onze dochter van 19 maanden hebben we eerst een speldje in dr haartjes gedaan om het haat uit haar gezichtje weg te houden( minimaal 100 x per dag opnieuw in doen:x), toen een staartje en toen ze dat door had trok ze het stiekje ook elke keer uit:x en nu heeft ze 2 staartjes en de onderkant gewoon los. Maar ik zou wel eens wat anders willen, hebben jullie tips?
Ik kan bij mijn dochter ook niets in doen ( 22 maanden) Ze trekt alles er gelijk weer uit. Indoen wanneer ze is afgeleid, maar zodra ze dan voelt dat ze een staartje heeft, trekt ze hem weer los ... Ik heb het maar laten gaan, komt vanzelf.
Ik gebruik zelf van die loom elastiekjes voor mijn dochter,die trek je er niet zo gemakkelijk uit. ook nog heel goedkoop 1 euro voor een zakje Misschien is dat een idee?
Ik gebruik soort 'beugelelastiekjes' nav een tip hier op het forum (loom-bandjes maar dan nog iets dunner). Te koop bij kruidvat voor 3 euro zoiets een zakje (1000 stuks ongeveer? ik heb ze niet geteld ). Die kun je er niet in 1 beweging uittrekken, zitten zelfs heel stroef vast. Zo stroef dat ik zelf altijd aan het pielen ben ze er weer uit te krijgen (na middagslaapje overnieuw, en 's avonds voor het slapen). Maar zitten blijven doen ze wel! Ik vind het zelf leuk om de staartjes niet superstrak te doen, maar juist wat uitgezakt/losser. De bovenste is net iets te uitgezakt (na slaapje), maar ongeveer zoals de tweede foto Een afgeknipte pony vind ik niet mooi, wel een soort pony die net achter oren kan.
ik ga het proberen! kiwi 25 mijn dochtertje heeft haar haartjes ook altijd zo zitten, maar ik zou ook wel eens iets anders willen
ik gebruik loombandjes als elastiekjes ideaal! bij mij gaan ze vaak kapot als ik ze eruit haal omdat ze best wel strak/stroef zitten maar ja een zakje van 300 stuks voor 79 cent geloof ik dus daar doe je een hele tijd mee... en t zijn nog leuke kleurtjes ook!
Dankje DoubleD en Miss C! Hoe lang is je dochters haar pink? Kun je al invlechtjes maken? Of 2 knotjes ipv staartjes? Of de scheiding niet in het midden maar aan 1 kant bijvoorbeeld?
knotjes heb ik gisteren geprobeerd maar dat lijken dan 2 zielige kleine knotjes niet echt mooi haar haartjes hangen net op haar schouder dus de lengte dat je er niks mee kan hebben we achter de rug. ik ga dadelijk een scheiding aan 1 kant proberen
Ik werkte ook altijd met speldjes.. tot dochterlief vorige week thuiskwam van het KDV met 2 staartjes met (ik denk) beugelelastiekjes! Vond het echt super schattig staan.. Dus dacht; dat ga ik ook doen.. Tot ze 's avonds in bad ging en ik die krengen eruit moest halen.. Wat een drama! Gepiel en natuurlijk met de nodige pijn.. Dus dochterlief vond er ook weinig aan.. Tips hierover?
Idd losknippen. Ik gebruik voor m'n jongste loom elastiekjes. Blijven heel goed zitten, kosten geen drol en zijn er niet makkelijk uit te halen.
Als ik die beugelelastiekjes eruit haal dan zijn ze vaak al beetje uitgezakt, en dan knijp ik in haar staartje (dichter bij haargrens). Als ik dan aan elastiekje trek doet het geen/erg weinig pijn. Zelfde als ik klitten eruit moet kammen. Dan doe ik ook altijd haartjes vasthouden/knijpen met 1 hand, en zonder dat ze strak staan dan klitten eruit kammen. Weet niet of duidelijk is wat ik ermee bedoel, maar dan trekt het niet aan hoofdhuid.