tips voor het toedienen van losec/omeprazol?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sibje, Jun 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sibje

sibje Actief lid

Mar 12, 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Mijn zoontje had eerst Zantac, na een aantal keer in zijn wang spuiten en toch weer uitspugen was hij een beetje aan de smaak gewend en ging het prima.

Helaas werkt de Zantac steeds slechter, dus zijn we over op de losec. Maar wat een drama is dat om erin te krijgen.

Ik los het op in een beetje water. Heb het met een spuitje geprobeerd toe te dienen, maar dan raakt af en toe het tuitje verstopt. Bovendien krijgt hij het niet in één keer weggeslikt, de korreltjes blijven hangen, dan moet ik na spoelen en dat spuugt hij weer uit.
    Ook geprobeerd het via een lepeltje te geven, maar wederom met naspoelen weer een hoop eruit.
    In de fles doen kan niet, dan raakt het speentje verstopt door de korrels.

Heeft iemand nog een tip voor het toedienen??

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Zijn het dezelfde soort korreltjes als nexium? Wij hebben een nuby medicijnflesje en daarvan het gaatje wat groter gemaakt. Hij zuigt het nu zo op, al blijft er altijd wat achter, maar hij heeft er genoeg aan.

3. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Wat een ellende he die Losec. Wat een drama's gaf dat bij ons. Wij deden het in een borrelglaasje met een beetje water en roosvicee. Met een lepeltje probeerde ik dan de korreltjes naar binnen te krijgen. Via een speen werkt het niet. Ik heb de grootste Difrax geprobeerd maar dat is niet gelukt. Uiteindelijk waren de bijwerkingen (van wat ze binnen kreeg) erger dan de kwaal en zijn we na overleg met de kinderarts gestopt met Losec. Sindsdien gebruiken we alleen MOtilium (en Nutriton).
    Sterkte er mee...

4. monedoos

monedoos Actief lid

Mar 12, 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Ik heb DE oplossing voor je, wij hebben eerst losec gehad en daarna zantac, maar goed.
    Je doet in het plastic bekertje eerst de vit d druppels, daar los je de zantac in op. Evt voeg je wat water bij.
    Bij de apotheek kun je groene spuitjes halen, deze raken niet verstopt.
    Wij deden in de ochtend een half tbl met 5druppels vit d en ook in de avond.

Groetjes Simone

5. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Wij deden dit op aanraden van de ka in een heel klein beetje confituur of gelei. Werkte perfect! Hadden alleen na een aantal weken een kindje dat de confituurpot echt goed herkende haha.

Share This Page