Maar sinds 3 jaar heeft hij nu een 12 inch fiets en kan er nou nog niet op fietsen! Hij snapt er niks van omdat hij die loopfiets gewent is. Dus nu staat zijn fietste in de gang en hij wil er nooit op omdat hij liever met zijn loopfiets gaat.
Dochter kreeg hier met 2jr een fiets met zijwieltjes. Maar ze was best groot voor haar leeftijd. Ze had zo door hoe t werkte
Ik zou eerst voor een loopfiets gaan. Meestal leren ze dan beter evenwicht te houden en kunnen al snel op een gewone fiets fietsen zonder zijwieltjes.
We hebben een loopfiets voor haar gekocht, bedankt voor al jullie ervaringen/berichtjes. Ook op mijn werk hoorde ik dat de loopfietsjes een groot succes zijn.....ben benieuwd hoe ze het vindt.
Loopfiets! hier een puky, nou echt een hit...toen hij het uitpakte dacht ie, wat is dit nou weer...en zag de lol er nog niet van in...maar na aantal weekjes ging hij proberen...en toen ie doorhad hoe het moest... nou ik kan niet zonder dat ding naar buiten...hij vind lopen ook helemaal niet zo leuk, maar met dat ding, uuuuren kan hij het volhouden... echt een aanrader! wij geven een gewone fiets met 3 jaar...waar ie lekekr mee kan oefenen...maar dat loopfietsje is gewoon super leuk in de tussentijd.
Hier een wishbonebike, nu nog als 3-wielerloopfiets en hij scheurt de straten door. We hebben ook een Puky driewieler gekregen en daar fietst hij sinds een week of 2 vlot mee. Maar hij verkiest de loopfiets, wielen draaien veel soepeler en kost vele minder moeite.
Ons meisje heeft voor haar eerste verjaardag een driewieler gekregen (die wij ook kunnen duwen), Met 2 gaven wij haar een loopfiets, daar kon ze niet direct op (te klein, voetjes onden nog niet op de grond). Inmiddels wel en ontdekt ze langzaam de loopfiets.