mijn 3e missed abortion

Discussion in 'Miskraam' started by snelly, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Hallo dames,

Op dit moment ben ik met mijn 3e missed abortion bezig. Ik had nu 13 wk geweest maar ben er maandag achter gekomen dat het vruchtje met 9 wk is overleden na 2 goede echo's was de schok wel ff heftiger.

Mijn allereerste wist ik al met 6wk dat het waarschijnlijk niet goed zat want er was geen vruchtje te zien. Die is op de dag dat ik geholpen zou worden met 11 wk uitgekomen. Na flink vloeien raakte ik de moederkoek incl vruchtje ineen kwijt.

De 2e idem verhaal alleen die heb ik met 9 wk laten weg halen want ik was niet van plan om langer door te lopen.

Nu dus al 13 wk waarvan weer 4 wk met een overleden kindje. Hier voor heb ik gelukkig wel een gezonde zoon gekregen dus het kan wel :).

Het is al vervelend een miskraam maar helemaal als ze elke keer blijven zitten.

Nu ben ik gisteren met pillen begonnen en gisteren tijdens het eten een heftige buikramp voelde ik ineens knap, en de pijn was weg. Mijn man vroeg voel je al wat ik zeg nee maar ik zat een beetje ineen gedoken dus ik kom omhoog nou een bloedbad daar beneden. Daarna heftig bloedverlies met soms flinke stolsels. Maar niet echt een moederkoekje ofzo.Nu is het zo goed als gestopt.

Was dit het nou lijkt me wel erg kort. Wordt zo ie zo vrijdag geholpen dus als er wat blijft zitten is dat geen probleem. Maar het is zo raar dat het nu bijna zo goed als is gestopt klein bleetje bloed lijkt nog niet eens op een menstruatie.

Nou ben ik benieuwd hoe het bij jullie is verlopen. Want zo heb ik het nooit meegemaakt.

gr snelly

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    jeetje meid
    heftig.. !!!
    soms is het leven zo oneerlijk,
    gelukkig heb je al een gezond kleintje..
    maar goed de wens is er voor een 2e

ik hoop dan ook dat jke die zult krijgen ..
    wel blijven praten he .> !!!

xx end ikke knuffels voor jou

3. Jem

Jem Actief lid

Sep 7, 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Snelly,

Heb zelf geen ervaring met een miskraam... heb af en toe wel gesproken met meiden die een miskraam hebben gehad.... Door het inbrengen van de pillen wordt een bloeding opgewekt. Lijkt me dat elk lichaam daar anders op kan reageren, afhankelijk van hoe gevoelig je bent voor de werkzame stof, hoe snel je gaat bloeden en hoe heftig. Bij jou is de reactie dus zoals nu.... Mag ik vragen hoelang je heftig hebt gebloed? Misschien zijn de pillen gewoon uitgewerkt...?

Eerst dit maar eens achter de rug hebben en verwerken.. maar ik zou je toch adviseren om nader onderzoek te laten doen, misschien is er een reden voor de miskramen. Als ze dat weten kunnen ze er vaak iets aan doen....

Veel sterkte,
    Liefs,
    Jem

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Beste Snelly,

Dat vele bloedverlies herken ik wel van cytotec. Helaas komt de vrucht zelf niet altijd los. Meestal moet je na de eerste 4 pillen de volgende dag nog eens 4 pillen inbrengen. Je hebt de kans dat de rest dan alsnog komt.

Als je maar blijft bloeden en er komt niets, ga dan naar het ziekenhuis, want aanhoudend hevig bloedverlies kan voor jou erg gevaarlijk zijn.

Veel sterkte.

Suus

5. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    @lovepeet: dank je wel praten doen we zeker ben gelukkig nogal nuchter persoon.

@Jem: Ik heb ongeveer van 18.00 tot 21.30 heftig gebloed. Bij de 2e mk was ik al gecontroleerd daar kwam toen uit dat ik homocisteinemie heb stofwisselingsziekte. Alleen nu slikte ik een lagere dosis dus of het daardoor mis is gegaan blijft gissen denk ik, we zullen er niet achter komen .

@ Suus35: Ik heb wel wat stolsels gehad maar ik weet niet of daar het vruchtje tussen zat want het meeste is in het toilet verdaagd. Maar ik vindt 3,5 uur redelijk kort. Nu vloei ik amper dat vindt ik weer erg vreemd.

Verders geen buikpijn alleen misselijk. Ik denk dat het het toch geweest is want het was vrij heftig. We zullen het vrijdag
    horen.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Snelly, het kan heel heftig zijn zonder dat je de vrucht verliest. Dat heb ik zelf twee keer meegemaakt. Mijn ervaring is dat je het echt wel merkt als je 'het' kwijtraakt, zeker bij die termijn.

Ik zou om nog een dosis vragen en als het even kan een curettage vermijden, gezien het risico op verklevingen (zie onderschrift).

Suus

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Snelly, heel veel sterkte met het verlies. Wat oneerlijk zeg, zeker na 2 goede echo's.
    Hopelijk is je alles uit je baarmoeder en hoef je niet gecurreteerd te worden. Ik kan je geen advies geven, heb zelf een curretage gehad. Maar als het kindje met 9 weken gestopt is met leven, zou je toch verwachten dat je een flink vruchtje zou zien?

8. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Ik ben ook bang dat toch nog niet alles eruit is bij mijn eerste miskraam was de moederkoek erg duidelijk net een opgerolde pannenkoek met gele vlekken en adertjes. Ben het nu nog niet tegengekomen. Begin nu wel weer krampjes te krijgen dus ik hoop dat er nog meer komt.

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik hoop het ook voor je. En een tweede dosis pillen (4) kan echt helpen, mocht het niet komen.

Sterkte.

Suus

10. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik heb toen ik 11 weken zwanger had moeten zijn een MK gehad.
    Het vruchtje was met 9wk +3 dgn gestopt met groeien.
    Na een hele dag nacht flinke buikpijn en veel bloedverlies voelde ik ook iets knappen en toen kwam de vruchtzak en het vruchtje eruit.
    Het was heel herkenbaar als baby'tje dus zoiets kun je eigenlijk niet missen als je al zo lang zwanger bent.
    Sterkte

11. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Hoi Snelly,
    Wat verschrikkelijk dat je een 3e miskraam hebt moeten meemaken. Ik heb er zelf net een achter de rug, gelukkig is het vruchtje er vanzelf afgekomen. Ik hoop dat jou miskraam nu ook klaar is.

Heel veel sterkte!

Share This Page