Zwanger van 2e. Hoe borstvoeding geven straks?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brunette1989, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brunette1989

26 mei 2014
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Momenteel ben ik zwanger van mijn tweede kindje.
    Bij mijn dochtertje heb ik 7 maanden borstvoeding gegeven, vooral door te kolven. Ik vraag me af of dit straks ook wel gaat. Straks loopt mijn dochtertje rond en wil ik de baby borstvoeding geven of gaan kolven.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Kolven met een handig apparaat? Of iets verzinnen voor het oudste kindje om te vermaken? Ik hoor het graag!

2. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Gewoon door te doen denk ik. Of je nou een fles geeft of de borst, je bent bij beide even bezig. Mijn baby is nu 7 weken en het gaat best goed. Kolven doe ik zo min mogelijk, want als ik daarna de fles moet geven ben ik 2 keer zo lang bezig. En peuter moet wel eens wachten, en doet ook wel eens ondeugend als ik bezig ben, maar daar moet je even doorheen. Vaak gaan we samen boekjes lezen, hij kijkt wat vaker tv of is gewoon zelf aan het spelen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe oud is je oudste?

Mijn tweede is nu twee weken en de oudste bijna vier. Bv geven lukt tot hiertoe wel. Natuurlijk wel handig dat de oudste de hele dag op school zit. Als ze thuis is, proberen we spelletjes te doen, een borrel te lezen of tv te kijken tijdens de voeding. Ik heb bij de eerste ook lang fulltime gekolfd, maar dat zou ik nu echt niet zien zitten. Maar er is ook geen reden om aan te nemen dat je nu opnieuw alles moet kolven, toch?

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Goh, zelf heb ik hier nooit over nagedacht. De tweede kwam toen de oudste 21 maand was. Hij begreep dat de baby moest drinken. Kwam erbij zitten, of speelde gewoon zelf.
    Nu net weer volop in de borstvoeding met een peuter en kleuter, snappen het prima, spelen zelf of komen even kijken en een kletspraatje maken.
    Gaat eigenlijk als vanzelf allemaal. Hoop dat dit bij jou ook zo soepel zal verlopen!

5. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees mee. Zoon zal 22 maanden zijn als baby komt, en ben nu al best aan het stressen hoe en wat met bv en aandacht. :(
    Maar is best geruststellend om hier positieve verhalen te lezen :)

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier bij de 2e en nu bij de 3e ook positief. Een flesje geven kost ook tijd.hier doe ik tussen de voedingen door 1 op 1 en 1 op 2 samen iets met ze en ik betrek ze bij de verzorging (luier aangeven of sokjes pakken ect.) En ik leg ook uit dat de baby nog niet mag/kan eten en daarom melk drinkt. Verder spelen ze hier gewoon verder of komen ze even kijken.en soms is de tv of een doosje rozijnen ook een uitkomst.

7. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Hier verder spelen of boekje lezen samen tijdens het voeden.

8. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Het ging hier eigenlijk gewoon vanzelf, wat al eerder is gezegd, de baby heeft nog geen tandjes en drinkt melk bij mama. Nooit een probleem geweest :)

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Gaat prima! Hier was voedingstijd voor de baby boekjes tijd voor de oudste :)
    Dus toen de baby aan het drinken was, kroop de oudste erbij om gezellig een boekje te lezen.
    Soms was het wel pittig hoor. Op het begin duurde een voeding 40 minuten en hij dronk elke 2 uur.

En kolven. Waarom heb je zoveel gekolfd? Als het live niet lukt zou ik toch een lactatiekundige inschakelen. Ander ben je nog meer tijd kwijt met kolven en voeden.

10. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Hier ging het ook prima, en eigenlijk helemaal vanzelf. Nu was de middelste wel al bijna 3, en had de oudste al uitvoerig met hem besproken dat baby's uit de borst drinken :D
    Tijdens een voeding speelde hij gewoon lekker met zijn treintjes of met zijn zus.

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

16 maanden verschil. Hier ging het lastig. De oudste was al 5 maanden van de borst af maar was jaloers en wilde ook. Ik heb een volwassen bed bij de ledikant van de oudste. Daar voed ik vaak. Er is geen kattenkwaad uit te halen en genoeg speelgoed om zich te vermaken. Als hij toch vervelend word en niet wil luisteren krijgt hij zijn speelgoed in zijn ledikant terwijl ik voed. Ook probeer ik de voedingen uit te laten komen op de tijden waarop de dreumes slaapt. Dat lukt natuurlijk niet met elke voeding. Maar elke voeding in rust is meegenomen.

8 uur voeding voor de dreumes wakker is. Daarna haal ik hem uit bed. 12 uur gaat de dreumes pitten en voed ik.
    15 uur voed ik terwijl de dreumes in zijn kamer kan rommelen met ons erbij.
    18 uur is een lastige als vriend avond dienst heeft.
    21 uur voed ik en dan heb ik de dreumes al op bed gelegd.
    En rond deze tijd voed ik voor ik zelf ga slapen.

Het scheelt dat wij allemaal gebaad zijn bij structuur. Als de dagen anders lopen dan gaat de dreumes dwars doen, is de baby te afgeleid om te drinken en weet ik soms even niet hoe ik ze beiden tegelijk tevreden kan houden.

Deel Deze Pagina