Kinderbed: deken of dekbed?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Agatha, May 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Zijn we er eindelijk uit hoe we dat straks met bedjes gaan doen als onze 2e komt, maar nu weer het volgende dilemma:
    Doen we een deken of een dekbed voor onze dochter? Ze is ruim 2 jaar oud.
    Dekbedjes worden afgeraden voor baby's, maar tot hoe oud? Is een deken ook nu nog veiliger?
    Voor kinderen zie ik momenteel alleen maar gewone 1-persoons dekbedden en -hoezen. Onze dochter krijgt een kinderbed, dus wat kleiner dan een 1-persoonsbed.
    Hoe hebben jullie dat gedaan?
    En waar hebben jullie dat gekocht?

2. monique75

monique75 Actief lid

May 4, 2007
    407
    1
    0
    Gewoon een éénpersoonsdekbed op het kleine bed, hebben wij gedaan vanaf de tweede verjaardag van onze zoon.

Even voor je gegoogled en ik lees overal dat vanaf twee jaar een dekbed verantwoord is.

Groetjes Monique

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    je hebt ook voor de peuterbedjes aparte dekbedden. Die zijn kleiner, dacht te koop bij de hema.

Hier ook vanaf 2 jaar een dekbed Ze ging over naar een groot bed, dus meteen een dekbed.

Wel slaapt ze onder een hele dunne want ze ligt nog steeds in slaapzak, dat vind ze nog heerlijk.

4. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee was denk 11 maanden toen ze al onder een dekbed sliep (had het steeds erg koud ondanks ook nog een slaapzak aan en 2 dekentjes op het bed) en er is nooit wat gebeurd.
    ze heeft een vrij dikke donze dekbed (komt uit duitsland vandaan daar zijn ze stukken dikker)

5. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ben ik weer gerustgesteld. Een dekbed is toch handiger, inderdaad. Makkelijker voor haar om over zich heen te trekken. Goede tip van de hema, ik ga er even kijken. Monique, bedankt voor het googelen! En bedankt voor jullie reacties.

6. monique75

monique75 Actief lid

May 4, 2007
    407
    1
    0
    Graag gedaan !!

Groetjes Monique

Share This Page