overgang pacco naar piccolo naar puckababy mini te groot?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sung, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Hallo meiden,
    Ons zoontje is erg onrustig tijdens het slapen. Hij ging nog het bedje door in zijn pacco piccolo, die goed strak zat, dus de knoop zit tegenwoordig tussen het matras en het ledikantje.
    Hij is snel met zijn gehele ontwikkeling en ik ben bang dat hij zich snel gaat omrollen en ben nu al goed aan het bedenken hoe ik het inbakeren kan afbouwen.
    Ik heb de pacco comodo al aangeschaft (vervolg van pacco piccolo), maar voor het afbouwen zijn weinig mogelijkheden met de pacco en ben ik gaan twijfelen.
    Nu ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft van strak inbakeren (Milan is bijna 3 maanden)naar meer vrijheid en vooral met de overgang van pacco naar puckababy.
    Heel graag hoor ik van jullie.

2. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    niemand een vergelijkbaar probleem gehad? Hoe hebben jullie het strakke inbakeren afgebouwd? Dat kan mij waarschijnlijk ook helpen.
    graag hoor ik van jullie

3. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Ik heb hetzelfde dus ik lees ook even mee... ik baker haar in, in een lakentje (strak), kheb de puckababy aangeschaft om haar overdag al iets meer vrijheid te geven maar tot nu toe vind ze het maar niks, ze brengt haar handjes naar dr mondje en eet zo dus de stof en dan word ze erg boos.

4. Barbapapa

Barbapapa Lid

11 jun 2008
    63
    0
    0
    Wij hebben alleen de Pacco doek gebruikt, toen hij rond 2,5 maand voor zijn prikjes ging mocht hij niet ingebakerd, en het ging die nacht zo goed dat we daarna ermee zijn opgehouden. Dus hier geen afbouwen, het ging direct goed. We hadden wel vanaf de 2e week al ingebakerd, dus hij was al 2 maanden gewend, dan mag je ook wel eens ophouden.

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb er ook over zitten denken om de puckababy aan te schaffen voor het afbouwen. Dit werd echter afgeraden door de inbaker mevrouw omdat hierin omdraaien ook gevaarlijk is.
    Bij ons gaf Luc zelf aan eraan toe te zijn doordat hij na prikjes in een slaapzak sliep en zonder problemen in slaap kwam en ook gewoon goed doorsliep.

6. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb er ook over zitten denken om de puckababy aan te schaffen voor het afbouwen. Dit werd echter afgeraden door de inbaker mevrouw omdat hierin omdraaien ook gevaarlijk is.
    Bij ons gaf Luc zelf aan eraan toe te zijn doordat hij na prikjes in een slaapzak sliep en zonder problemen in slaap kwam en ook gewoon goed doorsliep.

Ik heb nu de woombie gekocht. inbakerzak van stretch, kan hij zijn armpjes toch nog bewegen, maar niet meer in het rond maaien etc. ik hoop dat dit een stap in e goede richting is. vrijdagnacht ga ik het proberen, heb dan toch weekend :) hij kan zich gelukkig nog niet omdraaien, maar ik houd het natuurlijk goed in de gaten.
    gister heeft hij er twee slaapjes in gedaan en dat ging goed (voorzover hij slaapt, meneer is veel wakker :D )
    oh ja, maandag krijgt hij zijn prikjes en mag dan 2 nachten niet meer ingebakerd liggen, ook spannend. wie weet gaat het al wel beter dan vorige maand (na zijn prikjes).

7. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam

Ik heb nu de woombie gekocht. inbakerzak van stretch, kan hij zijn armpjes toch nog bewegen, maar niet meer in het rond maaien etc. ik hoop dat dit een stap in e goede richting is. vrijdagnacht ga ik het proberen, heb dan toch weekend :) hij kan zich gelukkig nog niet omdraaien, maar ik houd het natuurlijk goed in de gaten.
    gister heeft hij er twee slaapjes in gedaan en dat ging goed (voorzover hij slaapt, meneer is veel wakker :D )
    oh ja, maandag krijgt hij zijn prikjes en mag dan 2 nachten niet meer ingebakerd liggen, ook spannend. wie weet gaat het al wel beter dan vorige maand (na zijn prikjes)

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    die 2 nachten niet inbakeren kan misschien al duidelijkheid geven over wat de volgende stap zou zijn.

Alle middelen waarbij de armen in een zak of doek zitten zijn af te raden als ze zich omdraaien, dan ziter maar 1 ding op en dat is armen vrij.

Wij zijn van de paccodoek naar de puckababy gegaan idd het idee van minder met de armen kunnen maaien was hier al genoeg om uiteindelijk naar een gewone slaapzak te gaan, het afbouwen hebben we slaapje voor slaapje gedaan.

Succes!

Deel Deze Pagina