Herkenbaar gedrag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snoopy82, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Mijn zoontje is een heerlijk ventje die alles supergoed doet vanaf het begin, behalve slapen dan hahaha :p

naarmate hij ouder word merk je steeds beter wat voor karakter hij heeft/krijgt. Wat ik me afvraag is of andere kindjes van zijn leeftijd dit ook doen:

-je aankijken wetende dat ze iets fout doen en t dan toch doen en erna jou met een brede grijns aankijken om te slijmen.
    -als je nee zegt het juist gaan doen
    -als je ze ergens vandaan haalt wat niet mag dat ze er driftig terug naartoe gaan
    -als je zegt dat iets niet mag dat ze dan boos worden en gaan gillen en zich losrukken van je
    -dat ze je slaan als ze iets niet mogen
    -dat ze zichzelf op de grond gaan gooien, keihard gillen, helemaal wild worden als ze hun zzin niet krijgen
    -als ze niet worden opgetild gaan staan huilen

etc etc etc...onze zoontje doet dit dus vaak wel en dan moeten we stiekem lachen om hoe hij zich aanstelt, want als we op zo een moment gaan lachen dan is hij t weer vergeten en lacht vrolijk mee en vergeet dan wat ie wilde doordrammen :);):p

Doen jullie kindjes dit ook, ik dahct altijd dat kindjes boven de 2jaar dit gedrag begonnen te vertonen had ik t goed mis :D

Hij luisterd verder wel en we houden vol met nee en op juiste manieren stimuleren en uitleggen dat t niet mag en afleiden, maar dat pittige karakter/gedrag zoooooo af en toe echt hilarisch :)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee hoor, dat doen ze vanaf een jaar of 1 :D Klinkt heel normaal en zeker nog niet als tekenend voor zijn karaktertrekken ofzo ;)
    Dus dat kan nog alle kanten uit :D

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Alleen dit doet hij (nog) niet:
    -dat ze je slaan als ze iets niet mogen
    -dat ze zichzelf op de grond gaan gooien, keihard gillen, helemaal wild worden als ze hun zin niet krijgen

Verder is het helemaal herkenbaar. Vooral afgelopen week was het erg extreem en haalt hij echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Maarja...zal de leeftijd wel zijn :D.

4. adi

adi Niet meer actief

behoorlijk herkenbaar :D

Maar, als jullie lachen op het moment dat hij zich zo gerdraagt geef je hem wel een signaal dat het leuk is wat ie doet, en dan gaat hij dat 'spelletje' vaak herhalen.

Wij liggen soms ook in een deuk om sommige ondeugende acties van de kinderen, maar dan verstop ik me in de keuken om te lachen. En naar het kind toe zeg ik heel serieus dat het dus niet mag, dat gedrag niet grappig is enz.

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    @ Rozemarijke: ow dacht op latere leeftijd, fijn dat het zijn karakter dan nog niet is haha.

@Boefjesmamma:

ja het is niet echt erop los slaan maar geeft mij dan gwn tik terug bijdehand hahaha. En liggen op de grond doet ie thuis, als ik nee zeg op iets. Maar daar heb ik dus op gevonden als ik hem afleid en gek begin te doen of te lachen dan vergeet ie t zo weer. dat bloed onder je nagels vandaan...goh herkenbaar !!! hahahaha :p Ach wat je zegt zei ik vanochtend ook tegen mij vriend toen die zei wat is die kleine hinderlijk deze ochtend: het is de leeftijd, is nog een kind he :)

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron heeft het slaan en op de grond liggen nog niet ontdekt gelukkig. En als hij echt driftig is, negeer ik hem even en zeg daarna dat hij best boos mag zijn, maar dat het echt niet mag.
    Ik leg alles heel kort uit. Ook als hij zelf vindt dat hij grappig bezig is door niet te luisteren. Dan zeg ik dat mamma het niet grappig vindt (ook al moet ik stiekem grinniken om zo'n klein bijdehandje :D).

Ach....is vast een voorproefje voor de peuterpubertijd :D

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hier gebeurd het gelukkig niet hele dag door dat gedrag van gillend op de grond rollen en zijn zin willen :p

Hier negeren we t ook , afleiden en idd zeggen mama vind het niet leuk/grappig hoor en hem strak aankijken en verder laten gaan. ja hier moeten we vaak onze lach inhouden hahaha, peuterpubertijd, ow nee toch! :)

8. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Nog meer meiden met zo een kindje in huis en hoe gaan jullie er dan mee om en wat doen jullie eraan?

Hoor graag van meer meiden wat hun evaringen en belevenissen zijn ;)

9. Storm

Storm Niet meer actief

De eerste keer dat mijn zoontje zich ter aarde liet storten omdat hij iets niet mocht heb ik gigantisch de slappe lach gekregen. Het zag er zo onbeholpen uit. Klein kereltje van 10 maanden, in pyjama. Boos, zo boos. Als ie toen al had kunnen stampvoeten had ie dat vast gedaan.:D

10. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    hahaha, zit gewoon te lachen om je verhaal :) Het ziet er idd ook zooo grappig uit als die kleintjes zo boos worden :p

Wacht maar dat stampvoeten komt vast nog wel hahaha

11. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hihi, het is eigenlijk ook grappig ja! Mijn zoontje is wat ouder, maar doet alle genoemde dingen en... Stampvoet!!
    Wat hij ook doet is op me afkomen met zijn kaken helemaal gespannen(snappen jullie hem?) om mij dan heel hard te knijpen. Ik weet nou niet of hij dit lief bedoeld of mama pijn wil doen.

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Check check, dubbelcheck ;)

Onze dochter is altijd erg volgzaam geweest, was erg onder de indruk van het woordje nee of een boze blik. Waar die tijd is gebleven, geen idee, maar hij ligt iig achter ons :(:).

Vooral het aan je beenhangvirus heeft hier toegeslagen...

13. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    hahaahha, knijpen met de kaken op elkaar gebeurd hier niet, maar zie t al helemaal voor me!!! :) dat is denk ik mama pijn doen helaas....:p

Ja dat beenhangen, ppffff en daar loop je dan de hele dag mee rond te zeulen hahaha. T is gewoon een accesoire aan mijn lichaam lijkt wel hihihi. Vooral als ie moe is doet ie dat.

Hier is t iets juist doen als er nee gezegd word en dan nog doen aslof ie oost indisch doof is gggrrr !!! Met speelgoed smijten, ons willen slaan als ie zijn zin niet krijgt word ook steeds vaker. We blijven maar nee roepen, wegzetten ergens vandaan, negeren etc. Wie weet helpt t allemaal een x. Hij begint nu ook jaloers gedrag te vertonen als ik met zijn papa knuffel of bij papa zit, ben benieuwd hoe dat word als de 2de er is :) haha

Deel Deze Pagina