Ik temperatuur altijd half 8 is dat te laat? ik werd eergister wakker van schokken in mijn lies. Denk een verkeerde beweging gemaakt te hebben de dag ervoor en toen dacht ik laat ik even temperaturen. Niet om te noteren maar gewoon kijken wat me lichaam doet. Me temperatuur was toen 36.7 vandaag werd ik weer wakker rond zelfde tijd en temperatuur was toen 36.5. vervolgens Door gaan slapen en werd ik weer wakker om half 8 om mijn temperatuur voor me grafiek op te meten en deze was 37.1. Mijn vraag is dus doe ik het wel goed zo laat temperaturen? Mijn kaartje zou er namelijk heel anders uitzien als ik bv om 6 uur zou temperaturen. Voor de volledigheid Me kaartj
Je temp is de hele nacht door niet hetzelfde. Door elke dag op eenzelfde tijd te tempen krijg je een betrouwbare indruk van jouw dalingen en stijgingen. Half acht is dus prima. Dan is jouw temp hoger, dat geeft nuet. Als je maar uit je kaartje kunt halen wanneer de temp dipt en stijgt.
Nee. Stel ik temp mijn hele cyclus om 6 uur. Voor ei zal mijn temp dan 36.3-36.4 zijn. Na ei is dit 36.7 en hoger. Stel dat ik mijn hele cyclus om 9 uur ga tempen dan zal mijn temp voor ei liggen op ong. 36.6-36.7 en na ei zal dit 37.0 en hoger zijn. Dat is wat zonnetje bedoeld. In jouw geval was je temp dus op een vrieg tijdstip 36.5 en oo je normale tijdstip 37. Als jij tussen deze temp momenten niet je bed uit bent geweest dan moet je 37 aanhouden. Ben je wel je bed uit geweest dan mag je beide tempen niet meetellen. Ps. Je tempt wel rectaal toch???
Ah oke bedankt voor de verduidelijking. Jawel ik temperatuur wel rectaal ja. Maar er is nog niks uit me Kaartje te halen . Wat ik ook niet begrijp is dat ik donderdagavond een donkere ovulatietest had. Dat op me kaartje zaterdag temp al op 36.8 staat. Dat betekend dat me ei dan die zaterdag is gesprongen of die vrijdag? Is 1 dag dpo verschil.
Ik vind jouw kaartje best lastig te interpreteren, meeste meiden zitten hier in fertilityfriend of mamaaps, misschien een tip? Ja RoGiJuLi heeft het perfect uitgelegd....