Vanacht heb ik mijn eisprong om 2.30 gevoeld. We hebben helaas gisteravond geen sex gehad (had gewoon echt geen zin) maar heeft het nu nog wel zin? 4 a 5 uur na de eisprong?
Meestal als je die pijn voelt ivm je eisprong, is dat niet omdat je ei springt, maar is dat de laatste groei voordat hij springt. Het zou nog kunnen iig.
Eisprong voelen is totaal niet betrouwbaar. Zelfs met echo's weet je niet op t uur af wanneer je ei springt. Dus die theorie gast helaas niet op. Na eisprong blijft je eitje nog een tijdje vruchtbaar dus je hoeft echt niet zo stipt qua timing te zijn. Dan zou er niemand meer zwanger raken. Zaad blijft zelfs een paar dagen leven dus ook als je voor je eisprong sex hebt kun je zwanger raken.
Bedankt voor de reacties! Ik had namelijk 15 nov een positieve ovulatietest en die liep de afgelopen dagen alweer af. En toen ik vanacht wakker werd door de pijn ging ik er eigenlijk meteen vanuit dat het mijn eisprong was. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn Iemand een idee wanneer mijn nod is? Gewoon vrijdag de 25ste?
Het kan, maar het hoeft niet. Je eis is na de sprong nog 12 uur te bevruchten dacht ik maar het meest gunstige is als er al zaad klaar ligt op het moment dat het eitje springt.
Dat ligt eraan hoe lang je lf normaal gesproken is. Als die 'gewoon ' 14 dagen is, zou je eisprong 1 december zijn. Uitgaande van dat je eisprong 2 dagen na je positieve ovulatietest is. Dus wat dat betreft zou het heel goed kunnen dat je het inderdaad goed hebt gevoeld vannacht.
Dit heeft niks met je LF te maken hoor. Bij een kortere LF betekend niet dat je een vroegere innesteling hebt.. Testen kan ongeveer 12 dagen na eisprong. Heb zelf 10 dpo licht positief getest. Ongeacht LF..