Hoi Hoi, Net als veel vrouwen ben ik zo onzeker. Vanaf de innestelling had ik zere borsten, de ene keer echt branden en kon ik erniet op liggen, de andere keer JEUK!! Maar sinds een weekje zijn mijn borsten helemaal niet gevoelig meer. Ik heb echt kanariegele afscheiding. Vorige week 3 keer wat bruinverlies aan mijn toiletpapiertje, maar na 1 keer vegen was dat weg. Heb opstipatie vanaf ong innestelling, dat is er nog altijd. En ik ben misselijk als k niet op tijd eet. Maar ik voel me niet zwanger!!! Dit is mijn 4e zwangerschap, hiervoor 3 keer misgegaan. En de zwangerschap loopt heel anders dan alle vorige keren. Ik had nooit gele afscheiding, nooit eerder bruine veeg gehad, nooit eerder obstipatie, en nooit eerder zere borsten. Maar dat laatst is dus zeker al een week weg en dat maakt me zo onzeker. Vreselijk... Ik voel me niet eens zwanger, en soms denk ik, waarom is het ook al weer zo leuk??? Vrijdag de eerste echo, 6 weken en 5 dagen. Wie herkent het dat de symptomen opene weg zijn (mijn borsten) en het toch goed is gegaan.. Het slechte senario ken ik helaas al, heb ik al 3 keer meegemaakt, plus 3 curretages... Dus vrouwen die dit ook hadden en toch een kloppend hartje hebben mogen zien, of inmiddels al bevallen zijn..
In het prille begin van mijn zwangerschap heb ik ook hele erge last gehad van mijn borsten en tepels, maar dit is ook in 1 keer verdwenen. Ik weet niet meer zeker in welke week dat dat was, maar volgens mij tussen de 6 en 8 weken. Ik weet bijna zeker dat het goed zit bij jou, je hebt namelijk nog wel andere kwaaltjes. Volgens mij hoort borstenpijn echt alleen bij het begin van de zwangerschap.
Hey ukoldaatje, Ik zou je niet te veel zorgen gaan maken al snap ik dat volkomen met wat je al hebt meegemaakt! In het begin had ik ook heel erge obstipatie en zulke pijnlijke borsten dat ik 1.5wk geen bh meer aan kon. Die obstipatie verdween en werd omgezet in diaree(sorry voor dit onsmakelijke op de vroege ochtend). Na verloop van tijd verdween de pijn in me buik en de pijn van mijn borsten. En ik ging me dus ook zorgen maken. Mijn VK vertelde mij dat ik me juist geen zorgen moest maken omdat het er allemaal bij hoort. De ene keer heb je meer last van pijn en de andere keer is het weg. Dit alles is gewoon de schuld van je hormoonhuishouding. Je lichaam is ontzettend druk om alles klaar te maken zodat je kindje zich gaat ontwikkelen in je buik. Bij mijn eerste echo(7wk) klopte het hartje goed dus dat stelde natuurlijk ook weer een beetje gerust. Ik ben nu iets meer dan 19wk zwanger en bij komen en gaan de kwaaltjes. Blijf je je echt teveel zorgen maken dan kan je natuurlijk altijd je VK bellen!
hoi. Zelf had ik ook in het begin zo'n pijn aan de borsten dat ik gek werd. Toen het ineens verdween, was ik ervan overtuigd dat het weer mis was, namelijk ook een bruine veeg aan toiletpapier. Maar de echo wees anders uit, was goed gegroeid. Dit allemaal was ook tegen de 7 weken aan. Vanaf week 9 heb ik weer continu last van de borsten, nu nog steeds. Ze doen zo pijn aan de zijkanten, ze zijn al twee cupmaten gegroeid. Mijn man mag er ook dan echt niet aankomen. Mijn vk zei als ik maar iets twijfel dat ik mocht komen en heb daar toen ook 2 keer gebruik van gemaakt. Wens je heel veel kracht toe, om toch positief te blijven al zal het heel moeilijk zijn, 3 x mis is natuurlijk niet niets. Gr Samantha
Poeh stelt me al iets meer gerust meiden! Dank jullie wel.. Tuurlijk kan het alle kanten nog opgaan., maar ik heb behoefte om ook te horen dat het ook de goede kant kan opgaan...
Ukoldaatje, Hier ook 3x mk achter de rug, nu 4de x zwanger en ben nu 15 weken ver. Borstenpijn is bij mij als sinds het begin van de zwangerschap heel op en afgaand. Sommige dagen is het weer helemaal weg en soms komt het 's avonds even opzetten. Verder heb ik geen symptomen en dat maakt me vaker onzeker dan dat ik ervan kan genieten! Hoedanook, alles verloopt voorspoedig en ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn! Sterkte en succes
@Dolly: Wat jij schrijft is voor mij heel herkenbaar, en wat super fijn dat alles goed bij je gaat zeg!!! Ik hoop je voorbeeld te kunnen volgen...vrijdag echo, dan weten we meer..
Hoi Ukoldaatje, Moet eerlijk bekennen dat ik gisteren ook weer overvallen werd door een vlaag van angst had dat het niet goed zat (3 mk's gaan echt niet in je kouwe kleren zitten he ). Nu had ik gisteravond ook intake bij de verloskundige, maar er liep een stagiaire mee die heeeel lang met de doptone moest zoeken naar het hartje (ja, ze weten de spanning aardig op te drijven!). Gelukkig kon de VK zelf meteen het hartje vinden en dat liep als een trein, 140 slagen p/m dus ik ben weer voor een tijdje gerustgesteld. We hebben afgesproken dat ik tot aan de 20 weken echo (nog 5 weken dus) iedere 2 weken mag komen om naar het hartje te luisteren. Een doptone voor thuis hoef ik niet omdat ik denk dat dat nog meer onnodig paniek zou zaaien als je het niet meteen hoort. Gaat het met jou OK ondertussen? Ik hoop nog wat van je te horen. Sterkte en groetjes!
Hoi Dolly, Gos meis, dan heb je de schrik zeker vreselijk te pakken!! Pfff..dan breekt het zweet je al aan alle kanten uit zeg!! Maar wel vreselijk fijn dat je om de 2 weken op controle mag komen,(al zullen die 2 tussenliggende weken ook mega lang zijn), dan heb je elke keer weer bevestiging he!! Idd drie miskramen gaan absoluut niet in je koude kleren zitten. We hebben morgen de eerste echo, en ik ben zo vreselijk nerveus zeg!! Ik ben helemaal nagekeken, chromosoomtesten, allerlei bloedonderzoeken, HSG in juni, en alles is prima in orde. Volgens arts hebben we 90% kans op een gezond en voldragen zwangerschap met een gezond kindje..Alleen kon hij natuurlijk niet garanderen hoevaak we daar over gaan doen. Bij ons gaat het via ICSI omdat het zaad van mijn man heel slecht, weiniig en traag is. Voelde ik me alle vorige keren vreselijk zwanger, en nu totaal niet. Nog geen zere borsten, wel misselijk als ik niet op tijd eet, maar overgeven nope, heb nergens last van. Dat maakt me zo onzeker he!!
hee Ukoldaatje, nou dat kan je wel stellen, mijn hart ging bijna even snel tekeer als dat van de baby (en das heeel snel)! De periode tussen 2 controles is inderdaad best lang, maar het moet te overbruggen zijn. Ik vind zelf ook wel dat ik de frequentie van controles wat moet afbouwen en wat vertrouwen moet krijgen in mijn eigen lijf zoals de vk ook zegt, maar zij vinden dat van zodra je je niet zeker voelt, altijd mag aankloppen. Ach ja, ik probeer er maar zoveel mogelijk relaxed onder te zijn. Als jij misselijk bent als je niet eet, vind ik dat een goed teken hoor. Ook dat had ik helemaal niet, bij geen enkele van mijn zwangerschappen. Hoedanook, ik weet hoe je je voelt voor je echo van morgen, en wens je echt heeeeeeeeel veel succes en hoop met jou op een mooi resultaat!