Herkenbaar. Wij wisten dat we 2 kinderen wilde, als dit ons gegund mocht zijn. Bij de eerste meteen zwanger, na een maand of 6 dachten we waarom niet? En meteen weer zwanger. Het is heel heftig, maar we hebben echt 2 x hele vervelende babytijd gehad, maar nu is het zooooo enorm leuk. Kindjes spelen al samen en het is eigenlijk fantastisch. Ik zou het zo weer doen en kan het iedereen aanraden .
Spijkerbroekjes enzo kunnen vaak voor beiden. En dan een typisch jongens of meisjes shirt erop en het is een ander setje. Ik wilde wachten met de geslachtsbepaling. Maarja het is veel uitzoekwerk als je een pasgeborene en dreumes hebt.
De wens voor meerdere kindjes is hier zeker, maar ik had zeker niet gelijk die kriebels. Vond de babytijd best pittig en moest er erg aan wennen. Nu een jaar later kan ik zeggen dat we de boel aardig op de rit hebben en ook zoontje in een fijn ritme zit en aardig begint door te slapen. Daarnaast zijn we ook een half jaar geleden verhuist en hier in huis moet ook nog wel het 1 en ander gebeuren. Daarom hebben wij een paar weken terug tegen elkaar gezegd, we gaan het komende jaar volop van ons zoontje genieten en daarbij de boel in huis opruimen, afmaken e.d. en dan kijken we als ons zoontje 2 is weer verder, wellicht dat we dan voor een 2e gaan. Sowieso vind mijn man het wel even prima zo en wacht graag tot Rowin wat groter is. Mijn 1e zwangerschap had ik erg weinig energie en was de eerste weken behoorlijk misselijk, dat zie ik mezelf nu nog niet combineren met een baan en een zoontje. Heb liever dat hij wat groter is, zodat hij zichzelf (hopelijk) wat beter kan vermaken op de dagen dat ik me niet zo lekker voel. Heb dan ook echt respect voor de moeders die 2 (of meerdere) kindjes zo dicht op elkaar hebben, het leek mij ook altijd heel leuk, maar nu ik ervaren heb wat het moederschap echt inhoud, ben ik daarop terug gekomen. Overigens hebben wij ook nog alle tijd, we zijn beiden pas net 24 geworden.
Wij hebben altijd gedroomd van een klein leeftijdsverschil. Vanwege de keizersnede moesten we een minimumtijd voorzichtig zijn. Met veel tegenzin hebben we dit gedaan maar nu is het ook wel OK. We zijn snel opnieuw terug zwanger en hopelijk loopt het dit keer goed. Hadden er nu nog enkele maanden tussengezeten omdat het wat langer duurde, was het ook goed geweest. Maar wij wilden dus al snel terug een tweede, mede omdat de eerste zo gemakkelijk is (jaja hoeft niet zo te zijn voor een tweede en de oudste kan nog lastig worden, soit...). Wie weet, ik hoop het allesinds, ooit nog een derde maar daar zouden we bewust langer tussen laten. We hadden dit keer echt de ingesteldheid, we zien wel wat het lot voor ons in petto heeft.