Ik ben een aantal dagen geleden bevallen van een tweeling en ben direct gestart met flesvoeding. De kraamvrrzorgster zegt dat je flessen tegenwoordig mag aanmaken met kraanwater, dus ook warm/lauw water dus zo doen we het dan maar ook.....bij mijn vorige 2 kids weet ik nog dat het absoluut uit den boze was om kraanwater te gebruiken Hoe maken jullie de flesjes klaar? Gewoon lauw kraanwater? Of kook je alsnog het water uit? Gebruik je gekookt water met koud kraanwater?? Er werd mij gezegd dat stilstaand water een voedingsbodem is voor bacterien dus het was niet goed om uitgekookt water ergens te laten staan??
Nou, kraanwater voor de flessen mag de laatste 40 jaar al zo'n beetje hoor, deed mijn moeder al. Gewoon koud uit de kraan, opwarmen en dan een fles maken. Water dat warm uit de kraan komt moet je zelf al niet drinken volgens de waterbedrijven, dus moet je er al helemaal niet aan denken dat aan je baby te geven, lijkt mij.
Tegenwoordig in NL wordt er door sommige kraamverzorgster idd aangegeven dat je warm water uit de kraan mag gebruiken. Ik gebruik zelf altijd koud water en verwarm dat in de magnetron. Gewoon koud kraanwater dus, zonder eerst te koken ofzo.
Ik deed gewoon koud water uit de kraan in de magentron Tijd later ivm andere voeding waar ik rode koeietters op stond dat t met gekookt water moest dt ook maar gedaan Maar koud uit de kraam kan dus gewoon Over warm durf ik niks te zeggen, ik doe t niet maar heb me er niet in verdiept ofzo
Hoe doen jullie dat in de avond dan? Naar beneden om in de magnetron op te warmen of toch water koken en in de thermosfles zetten?? Want mij vertelden ze dus dat je juist geen water moet gebruiken dat al een tijd 'stilstaat'
Gewoon lauw water uit de kraan! Bij de oudste zei de kraamhulp dit al, bij de jongste ook weer. Ik ga er vanuit dat ze weten wat ze zeggen en mijn oudste leeft nog steeds (de jongste ook, maar die krijgt pas 2 wkn flesvoeding ) Maar zoek eens binnen dit forum, want deze vraag is al veel vaker (uitgebreid!!) bediscussieerd.... Doe waar jij je goed bij voelt!
ik gebruikte in het begin gekookt water dus uit de waterkoker. De eerste maand hadden wij een waterkoker ( zo'n mini vakantie ding) op de badkamer staan zodat we niet naar beneden hoefde 's nachts ) Daarna ging hij zo'n beetje doorslapen dus hoefden we minder vaak eruit en heb ik dat ding weer weggedaan. Later (toen hij meer voeding kreeg) deed ik gekookt kraanwater en met koud water. Ik wist toen precies hoeveel gekookt water en koud water ik nodig had om een fles te krijgen op precies de goede temperatuur, maar dat was echt toen hij 180ml flessen kreeg hoor. x
Wij doen gewoon lauw/warm kraan water, dit is destijds door onze kraamverzorgster gezegd en mn zoontje mankeert niets hoor.
Wij hebben altijd koud water uit de kraan gepakt en deze opgewarmd in de magnetron/flessenwarmer. Bij onze tweede zei de kraamverzorgster dat je ook lauw/warm water uit de kraan kon pakken om de fles mee te maken, maar daar hadden we niet zo'n goed gevoel bij dus hebben dat niet gedaan. Maar gewoon koud water uit de kraan kan echt geen kwaad.
Niet moeilijk doen,gewoon lauw water uit een kraan die wel regelmatig gebruikt wordt. Hier ook 3 kids en ze leven al 19jaar, 14jaar enbijna 3jaar!
Water warm uit de kraan? Niet doen. De kunstvoedingsfabrikantn raden het af: Waarom kan ik geen warm water uit de kraan gebruiken voor de bereiding van flesvoeding? - Friso Kindervoeding En de leveranciers van het water raden het af: Waterbedrijf Groningen - Kan ik lauwwarm water uit de kraan zomaar drinken?
Wij koken eerst het water in de waterkoker, de helft gekookt water, voeding erbij, roeren, en dan aanvullen met koud water. 's nachts ga ik gewoon naar beneden toe om de fles te maken. Ben dan toch wakker. Dit deed ik met onze dochter ook al. Vind zelf warm kraanwater erg smerig om te drinken.
Warm kraanwater word inderdaad afgeraden door de water leveranciers. Ik volg gewoon de aanwijzingen op de verpakking; de ene voeding moet je met kokend water aanmaken en aanvullen met koud, de andere moet je met warm water aanmaken, dan gebruik ik water uit de waterkoker + koud kraanwater. 's Nachts nam ik gewoon een thermosfles mee naar boven.
Ik gebruik(te) bar le duc (nu ook gewoon kraanwater koud) wat ik opwarm in de magnetron. De nachtvoeding deed ik ook gewoon beneden maken, toen niet eens aan gedacht om een termoskan te vullen en boven neer te zetten. Volgens mij kan dat geen kwaad hoor! Als die thermoskan in ieder geval maar goed schoon is en het water staat toch maar een paar uur en dan helemaal afgesloten? Hier is warm water niet eens makkelijk. Duurt even voordat het warm wordt en ik moet dan iedere keer maar een beetje gokken of het water goed qua temperatuur is. Dan is de magnetron een stuk makkelijker en altijd op de juiste temperatuur!
Water uit de kraan in de waterkoker. Daarna in een thermoskan bewaren. Wanneer het water teveel afgekoeld is warm ik het op in een flessenwarmer. Wanneer het nog heet is laat ik het afkoelen in het flesje en in een beker met koud water. Zelf denk ik dat water uit de kraan geen probleem oplevert, maar heb zelf de voorkeur voor eerst koken omdat ik ook zo water drink.
Wij hebben een coocker en daarvan een klein laagje in t flesje, aanvullen met koud water. Let op; in oude huizen gaat het water door bepaalde buizen, hierbij wordt het afgeraden. Maar zo oud zal jullie huis niet zijn
Als dit echt zo was, dat mijn waterleverancier warm water uit de kraan afraadt, dan had ik op z'n minst jaarlijks met de afrekening ofzo een ENORME waarschuwing verwacht... Nooit wat gezien Zal wel meevallen dus, maar ik woon dan ook niet in Groningen...
Wij nemen gewoon kraanwater en verwarmen dit in onze waterkoker tot 40 graden. Dan het poeder erbij en klaar is kees. Gaat heel snel en is nog gecontroleerder dan magnetron (en even snel). Wij hebben zo'n philips waterkoker die op 40, 60, 80 en 100C gezet kan worden. De stand van 60 gebruik ik om mijn moedermelk warm te maken.
Deed gewoon koud water en dan in de mw, maar de nacht flesjes zetten ik klaar en deed er dan lauw/warm water in voor die fles.