Nee (nog) niet herkenbaar. En ik zeg nog niet, omdat dat natuurlijk nog kan veranderen. Tot nu toe is ons manneke vrij rustig. Speelt liever met puzzels dan met de bal en kleurt en tekent graag. Hij speelt wel graag draak en ridder en dinosaurus en politieagent maar doet dat nog vrij rustig.... Tot nu toe....Wat hij wel de hele tijd wil doen is in de zetel springen, op het bed springen, op mama of papa springen / klimmen.... Daar wordt ik wel moe van.... Enneuh...denk maar niet dat alles alleen maar aan het geslacht ligt hoor want mijn meisje is van het stuk maken, alles weggooien, etc. Ze speelt ook met poppen, maar gaat toch liever alle dozen van de kast trekken, steentjes uit de plantenbak halen om dan van de trap te gooien (door het traphekje heen) enz... Een echte rakker! En veel luider (gillen) dan haar broer. Loopt als je ergens iets gaat drinken altijd weg, kan je geen moment uit het oog verliezen. Terwijl haar broer naast papa op de stoel zit te tekenen... En oh ja, iets gaan afpakken van grote broer en het dan op huilen zetten omdat broer het terug pakt. Ze kan ook heel rustig zijn hoor, dat niet, maar zo zie je maar dat het echt niet altijd de jongens zijn die het meeste herrie maken....
Helemaal niet herkenbaar, mijn zoon heeft kleuren momenteel als hoofd-favoriet en buiten speelt hij graag in de zandbak en met water. Hier kan hij rustig zonder gooien, schreeuwen of wat dan ook, mee spelen. Daarnaast denk ik ook echt niet dat alle meisjes met poppen spelen of van tutten houden, er zullen er ook zijn die van ravotten, kliederen etc houden en voor jongens denk ik net zo, je hebt wat drukkere en wat rustigere en van alles er tussen in.
Hier een mannetje die ook niet van knutselen houdt en tijdens het spelen veel geluid maakt...maar hij kan zich prima vermaken met z'n auto's of dino's of poppen (spiderman/hulk/iron man) en is zuinig op z'n spullen.
Hier een echte jongensmama; zoontje van bijna 2 en nog 1 van 4. Ik herken je verhaal niet, sorry! De jongste kan heel rustig spelen met toet toet auto's, duplo of klei. De oudste met z'n LEGO of ook met waar de jongste mee speelt, dan spelen ze samen. Kleuren/tekenen gaat ook prima, maar dat is niet echt favoriet hier. Heel af en toe breekt de pleuris uit en hebben ze enorme ruzie, maar ook dat hoort erbij. Daar hebben we dan gelukkig een halletje en trap voor
Hier met vlagen dat ze ruw zijn met spullen, gooien etc... over het algemeen kunnen ze goed spelen , met lego, duplo, kleuren. Vaak word het ruw wanneer ze het beu zijn.
Hier wordt gelukkig niet met speelgoed gegooid. Ook is tekenen en met lego bouwen een favoriete bezigheid van Aiden. Verder kunnen ze leuk en rustig spelen en zijn ze zuinig op hun spulletjes. Wat wel zo is, is dat Aiden en Finley onderling graag mogen "knokken" als iets niet naar hun zin gaat. Dan komen meteen de handen/vuisten en de voeten te voorschijn.
Wat een opluchting om te lezen dat het normaal is hoe jongetjes (en meisjes 😉 kunnen zijn. Ik vind heel veel herkenning in je verhaal. Nr 1 van bijna vier moet echt fusiek zn ei kwijt kunnen. Boosheid resulteert stevast in gegooi met duplo oid. Boekjes verscheuren gebeurt gelukkig niet (meer😳. De jongste van bijna 2 is rustiger vergeleken met zn broer en hoef ik niet continue te entertainen maar is ook gek op herrie maken en robbertje hard stoeien.
Mijn knul herken ik er grotendeels niet in. Kon en kan rustig en aandachtig prima knutselen/verven/tekenen kleien etc. Enige wat hij doet is overal de stickers af pulken en met vriendjes is hij wel wat drukker met elkaar (boef politie, draak vangen, etc)
Gedeeltelijk herkenbaar, ik merk dat t bij mijn zoontje ook samenhangt met wat hij op tv ziet. Als hij een film ziet met wat meer agressie er in (bijv. Bolt) dan word zijn spel.ook agressiever. Hier lette we dus ook erg op. Soms zie ik op de ipas filmpjes voorboj komen die ik totaal niet geschikt vind en dan zoeken we een ander filmpje. Maar ook dat is weer per kind verschillend, de een kan daar wel mee omgaan de ander niet 😊. Nu word gooien met spullen hier ansoluut niet getollereerd dus inmiddels heeft hij dat redelijk afgeleerd. Daarbij kan hij ook uren rustig in de tuin spelen, of met zn auto'tjes. Soms als ik merk dat zijn spel de overhand gaat krijgen qua drukte o.i.d. ga ik even wat anders met hem doen dan is hij even uit die spiraal. Wat hier ook garant staat voor rust in kinetoc sand. Werkt een soort van therapeutisch denk 😂
Eigenlijk niet echt herkenbaar! Onze zoon van ruim 3,5 jaar kan heel lief spelen, is zuinig op zijn speelgoed en kan lang met 1 ding bezig zijn. Nu moet ik zeggen dat we ook vroeg zijn begonnen met aanleren dat speelgoed netjes behandeld moet worden. Er wordt hier niet gegooid met speelgoed. Zo ja dan gaat het op de kast en krijgt hij het pas de volgende dag terug. Kleuren gaat eigenlijk altijd leuk. Hij heeft stiften tot zijn beschikking, maar kleurt alleen als we een papiertje geven (hij heeft een rechtopstaand tekenbord en aan de andere kant zit een krijtbord) Ook met zijn krijtjes is hij netjes. Wil hij puzzelen, prima! 1 puzzel tegelijk en niet alle 4 de puzzels uit de doos halen en op een hoop gooien. Doet ie dat wel, op de kast ermee! Hij kan puzzelen tot 24 stukjes, maar moet er wel de aandacht voor hebben. Oh en als hij bijvoorbeeld met de duplo speelt en daarna met zijn treintjes aan de slag wil, prima, eerst de duplo opruimen! Hij doet dat nu uit zichzelf Het klinkt misschien ontzettend streng, maar het werpt wel zijn vruchten af. Hier wordt netjes omgegaan met speelgoed
@anneroos Er mag hier ook niet met speelgoed gegooid worden, en ben je klaar met het 1, eerst opruimen voordat je het andere pakt. Dat weten ze hier heel goed...maar als ik even niet in de buurt ben of aandacht heb voor iets anders, wordt er niet meer gepuzzeld.