Ja eindelijk tandjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door singa, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singa

singa Niet meer actief

Mijn dochter is op een week na 15 maanden en krijgt eindelijk haar tandjes. De eerste is al echt door en de tweede komt er aan.
    Toch wel een beetje een opluchting.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Joepie!!!
    Kan me voorstellen dat het toch wel een geruststelling voor je is, al zullen er genoeg mensen zijn geweest die je al eerder hebben geprobeerd gerust te stellen....
    Op naar de volgende!!! :D

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Fijn is dat he! Hier was Het ook pas met die tijd. Echt een opluchting he :)

Hier is ze met 20mnd nog maar 8tandjes, dus het kan nog ff duren :D

4. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Wauw dat zal wel fijn voelen!

Hier nog geen tandjes,, dus ik begrijp hoe het voelt, vooral als ieder kind in je omgeving tandjes krijgt met 4/5 maand :p..

5. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    ja is wel gek zo verschillend. Toen mijn dochter 14,5 maand was had ze haar gebitje compleet!

6. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Fijn he? Toch een geruststelling dat het goed zit (al weet je dat heus wel, maar dat knagende gevoel....) :)
    Onze dochter had nog niet 1 tandje toen we haar eerste verjaardag vierden, maar een week daarna kwam het eerste tandje onder door en een paar dagen daarna het tandje er naast.
    Was echt blij!
    En nu is ze 14 maanden en is haar eerste boven voortand al haast helemaal te zien, die daarnaast komt ook door en de twee tandjes naast de bovenste voortanden zijn ook aan het doorbreken!
    Het gaat ineens super snel :D
    Gelukkig heeft ze er niet zo heel veel last van (al merken we wel dat ze wat meer hangerig is en ongelooflijke stinkscheetjes en poepbroeken heeft :D).
    Als het op dit tempo doorgaat heeft ze toch nog heel snel een behoorlijk compleet gebit.
    Ik vind het ook wel een fijn idee dat ze haar tandjes nu gaat gebruiken om te kauwen en happen, want die harde koekjes (enzo) krijgt ze toch makkelijker weg als ze met haar tandjes kauwt.

7. singa

singa Niet meer actief

Ze heeft er gelukkig niet heel veel last van. Ze heeft alleen de laatste 2 weken wat minder goed geslapen. Dat is ze nu dus aan het inhalen zodat we weer heerlijk kunnen uitslapen 's ochtends. Ze eet alleen wat slechter maar dat is niet zo gek.
    Ze krijgt nu tanden aan de bovenkant. Daar zijn ook direct 4 bobbels te zien. 1 tand is nu een puntje en de andere tand staat op het punt van doorbreken.
    Onder is nog niks te zien dus dat zal nog even duren.
    Je weet inderdaad dat die tanden vanzelf wel komen maar het is wel erg fijn dat ze nu eindelijk te zien zijn.

Deel Deze Pagina