wij hebben wel een auto, maar nu ik nog verlof heb lijkt het me lekker om naar de markt en de stad te gaan! Ik zie vaak mensen met kinderwagens in de bus reizen, dus dat is het probleem niet. Ik zie altijd die mensen achterin instappen, hun kinderwagen parkeren en een kaartje kopen of stempelen. Als de kinderwagen halverwege de bus staat kan er toch zo iemand met de kinderwagen uit de bus lopen, of zie ik dat verkeerd? Ik vind dit namelijk best een eng idee. Via de voorkant gaat volgens mij niet. Hoe zien jullie dit, stel ik me aan?
het ligt eraan wat voor bussen jullie hebben. hier in de stad hebben we er 2 rijden de ene kan je gewoon voorin en de andere moet je achterin stappen ik zet de wagen dan zoveel mogelijk uit de weg meestal heb je een speciaale plek voor wagens. en dan loop ik ff naar voren voor me kaartje. ja soms als het druk is sta je niet echt makkelijk voor andere mensen maar ja ik heb er eerlijk gezegt lak aan. ik moet toch ook van a naar b. wij hebben dan geen auto dus ben er afhankelijk van. ik moet zeggen dat ik over het algemeen geen problemen ervaar met de bus af en toe met uitstappen dat mensen erg veel haast hebben en er snel uit willen dus niet ff wachten tot ik er uit ben maar er snel ff lang wippen met gevolg dat ze half klem zitten maar ja dan denk ik eigenschuld ff 1 sec wachten en je kan er makkelijk door.
jahoor via de vooringang lukt prima! teminste met mijn buzz wel als je beeb nog in de reiswieg ligt, kan de chauffeur wel van je eisen dat je je beeb er uit ivm veiligheid (je kind zit dan niet vast met riempjes) En wees slim om te vragen aan de chauffeur, dat bij de halte waar jij er uit moet hij de bus strak langs de stoep zet, zodat je niet eerst een gat hoeft te overbuggen om de wagen over te hevelen uit de bus.. ik ga heel vaak emt de bus hoor! gaat super!
Ik ga ook regelmatig met de bus. inderdaad, halverwege instappen, wagen op de rem en stempelen bij de chauffeur! Heb er nog nooit bij nagedacht dat er iemand met mijn kinderwagen weg kan lopen, kan me er ook niks bij voorstellen eigenlijk... Denk niet dat je je daar veel zorgen om hoeft te maken hoor!
Hier valt er niet met de bus te gaan want ze rijden je gewoon voorbij als je met kinderwagen staat! Je word verplicht hem in te klappen hoe klein je baby ook is! Zien ze dat je uitgeklapt met het kindje in de wagen bij de halte staat rijden ze gewoon door.. Ik ga dus nooit met de bus! Elende zooi hier.
Denk niet dat dat zo snel zal gebeuren, maar ik snap wel wat je bedoeld. Ik zou hem op de rem zetten, staat hij ook vast voor als de chaffeur vast gaat rijden.
Ja soms moet je je kind wel eventjes een paar seconden alleen laten... Is voor een moeder denk ik een kwestie van leren loslaten. Bij mijn oudste had ik het aan het begin ook heel erg. Nu gaat dat al een stuk beter, het moet ook wel, met 2 kleintjes!
ik eb eigenlijk nooit last gehad met de bus, tram of metro. de hele kidnerwagen mag er in en ook voor in bij de chaffeur. wel raar dat je je kinderwagen moet in klappen omdat ze anders door rijden. hoe moe je in hemels naam je kind vast houden en met die kidnerwagen in stappen...dat kan toch niet
als ze in de kinderwagen bak liggen zeuren ze niet maar als je kind vast zit met riempjes met je de kinderwagen inklappen kind op de arm kaartje halen enz nou dat doe ik dus echt niet laatst ook weer zo'n gezeur hier youame kan nog niet lopen dus moet haar vasthouden buggy ingeklapt enz volgens de chafeur heb altijd ruzie met ze en het is altijd gezeur als het druk is en er niemand op wil staan ik ga mijn kind er echt niet uithalen in een volle bus en ook nog staand omdat de chafeur dat veiliger vindt youame zit veiliger in de buggy dan dat ik der vasthoud ze rijden hier al gekken laatst was er ook een vrouwtje met een kindje van 6 maand die kon nog niet eens zitten en hij sliep ze moest en zou m eruit halen van m anders ging hij niet rijden of ze moest eruit dus begonnen al die mensen te schelden tegen de chafeur dat ie moest gaan rijden anders kwam iedereen te laat op het werk hij reed erg hard en scheurde door de bocht toen is die vrouwtje van der stoel afgegleden met kind en dat kindje stote z'n hoofdje tegen de stoel voor hun omdat ze ook nog de buggy moest vasthouden dus had ze geen houvast aan de stoel dus ik weiger altijd om mijn kind uit de buggy te halen en vast te houden in de bus
Nou, lekker is dat! Ik hoop dat ze wel wachten tot je een zitplek gevonden hebt? Ik ben ook zo af en toe met de bus gegaan, op zich gaat het prima, maar ik vind het een drama wanneer er meerdere moeders met het zelfde grandioze idee op de bus stappen. Dan is er maar bitter weinig ruimte hoor voor al die kinderwagens. Laatst was er een moeder die met een dubbele uitvoering in stapte...ik was ZO blij dat ik er al in zat en na wat heen en weer gesteek paste het hele geheel in de bus. Mensen moesten maar uitstappen voorin de bus!
Ik had meestal naast de wagen ook een draagdoek bij me. Kind in de doek, wagen inklappen, kaartje afstempelen. Niet in alle plaatsen mag een wagen zo de bus in, helaas.
De wagen mag hier sowieso wel de bus in. Woon in een vinexwijk, dus kinderwagens in overvloed Ik wil haar niet uit de wagen halen, want als ik dan terug loop gaat de chaffeur rijden en dat vind ik gevaarlijker. Of het via voorin past weet ik niet en dat heb ik eigenlijk ook nog nooit iemand zien doen...
Hier mag de kinderwagen ook gewoon mee naar binnen, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik in het begin dus helemaal niet met de bus mee ging puur alleen maar omdat ik het eng vond maar nu met de buggy gaat het makkelijker en als er zo'n bus mannetje gaat zeggen dat het niet mag dan heeft hij een goeie aan mij want dat wint tie toch niet ... ze hebben niet voor niets speciale plekken in de bus voor kinderwagens