Dochtertje heeft weer 2 muggenbulten. Ze lijkt er zelf totaal geen last van te hebben, maar ze zien er "heftig" uit. Blaarachtig en flink opgezet. Herkenbaar voor iemand?
Ik ben er allergisch voor en ze zien er bij mij ook zo uit, blaartje met vocht erin. Krijg er antibiotica voor en dan is het meestal wel voorbij, dit is wel alleen als ze open gaan ik zou dus even contact opnemen met de ha
Ik mag hopen dat je antihistamine krijgt en geen antibiotica voor iedere muggenbult? Dat zou erg slecht voor je zijn namelijk. Als dat wel zo is, zou ik eens antihistamine (bv hooikoortstablet) proberen. Doet hier wonderen! TS: is idd een allergische reactie op een muggenbult. Als ze er erg last van heeft, even contact opnemen met de huisarts. Hier doet antihistamine het erg goed, maar volgens mij mag dat pas vanaf een bepaalde leeftijd.
Lijkt mij ook een allergische reactie heb ik zelf ook altijd Ik hè b er kalmerende gel voor gewoon via apotheek of drogist dit helpt goed
Herkenbaar! Ben allergisch voor insectenbeten en de reactie daarop ziet er ook zo uit. Ik krijg er niets voor, ze gaan na verloop van tijd zelf weg.
Huis tuin en keukenmiddeltje van de HA: Paracetamol fijn malen heel klein beetje water erbij zodat je een dik papje krijgt. Erop smeren en laten drogen (en gewoon een dag laten zitten) Lekkere dikke laag smeren... Helpt super. Anders kun je gewoon hooikoorsttabletten nemen, heeft zelfde werkzame stof als antihistamine.
oh dat is een goede tip voor mijn man, die ook allergisch is voor insectenbeten. Hij neemt dus nu geen antihistamine meer omdat hij er zich zo naar door voelt (lichamelijk heel moe maar geestelijk helemaal hyper worden).
heb het ook wel eens gehad, ook mee naar de dokter geweest. Die zei dat het inderdaad een soort allergische reactie was, maar kreeg er niets voor, want hij zei je lichaam moet gewoon weer even wennen aan dat "gif". Heb nog een paar keer zo'n mega schijf gehad, maar daarna inderdaad niet meer. Dus het hoeft niet zo te zijn dat nu echt allergisch er voor is, kan dus per beet verschillen.
bij mijn man is het juist opbouwend geweest, de reacties werden steeds erger totdat hij 2 jaar geleden zijn hele been ontstoken had toen hij door een mug was geprikt. Sindsdien hebben we dus standaard antihistamine in huis, maar het beste is nog zorgen dat je niet gestoken wordt.
Bedankt voor alle reacties. Mijn dochter heeft er echt totaal geen last van. Ze krabt of wrijft niet. Bij aanraking geeft ze ook geen reactie. Nou heeft ze wel vaker muggenbeten gehad en ze reageert eigenlijk altijd zo heftig. Heb er nooit iets mee gedaan, omdat ze er zelf totaal geen last van heeft(wel aan een arts laten zien). Die tip van de gemalen paracetamol en water ga ik onthouden!
Ik ben ook allergisch voor muggenbeten. Krijg enorme grote, dikke, warme, rode plekken. Tijdens mijn zwangerschap (arts op het werk adviseerde toen geen histamine te nemen) heb ik er koelzalf opgesmeerd. Dat helpt ook goed!
Ik had er een paar weken geleden ook zo één. Nooit eerder gehad dat er een blaar opkwam. Volgens mij ben ik toen alleen door een daas gestoken i.p.v. een mug. Ik heb er niets aan gedaan, hij ging vanzelf weer weg.
Heel herkenbaar, ik krijg vaak dikke schijven en blaren. Antihistamine helpt een beetje. Beste werkt zelf die een beetje verdooft, zoals Emla of Nestocyl.
Mijn dochtertje reageert er ook zo heftig op. Toevallig vanmorgen nog mee naar de dokter geweest (man maakt zich snel zorgen). Bactroban meegekregen om 2x per dag erop te smeren...
Jup, hier ook! Zelf ben ik niet zo dol op smeerseltjes en pillen. Ik ben allergisch op zobeetje wat alles wat steekt, zelfs zo erg dat als ik op mijn voet geprikt word ik geen schoenen meer aankan. Wat bij mij werkt is een verbandje gedrenkt in azijn.
nope heb er een keer antibiotica voor gehad omdat me been waar de muggenbult op zat helemaal opgezwollen was en de bult was open en lekte vocht hierna gelukkig nooit meer zo een erge reactie gehad dat het weer nodig was.