Wanneer maak je die? Ik las dat ik die op tijd moest laten maken en klaar moet leggen in mn vluchttas. Nu kom ik dus niet zo vaak in een ziekenhuis, maar was er vandaag toevallig. Ik wilde er een laten maken alvast. Begon dat mens kei moeilijk te doen. Ze vroeg of ik een afspraak had, omdat het alleen mogelijk is om er een te maken als ik er ook een afspraak had of in het verleden een afspraak had. Dus ik zeg nee, maar wil er een voor als ik hier kom bevallen. Zegt ze kan niet, want je hebt geen afspraak blabbla. Dus ik zeg tegen, ik kan toch geen afspraak maken voor een bevalling??? Wat is dat nou. Moet ik straks puffend aan de bali komen om zo'n ding te laten maken. Ik raakte er helemaal geirriteerd van. Dus zei maar laat maar zitten. Maar goed, hoe zit dat bij jullie? Doen ze daar ook zo moeilijk? Of is dat gewoon normaal?
Jeetje wat een raar gedoe! Hier is dat helemaal nietzo. Ze hebben bij de ingang een balie en toen ik er een keer was kon ik daar gewoon een nieuw ponskaartje laten maken, hopla uitgeprint in mooi mapje en klaar. Schijnbaar verschilt het per ziekenhuis? Vreemd hoor dat ze er zo moeilijk over deed. Ik heb er zelfs 2 laten maken in korte tijd omdat ik van adres was verandert, nooit een probleem geweest hoor.
Lekkere reactie van die baliemederkster.... Maar goed, hier hebben ze na de bevalling (ik kwam puffend het ziekenhuis in) een ponskaarten gedrukt voor mij en de kleine geen probleem! Dus mocht het zover zijn gewoon de balie voorbij lopen en je op de afdeling melden, ponskaartje komt later wel
Wat raar zeg, hier bestaan de ponskaartjes niet meer. Dus hoef daar niet meer aan te denken. Voorheen was het hier ook zoals Chaii beschreef.
Wat een stomme reden zeg! Zelf ging ik voor het eerst naar het ziekenhuis zonder ponsplaatje (bij de 1e hulp). Later eentje laten maken, laatst nog ivm een ander telefoonnummer een nieuwe laten maken en heel vriendelijk behandeld.
Hier om de haverklap een nieuwe laten maken, omdat er weer wat gewijzigd was. Moet sowieso iedere keer als ik naar de gyn moet (elke 4 weken, nu elke 3 weken), elke keer als ik bloed moet laten prikken (iedere 4 weken), iedere keer als ik naar de internist moet (iedere 12 weken) een ponskaartje meenemen. Vaak maken ze het ook na de bevalling enzo. Voor dochter hadden ze eentje gemaakt na de bevalling (konden we direct een nieuwe laten maken, want ze hadden mijn verzekering er op gezet terwijl ze bij mijn man op de verzekering kwam). Ook toen we laatst op de spoedeisende hulp hebben gezeten met onze dochter hebben ze gewoon een nieuwe gemaakt (hadden dat natuurlijk niet bij ons op dat moment).
Ik zou op een rustig moment gewoon even naar dat zh bellen. Misschien heb je gewoon iemand getroffen die de bewuste dag chagrijnig was. Doen ze dan nog steeds zo moeilijk, dan maar zonder ponsplaatje gaan bevallen.
Volgens mij is het geen probleem als je zonder ponsplaatje direct naar de afdeling gaat. Ik denk niet dat ze het risico willen lopen om een bevalling bij de balie te krijgen, omdat je de 15de in de rij bent voor een ponsplaatje.
bij mijn ziekenhuis doen ze niet meer aan ponsplaatjes. Ik heb een ziekenhuiskaart met een aantal stickers erin met daarop mijn gegevens. Dus die prop ik dan maar in de 'vluchttas' voor het geval ik toch naar het zkh moet. Maar raar dat ze het weigerde, moet normaal niet zo'n probleem zijn. Ik zou het of zo laten - ze maken later dan wel eentje - of even bellen of ze het echt niet willen doen (dan kan je altijd nog eens teruggaan als je toevallig in de buurt bent)
Wij hebben in het ziekenhuis geen ponskaartje meer, maar een sticker met je gegevens en een streepjescode "Want bij ons bent u meer dan een patiënt, U bent een patientennummer!" Haha... Nee zonder gekkigheid, ik heb meerdere van die "ponskaartjes" stickers in mn lade liggen, de afdeling kan die scannen en zo bij je gegevens.